Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Giels'camperbouw

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33773
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Giels'camperbouw

Bericht door Multivan Generation »

Giel schreef:Mijn vloer is opgebouwd uit 2 lagen van 2,5mm parketonderlaag en 12 mm multiplex, vrij conventioneel dus.
De afwerking is van Flexx floor.
Dit zijn kunststof stroken die geplakt kunnen worden.
In mijn T4 had ik een kunsstofvloer uit 1 geheel welke los gelegd was.
Nadeel hiervan was dat het er altijd wat bobbelig uitzag.
Flexx floor leek de oplossing!
Helaas, na een jaar gebruik zitten er kieren tussen de stroken van 1 tot 1,5 mm.
De temperatuurschommelingen in de bus zijn te hoog voor dit materiaal.
In de toekomst wil ik de vloer vervangen met waarschijnlijk geintegreerde elektrische vloerverwarming.
De toplaag zal lastig worden, hier heb ik nog geen oplossing voor.
Goede ideeen zijn welkom!



http://www.flexxfloors.com/#" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik vond het er heel mooi uitzien.
En heb een tijdje geleden een topic van een Duitser gezien,
die kurk op zijn vloer had gemaakt,
en dat zag er super uit.

Misschien een idee?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Giel
Berichten: 86
Lid geworden op: 22 jun 2007, 08:33

Re: Giels'camperbouw

Bericht door Giel »

Na de vloer heb ik als eerste de bedbank geplaatst omdat hierop de extra opbergbank aan de ene kant aan moest sluiten en het opberg/keukenmeubel aan de andere kant.
Mijn bedbank is uitgeklapt 198cm lang en 104cm breed.
De opbergbank is ongeveer 25 cm breed zodat mijn bed zo'n 130cm breed is, de rest van de bus is dus voor de opbergkast.
De bedbank is ongeveer 45 cm te verschuiven zodat tijdens transport achter de bank ruimte is voor de voortent, opbergbox, stoelen en nog zo wat spullen.






http://scopema.com/anglais/gamme_rib/pegase.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
bank.JPG
Giel
Berichten: 86
Lid geworden op: 22 jun 2007, 08:33

Re: Giels'camperbouw

Bericht door Giel »

De vaste opbergbank is een vrije copie van de bank die ik in mijn T4 had, de Reimo Alaska inbouw.
Zoals te zien heb ik de zijwand, gemaakt van dun multiplex, zodanig gemaakt dat deze makkelijk te verwijderen is.
Aangezien ik de bus alleen maar 's zomers gebruik als kampeermiddel heb ik geen thermische isolatie van de buitenwand toegepast. Daardoor is de ruimte die daar is door mij gebruikt als opbergplaats voor mijn veiligheidsitems en o.a.startkabels en de krik. Je moet ze bij je hebben maar ik wil er geen "nuttige"ruimte voor opofferen.
Het verticale kussen is met klittenband vastgemaakt.
Bijlagen
bank met kussen.jpg
bank zonder kussen.jpg
geopende bank.jpg
Giel
Berichten: 86
Lid geworden op: 22 jun 2007, 08:33

Re: Giels'camperbouw

Bericht door Giel »

Het volgende meubel dat ik gemaakt heb, is het keukenblokje.
Ik heb gekozen voor een Waeco koelkast CRP 40. Dit is een koelkast met een los aggregaat, zodat er geen ruimte verloren gaat in de koelkast hierdoor. Het aggregaat heb ik, zoals te zien op de foto, tussen de koelkast en de bestuurdersstoel geplaatst. Bovenop het aggregaat was nog plaats voor de brandblusser en een inklaptafel.
Het koelkastje is ingebouwd in een blokje waar een keukenlade is in geintegreerd.
Hiernaast is een ladekast en daarbovenop het gas/afwastoestel.
Het totale keukenblok bestaat uit drie losse eenheden.
Zoals op de foto te zien springt de koelkast en de gasplaat enigszins uit. Dit heeft te maken met de breedte van mijn bedbank.
Achter het keukenblok is de vuilwatertank in de wand gebouwd.
Hierin heb ik een vlotterschakelaar gebouwd die in serie met de kraan staat om er voor te zorgen dat de tank nooit te vol gepompt kan worden.
Als ik een leuk paneeltje kan vinden met signaleringsledjes kan ik ook nog detecteren dat de tank vol is.
Bijlagen
keuken kompleet.jpg
basis keuken.jpg
koelkastCRP 40 met besteklade.jpg
Plaats reactie