Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Pimpen T5 GP 180 PK LWB DC "inbouwer"

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Gebruikersavatar
heartbeat
Berichten: 1287
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:20
Locatie: Schiedam

Re: Pimpen T5 GP 180 PK LWB DC "inbouwer"

Bericht door heartbeat »

Wat een mooi project en goede uitleg en foto's en wie weet kom ik je een keer tegen
wil die mooie bus wel eens life zien en horen.

grt rob en ga zo door met de veranderingen echt top hoor
Rob & Lize
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: Pimpen T5 GP 180 PK LWB DC "inbouwer"

Bericht door raymondo »

zonder knopjes the t5 besteld en het stuur werkt?? je hoef me niet te uit te leggen hoe...... maar als het werkt.. dan wel graag een prijs als het voor my ook wilt doen..
vollie
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 jun 2011, 19:54

Re: Pimpen T5 GP 180 PK LWB DC "inbouwer"

Bericht door vollie »

Vraagje aan jou inbouwer,
Ik heb nieuwe Transporter Limited edition gekocht met rns315 nav. erin.
Zag op een van jou forums dat jij heel goed kan inbouwen.
Kan jij dat ook in mijn bus maken? of doe je dat niet voor anderen?
Vr.grt.Hans
vollie
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 jun 2011, 19:54

Re: Pimpen T5 GP 180 PK LWB DC "inbouwer"

Bericht door vollie »

Bedoel achteruitrijcam.inbouwen :bonk nav.zit eral in.
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: Pimpen T5 GP 180 PK LWB DC "inbouwer"

Bericht door Donald4Motion »

Google doet wonderen
Zoals op zijn eerste foto staat Caspers car systems :toppie
Gebruikersavatar
Inbouwer
Berichten: 545
Lid geworden op: 03 nov 2008, 17:42
Locatie: Zoetermeer

Re: Pimpen T5 GP 180 PK LWB DC "inbouwer"

Bericht door Inbouwer »

Sorry, weinig tijd gehad voor het forum, maar niet echt stil gezetten met de bus, daarom wat up-date foto's

- Carbon folie dak
- Bi Xenon dim en grootlicht (H4)
- Led stadlichten Pilot
- Led daglichten
- zonneband met tekst

Veel kijk plezier, zijn er vragen, dan hoor ik het wel.
:wjw
Laatst gewijzigd door Inbouwer op 13 aug 2011, 21:27, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
pootpeter
Berichten: 132
Lid geworden op: 02 apr 2011, 12:00
Locatie: Vlaardingen

Re: Pimpen T5 GP 180 PK LWB DC "inbouwer"

Bericht door pootpeter »

Zo eigenlijk best wel gaaf zo'n matzwart dak met deze velgen. Staat goed met de Zand-Beige kleur :jump
2011 Multivan GP DC LWB 140 PK Bearlock Nolden LED dagrijverlichting ABT verlaagd
Gebruikersavatar
Inbouwer
Berichten: 545
Lid geworden op: 03 nov 2008, 17:42
Locatie: Zoetermeer

Re: Pimpen T5 GP 180 PK LWB DC "inbouwer"

Bericht door Inbouwer »

Het is geen editon 25 (zwart / wit), maar een "SPECIAL EDITION" gemaakt door C.C.S. :bifun :bifun
:T5cruisin
Gebruikersavatar
veedub
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 nov 2007, 16:03
Locatie: vlaardingen

Re: Pimpen T5 GP 180 PK LWB DC "inbouwer"

Bericht door veedub »

Veeeeeehhhht,
Zou ook wel de brembo upgrade willen. De auto remt wat matjes. Scheelt het veel?
Prijs 1650€ ? is dat met adapters?
bij pm? oftewel, wie en waar ?

Gr Veedub :werkaanT4
modumo T5 174 pk automaat
Luciano
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 mar 2011, 13:34
Locatie: Oudewater

Re: Pimpen T5 GP 180 PK LWB DC "inbouwer"

Bericht door Luciano »

Hey, mooie upgrades! Stoere bus! :toppie
Wat ik me afvraag.. zijn die nwe standaard 17" remmen niet goed genoeg??.. of ga je de motor nog laten chippen/tunen??
Heb je de oude 17" rem set nog liggen..past vast wel weer op mijn 2005 Caravelle met 16" ..
Eventueel nog je oude originele 17" remset beschikbaar en indien ja..Wat vraag je ervoor??
hi,

kijk eens

op http://carsspyphotos.com/2012-volkswagen-t5/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: Pimpen T5 GP 180 PK LWB DC "inbouwer"

Bericht door Donald4Motion »

Als je met de 17inch remmen een goeie remactie maakt dan voel je dat ze week worden.
En zeker bij hoge snelheden op bv de autobahn, dan presteren ze gewoon onder de maat.

