Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Volkswagen Transporter T5 naar Camper - vwcampersite

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
vwcampersite
Berichten: 161
Lid geworden op: 19 okt 2012, 14:07
Contacteer:

Re: Volkswagen Transporter T5 naar Camper - vwcampersite

Bericht door vwcampersite »

Hai Utsie,

Hier nog een verlate reactie..

De dikte van de kabels alsook de zekering is op advies van de stroomwinkel. De kabeldikte is naar mijn idee wel goed maar over de zekering heb ik nog wel enige twijfel. De zwaarte is op aangeven van de stroomwinkel maar ik denk, naar aanleiding van overleg met anderen, dat deze lichter zou moeten kunnen.
Jakob G
Berichten: 619
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Re: Volkswagen Transporter T5 naar Camper - vwcampersite

Bericht door Jakob G »

vwcampersite schreef:Ik heb op mijn blog een update geplaatst betreffende het meubel. Het zit er alweer bijna een jaar in dus dat werd wel eens tijd!

--> http://vwcampersite.wordpress.com/werkz ... permeubel/

Afbeelding
Bij deze foto moet ik even denken aan de tijd met het T3-campertje, we stonden in de vrije natuur, mijn maatje had een klein wasje gedaan, haar slipje kwam rechts aan de spiegel te hangen, het behaatje aan de linkerkant, even later gingen we op pad, mijn maatje had het slipje van de spiegel gehaald.
We waren al een tijdje aan het rijden, toen er een busje naast ons kwam rijden, claxonnerend, wijzend, breeduit grimlachend wezen ze naar het achter gebleven behaatje.

Groet,
Jakob.
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
bkh
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mei 2015, 22:36

Re: Volkswagen Transporter T5 naar Camper - vwcampersite

Bericht door bkh »

Ik ben er wel heel benieuwd naar hoe ik voor deze indeling de drie d tekening kan maken en vervolgens de panelen op maat kan laten zagen!
Wat we vinden het een top-indeling: groot bed en kleine draaibare keuken, precies wat we willen.
Iemand overigens ervaring met een bed-extentie?? gr Henk
Gebruikersavatar
vwcampersite
Berichten: 161
Lid geworden op: 19 okt 2012, 14:07
Contacteer:

Re: Volkswagen Transporter T5 naar Camper - vwcampersite

Bericht door vwcampersite »

Uitgewerkt in Revit en zo naar de CNC ! Indeling bevalt erg goed en ook het bed. De achterste delen zijn er ook eenvoudig uit te halen indien je achterin meer ruimte nodig hebt. Maar dat had je wellicht al gezien op het blog.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Volkswagen Transporter T5 naar Camper - vwcampersite

Bericht door Multivan Generation »

Biedt je die files ook aan anderen aan?
Gebruikersavatar
vwcampersite
Berichten: 161
Lid geworden op: 19 okt 2012, 14:07
Contacteer:

Re: Volkswagen Transporter T5 naar Camper - vwcampersite

Bericht door vwcampersite »

Op dit moment niet maar heb er nog wel plannen voor. De tekening zou dan zo moeten zijn dat het een bouwpakket wordt. Er zit nu nog wat handwerk/meetwerk in aan de carrosserie zijde. Ik wil een lege bus nog een keer inscannen met een 3D scanner en deze gegevens kunnen dan gebruikt worden voor het meubel. Dan past ie er zuigend in en kan echt alles ge CNC 't worden . Misschien dat ik het hele meubel (of een ander ontwerp ) dan wel als bouwpakket aanbied. .... voorlopig nog andere dingen te doen ;)
addens
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 sep 2015, 15:20

Re: Volkswagen Transporter T5 naar Camper - vwcampersite

Bericht door addens »

Goed en duidelijk verhaal, dank je!

Zelf wil ik ook een 2-persoons bankje plaatsen achter de bestuurdersstoel.
Je had dus een kenteken voor 5 personen, en dit werd eentje voor 4.
Hadden ze hier geen problemen mee bij de RDW?
Zou het bijrijdersbankje ook in de nieuw gemonteerde bevestigingspunten passen?
Gebruikersavatar
vwcampersite
Berichten: 161
Lid geworden op: 19 okt 2012, 14:07
Contacteer:

Re: Volkswagen Transporter T5 naar Camper - vwcampersite

Bericht door vwcampersite »

Dit was geen probleem bij de RDW. Er is overigens niet naar gekeken of de bank op originele bevestigingspunten stond.
Op mijn site kun je zien wat ik gedaan heb.

