Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Volkswagen Transporter T5 naar Camper - vwcampersite

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
martin den haan
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 jan 2018, 10:19

Re: Volkswagen Transporter T5 naar Camper - vwcampersite

Bericht door martin den haan »

Hoi, Ik zie op de site https://vwcampersite.com
hele mooie adapters voor een luifel Thue OMMNISTOR 5102 Volkswagen Transprter T5 .Waar kan ik die kopen?

Martin :ikrij
martin den haan
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 jan 2018, 10:19

Re: Volkswagen Transporter T5 naar Camper - vwcampersite

Bericht door martin den haan »

k
Laatst gewijzigd door martin den haan op 07 jan 2018, 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.
martin den haan
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 jan 2018, 10:19

Re: Volkswagen Transporter T5 naar Camper - vwcampersite

Bericht door martin den haan »

martin den haan schreef: 06 jan 2018, 14:53 Of heb je voor mijn nog een tekening met maten ? dan kan ik ze zelf maken .
Harry Toorman
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 apr 2017, 22:03

Re: Volkswagen Transporter T5 naar Camper - vwcampersite

Bericht door Harry Toorman »

Even een vraagje hoe de accu kabel naar binnen te voeren tbv HH accu.
Moet je de accu demonteren, en dan de plaat waar deze op staat? Betreft Kabeldoorvoer schutbord 1. Dat is mij niet helemaal duidelijk in de foto collectie van blog op WordPress.com.
Gebruikersavatar
vwcampersite
Berichten: 161
Lid geworden op: 19 okt 2012, 14:07
Contacteer:

Re: Volkswagen Transporter T5 naar Camper - vwcampersite

Bericht door vwcampersite »

Hai Harry ,

Op de foto kijk je naar het schutbord (verticaal ) waar een bestaand gat in zit. Dit schutbord zit onder het raam en je kunt daar bij door de accu te verwijderen.
Door dat gat kun je de kabels voeren en kom je onder het dashboard uit (even wat dashboard weghalen )

Hoop dat het (samen met de foto’s op het blog) duidelijk is! Succes
Walda
Berichten: 721
Lid geworden op: 19 sep 2015, 16:19
Locatie: Joure

Re: Volkswagen Transporter T5 naar Camper - vwcampersite

Bericht door Walda »

Beste Harry,

Als je dit gat gebruikt en er moet later voor de verzekering een motorkapslot geplaatst worden dan moeten de elektrakabels weer uit dit gat omdat dit de vastgestelde route is voor het motorkapslotbedieningskabeltje. Beter is om de doorvoer te maken in de grote, zwarte kunstofplaat om mogelijke problemen later te voorkomen.


Succes,


Walter
Harry Toorman
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 apr 2017, 22:03

Re: Volkswagen Transporter T5 naar Camper - vwcampersite

Bericht door Harry Toorman »

vwcampersite schreef: 29 jun 2018, 18:51 Hai Harry ,

Op de foto kijk je naar het schutbord (verticaal ) waar een bestaand gat in zit. Dit schutbord zit onder het raam en je kunt daar bij door de accu te verwijderen.
Door dat gat kun je de kabels voeren en kom je onder het dashboard uit (even wat dashboard weghalen )

Hoop dat het (samen met de foto’s op het blog) duidelijk is! Succes
Dus dan ook nog de plaat verwijderen waar de accu op staat toch?

Rest van de foto's duidelijk verder!
Laatst gewijzigd door Harry Toorman op 29 jun 2018, 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Harry Toorman
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 apr 2017, 22:03

Re: Volkswagen Transporter T5 naar Camper - vwcampersite

Bericht door Harry Toorman »

Walda schreef: 29 jun 2018, 18:59 Beste Harry,

Als je dit gat gebruikt en er moet later voor de verzekering een motorkapslot geplaatst worden dan moeten de elektrakabels weer uit dit gat omdat dit de vastgestelde route is voor het motorkapslotbedieningskabeltje. Beter is om de doorvoer te maken in de grote, zwarte kunstofplaat om mogelijke problemen later te voorkomen.


Succes,


Walter
Goeie tip! Maar mijn T5 uit 2005 gaat geen bear lock krijgen of iets van die richting.