Met de 20inch set moet je opletten met hard remmen en stilstaan. De hitte kan ook hier teveel worden en je hebt niet veel nodig om en krom getrokken schijf te krijgen. Met automaat al helemaal.
Bij het afkomen van een snelweg ook nooit direct stil staan maar de wagen steeds iets laten rollen ivm hitte afvoer van de remmen.
Gebruikersavatar
Inbouwer
Berichten: 545
Lid geworden op: 03 nov 2008, 17:42
Locatie: Zoetermeer

Re: Pimpen T5 GP 180 PK LWB DC "inbouwer"

Bericht door Inbouwer »

Ik heb de 17" remmenset nog nieuw op de plank liggen. In mijn ogen blijft hij daar ook liggen voor het geval ik de bus verkoop en mijn eigen remmenset weer meeneem.

Ik moet toegeven dat de 180 PK GP nu beter remt met de standaard 17" set, maar het haalt het niet bij de 380 mm big brake set. De 17" set is bijna niet doseerbaar en ik zweer bij mijn eigen ontworpen set.

Rijden al wat set's in de rondte, waarbij sommige de set heel erg heftig gebruiken (racen). Ik gebruik het gewoon omdat mijn bus altijd tot aan het maximale is belast en ik het enorm lekkere en veilige set vind. Het oog wil ook wat en ik heb menig mond zien open vallen als ze de set zien.

Op de auto RAI van dit jaar heb ik dit type klauwen gezien onder een aantal dikke bolides, zoals een A8, R8 etc Toch wel grappig om te weten dat dezelfde set onder mij bussie zit.

Ik heb nog maar een paar sets en alleen de prijs van de remblokken is aardig omhoog gegaan.

Ik denk nog steeds dat je voor 1650 euro een wereld set koop, die zijn geld dubbel en dwars waard is.
Als concurentie heb ik de Brembo up-grate met iets van 330 mm maar die piept aan alle kanten en kost 2450 euro en dan de Movit set maar die kost volgens mij meer dan 3000 euro.

Als mensen serieus overwegen om zo'n dikke set aan te schaffen laten zij mij dan een PM sturen.

Ik kan dan een goed advies uitrbrengen.

Uit proberen is uiteraard geen probleem. Je kunt eerst test rijden om te voelen hoe goed de set is. :ikrij

En wat betreft krom rijden van de schijven, het is 34 mm dik stalen Brembo schijf die door een 6 pots klauw wordt afgeremd (zwevend). Ik zou het echt knap vinden als je dat krom rijdt. Zelfs na mijn heftige ongeluk (zie foto's) was mijn schijf nog recht. En ik rij nog steeds met mijn 1e set schijven. :nuts

Gr. :wjw
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: Pimpen T5 GP 180 PK LWB DC "inbouwer"

Bericht door Donald4Motion »

Die big brake set met kromme disc heb ik zelf ervaren. Het kan echt en daar hoef je niet eens zoveel moeite voor te doen.
Maar ik wil niet je product afzeiken want het is een superset maar krom rijden kan echt wel.
rinus
Berichten: 167
Lid geworden op: 02 mar 2007, 01:00
Locatie: uit een mooi plekje van nederland
Contacteer:

Re: Pimpen T5 GP 180 PK LWB DC "inbouwer"

Bericht door rinus »

je maakt er een schitterend project van en vooral dak zwarte dak geweldig jammer dat ik al een donker dak heb :yes
Veel plezier nog met je bussie en kijk uit voor polen anders kun je weer op nieuw beginnen :bifun :bifun :werkaanT4
And on the 7th day created god the VW
Gebruikersavatar
RKDesigns
Berichten: 76
Lid geworden op: 21 jun 2011, 19:26

Re: Pimpen T5 GP 180 PK LWB DC "inbouwer"

Bericht door RKDesigns »

Ik ga mn parelmoer metallic zwart dak es mat zwart wrappen... waarom zou dat op een donkere niet kunnen? mat zwart er op of die carbon look van 3M
Plaats reactie