De vraag over het bijrijders bankje begrijp ik niet helemaal... kun je het verduidelijken?
addens
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 sep 2015, 15:20

Re: Volkswagen Transporter T5 naar Camper - vwcampersite

Bericht door addens »

Heb een 3-zits T5 op het oog. Het bestaande bijrijdersbankje zou ik achter de bestuurdersstoel willen plaatsen en hiervoor in de plaats een "gewone" bijrijdersstoel.
Als ik bevestigingspunten bijplaats (naar jouw voorbeeld) zou hier dat bijrijdersbankje in passen, of moet ik een nieuwe halen?
Ook vraag ik me af of je ruimte voor een tafeltje hebt bij gedraaide voorstoelen.
Je gebruikt de buscamper nu langere tijd, ben je nog steeds tevreden over de indeling, en dan met name wat betreft het keukenblokje?
Gebruikersavatar
vwcampersite
Berichten: 161
Lid geworden op: 19 okt 2012, 14:07
Contacteer:

Re: Volkswagen Transporter T5 naar Camper - vwcampersite

Bericht door vwcampersite »

Het bijrijders bankje past niet op de bevestigingspunten zoals ik die heb aangebracht. Hij lijkt me ook wat smal om als 2 zits bank te gebruiken. Beter om deze bv in te ruilen voor een echte 2zits bank (bv bij Boomkamp )
Als ik de voorstoelen gedraaid heb dan kan het blad van het blokje uitgeklapt worden als tafel. Wij zijn tevreden over de indeling, al zijn er natuurlijk altijd dingetjes die je gaande weg verbeterd.
henkbakhuis
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 mar 2013, 12:01

Re: Volkswagen Transporter T5 naar Camper - vwcampersite

Bericht door henkbakhuis »

hoi,
ik heb heel benieuwd naar een bouwtekening van de draaibare keuken.
Daarbij een fiscusvraag: voor de belasting moet de camper beschikken over een 'vaste' keukeninrichting. Hoe 'vast' is jouw keuken?

ik hoor het graag,
groeten,
Henk
Gebruikersavatar
vwcampersite
Berichten: 161
Lid geworden op: 19 okt 2012, 14:07
Contacteer:

Re: Volkswagen Transporter T5 naar Camper - vwcampersite

Bericht door vwcampersite »

Hallo Henk,

Heb je op mijn site het onderdeel over het meubel gezien? https://vwcampersite.wordpress.com/werk ... permeubel/

Tja, hoe vast is het meubel... Er zijn met de keuring geen opmerkingen over gemaakt (er is ook niet goed naar gekeken..)
Het draaibare deel is dmv een pen in zijn dichte positie vergrendeld. Vanuit de bus is niet direct te zien dat je het meubel zou kunnen draaien.
Je zou het meubel in principe er helemaal uit kunnen tillen, maar dit gaat niet heel makkelijk.

Ik zou je niet kunnen zeggen of dit bij wet toegestaan wordt. Maar aangezien het overduidelijk is dat deze bus een camper is (en niet een busje wat graag met campertarief wil rondrijden) denk ik dat het geen probleem zou moeten zijn.
sanderdb
Berichten: 359
Lid geworden op: 02 okt 2015, 22:12

Re: Volkswagen Transporter T5 naar Camper - vwcampersite

Bericht door sanderdb »

Wow, mooi project.
Jaloers op je multivan interieur delen, weet je hier toevallig de partnr's van ?
Gebruikersavatar
vwcampersite
Berichten: 161
Lid geworden op: 19 okt 2012, 14:07
Contacteer:

Re: Volkswagen Transporter T5 naar Camper - vwcampersite

Bericht door vwcampersite »

Hai, je kunt even op mijn site zoeken onder Etka parts. Daar zullen ze in staan en anders kan de dealer ze zo voor je opzoeken.

https://vwcampersite.wordpress.com/etka-parts/
Gebruikersavatar
vwcampersite
Berichten: 161
Lid geworden op: 19 okt 2012, 14:07
Contacteer:

Re: Volkswagen Transporter T5 naar Camper - vwcampersite

Bericht door vwcampersite »

Ik ben mijn site weer een beetje aan het bijwerken met dingen die ik in de loop van de tijd weer gedaan heb.

Onder andere een item over de bevestiging van een Thule Omnistore 5102 luifel aan een brandrup rail.
Ik was niet zo tevreden over de beschikbare adapters op de markt dus ik heb zelf iets ontworpen.

Afbeelding

--> https://vwcampersite.wordpress.com/werk ... vestiging/

Daarnaast heb ik helaas ook het eea aan motorisch onderhoud gehad dit jaar.. Tweemassa vliegwiel, nokkenas, uitlaatspruitstuk, turbo, tandempomp.. :nuts

Afbeelding

Daarvan ook eea op de pagina. Enkele hoofdstukken moeten nog worden ingevuld.

-->https://vwcampersite.wordpress.com/2015/12/13/repair/


Wellicht interessant voor jullie!
Plaats reactie