Had deze route ook al ergens gezien idd, maar vond hem wel minder mooi, maar wel practisch als je dit ooit zo (moeten) doen.
Wildone666
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mar 2019, 21:27
Contacteer:

Re: Volkswagen Transporter T5 naar Camper - vwcampersite

Bericht door Wildone666 »

You've got PM ! ;-)
Arold1968
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 aug 2019, 11:01

Re: Volkswagen Transporter T5 naar Camper - vwcampersite

Bericht door Arold1968 »

:driveT4
Goedemiddag,

Ik heb genoten van alle nuttige tips en foto's op jouw blog. Ik ben zelf ook tekenaar.

Is het mogelijk dat ik jouw revit model kan ontvangen?

Groet,

George
Heerenveen
Lgogo85
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 feb 2020, 20:52

Re: Volkswagen Transporter T5 naar Camper - vwcampersite

Bericht door Lgogo85 »

Hi guys, im an italian guy..with Google translate i following your exciting forum..and i find a lot of super ideas..now i would like to make a furniture like that vwcampersite...do you have the Revit or cad models or can you help me with the size of interior of vw multivan ? Thank you!!!!
daimen
Berichten: 556
Lid geworden op: 06 nov 2007, 09:03
Locatie: noorwegen

Re: Volkswagen Transporter T5 naar Camper - vwcampersite

Bericht door daimen »

vwcampersite schreef: 10 feb 2013, 23:10 op bovenstaande vraag kan ik inmiddels antwoord geven.... het kan! Er moet "natuurlijk"wel een en ander worden aangepast maar het resultaat mag er zijn.

Ik ben dus bezig geweest met de bekledingspanelen die uit een T5 Highline 2011 model komen. Alvorens ik deze ben gaan plaatsen heb ik eerst antidreunplaten en isolatie aangebracht.

En isolatie kunnen we wel gebruiken momenteel.....
Afbeelding

Na enige verdieping in de manieren van isoleren ben ook ik uitgekomen bij isoleren met schapenwol.
Schapenwol heeft vele positieve eigenschappen en de ervaringen van anderen die hiermee geïsoleerd hebben zijn goed. Na een bezoek aan Doscha en enkele rollen te hebben meegenomen aan de slag gegaan. Eerst alle huidige boordpanelen verwijderd en het huidige dempingsmateriaal ook. Daarna op de carrosserie extra anti dreunplaten aangebracht. Hierna kon de wol in hoeken en gaten worden gestopt en heb ik stroken geknipt en deze met soms een beetje spuitlijm aangebracht.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

vervolgens dus de panelen voor een deel gaan plaatsen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De bus is hiermee direct een stuk meer aangekleed!

Afbeelding
Afbeelding

Nu eerst weer wat onderdelen op maat maken (met name bij de gordels en bekleding van de C-stijlen) en dan weer verder.
Op mijn blog staan nog wat meer fotos en tzt zal er ook over deze onderwerpen een uitgebreidere beschrijving worden geplaatst.

http://vwcampersite.wordpress.com/2013/ ... chapenwol/
http://vwcampersite.wordpress.com/2013/ ... gspanelen/
Misschien domme vraag maar waarom niet purschuim in de deurstylen spuiten kom je in elke hoek
Gebruikersavatar
Jos M
Berichten: 589
Lid geworden op: 23 okt 2011, 16:41
Locatie: West-Friesland

Re: Volkswagen Transporter T5 naar Camper - vwcampersite

Bericht door Jos M »

Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33712
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Volkswagen Transporter T5 naar Camper - vwcampersite

Bericht door Multivan Generation »

@ Topicstarter,
is er een mogelijkheid dat ik je ontwerp data bestanden voor een CNC frees apparaat van je kan overnemen tegen vergoeding?

Alvast dank voor je reactie.
Met vriendelijke groeten

Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
vwcampersite
Berichten: 161
Lid geworden op: 19 okt 2012, 14:07
Contacteer:

Re: Volkswagen Transporter T5 naar Camper - vwcampersite

Bericht door vwcampersite »

Multivan Generation schreef: 15 mei 2020, 17:02 @ Topicstarter,
is er een mogelijkheid dat ik je ontwerp data bestanden voor een CNC frees apparaat van je kan overnemen tegen vergoeding?

Alvast dank voor je reactie.
Met vriendelijke groeten

Peter
Hai Peter,

Je hebt PB
Plaats reactie