Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ombouw T5 LWB 96kw Automaat naar Camper

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Utsie
Berichten: 258
Lid geworden op: 03 feb 2013, 19:04
Locatie: Zuid-Limburg

Ombouw T5 LWB 96kw Automaat naar Camper

Bericht door Utsie »

Goede morgen,

Eindelijk even tijd gevonden om mijn gestarte project op :wjw te plaatsten.

in juni de bus van mijn vader overgekocht en deze zal ik gaan ombouwen naar een camper.

het betreft een T5 LWB DC 96Kw Automaat Bouwjaar 06-2007

zie onderstaand zoals ik hem kocht:
IMG_0174.2.jpg

meteen de belettering eraf gestipt. (de strepen blijven voorlopig zitten, de kleuren hebben hier lokaal bekendheid en scheelt in parkeerbonnen :bifun )


Na strippen van de reclame zag hij als volgt uit:
IMG_0182.1.jpg
Helaas toch nog wat moeten foto shoppen... de strepen zijn best wel verweert. en de letters leesbaar.. mischien als ik ver klaar ben dat ik een nieuwe streep erop laat plakken.

de dubbel cabine was er al door mijn vader uitgehaald omdat hij deze niet meer nodig had. ik en mijn broertjes beginnen zelf met verzamelen van vervoersmiddelen.. :ikrij


Vorige week de bus verder gestript. dit alles eruitgehaald om het gewicht bij de rdw keuring zo laag mogelijk te houden.
image4.1.jpg

Gisteren even bij de lokale zandhandelaar op de weegstaal gestaan om eens te kijken wat hij nu leeg weegt.....

:ie :ie :ie :ie :ie :ie 1940Kg schoon aan de haak.

Dat viel toch even tegen... omdat hij met dubbel cabine geregistreerd staat op ledig gewicht 2020Kg


Wordt Vervolgt.
Gebruikersavatar
Utsie
Berichten: 258
Lid geworden op: 03 feb 2013, 19:04
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Ombouw T5 LWB 96kw Automaat naar Camper

Bericht door Utsie »

Gisteren dan een zeer eenvoudige inrichting gemaakt. met de minimale eisen voor de RDW keuring.
image1.1.jpg
image2.1.jpg
alleen moet ik nog een Kookgelegenheid erbij inbouwen, en omdat ik zoveel mogelijk personen op het kenteken wil krijgen zet ik van de andere bus van mijn pa de 2 persoonsbank van de voorste rij ook tijdelijk om.

vrijdag 26-07 staat de RDW keuring gepland.



en mischien nog het vermelden waard. de bus stond toen ik hem kocht noch op zijn winterbanden. deze wilde mijn vader toch wel terug voor zijn andere bus. dus eerder dan verwacht toch maar al nieuwe velgen gekocht:

Mak Raptor 5 Black met banden Hankook K110 235/50r18

image7.1.JPG

Gr. Utsie
Gebruikersavatar
limburger
Berichten: 755
Lid geworden op: 30 sep 2009, 19:06
Locatie: zuid limburg

Re: Ombouw T5 LWB 96kw Automaat naar Camper

Bericht door limburger »

het begin is er!! :yes gaat een mooi projectje worden
ik heb nog wat foto's van het slopen, als we al die kit nu eens konden hergebruiken...
IMAG0036.jpg
IMAG0038.jpg
:driveT4 :T44EVER
Gebruikersavatar
Utsie
Berichten: 258
Lid geworden op: 03 feb 2013, 19:04
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Ombouw T5 LWB 96kw Automaat naar Camper

Bericht door Utsie »

He Jan,

Jawel, SCA dak is in bestelling, verwachte levering Begin augustus.

op dit moment druk bezig met indelingen en schema's maken. deze volgen op op :wjw


Gr.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Ombouw T5 LWB 96kw Automaat naar Camper

Bericht door Multivan Generation »

leuk dat je ook een topic hebt gestart.
Je spoelbakje op de zelfbouw meeting was erg ingenieus :toppie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Utsie
Berichten: 258
Lid geworden op: 03 feb 2013, 19:04
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Ombouw T5 LWB 96kw Automaat naar Camper

Bericht door Utsie »

Keuring niet gelukt.....

mr. van de RDW was toch niet zo overtuigt dat mij kastjes vast stonden. deze moet ik opnieuw vast zetten. ook blijkt het een probleem te zijn om 6 plaatsen op het kenteken te krijgen. het blijkt dat de bank aansluitingen(origineel van de dubbelcabine) voor geel kenteken zonder certificaat niet geldig zijn. dus daarvoor moet ik een certificaat gaan opvragen bij PON.

het 3de punt waar mr. over viel is dat de auto niet voldeet aan de eisen van de Douane. (geen hefdak gemonteerd) het zou nu dus zo zijn dat bij keuring van RDW tevens de aangifte van de douane is. en dus ook al voorzien moet zijn van het dak. nu heb ik het geluk dat ik moet herkeuren binnen 8 weken en het SCA dak geleverd gaat worden deze of volgende week. wat helaas weer 100kg op de weegschaal erbij gaat betekenen.


smiddags dan maar even ritje naar de wit in schijndel om even de frustratie te vergeten. leuke winkel. was er nog niet geweest. alleen jammer van het erg gemotiveerde personeel.... geef je best wel een aantal zuur verdiende centen uit en dan wordt je behandeld alsof ze onder dwang moeten werken. jammer... maar het was gezellig samen met de limburger.


wordt vervolgt... :driveT5
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Ombouw T5 LWB 96kw Automaat naar Camper

Bericht door Multivan Generation »

certificaat opvragen bij PON voor een DC? ---> Ik wens je veel succes..

Jammer dat het niet in één keer kon.. de goedkeuring.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Ombouw T5 LWB 96kw Automaat naar Camper

Bericht door Oviivo »

De Wit in Schijndel moet je op 2e pasen ofzo doen. Veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel gezelliger :bifun

Balen van de keuring, dat je niet aan de eisen van de Douane voldoet, lijkt me alleen maar een service-gerichte opmerking van de RDW-er ;-)
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
hayke70
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 jan 2009, 09:20
Locatie: Twente

Re: Ombouw T5 LWB 96kw Automaat naar Camper

Bericht door hayke70 »

Bij Volkswagen Duitsland kun je zelf een CVO (certificaat van overeenkomst) bestellen. Deze heb je normaal gesproken nodig om een auto op geel kenteken te keuren.

Eerst registreren en chassisnummer opgeven en de CVO werd mij gratis toe gezonden

In de cvo van mijn bus stond dat deze af fabriek met 6 zitplaatsen geleverd was en ik heb 6 zitplaatsen op kenteken gekregen. Eerst via PON geprobeerd er een te krijgen en deze konden voor 70 euries wel een cvo leveren......inbrekers.

Succes met de keuring. :wjw

https://coc.volkswagen-logistics.de/jct ... b/start.do" onclick="window.open(this.href);return false;
Vake buj te bange.....gang is alles !
Gebruikersavatar
Utsie
Berichten: 258
Lid geworden op: 03 feb 2013, 19:04
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Ombouw T5 LWB 96kw Automaat naar Camper

Bericht door Utsie »

@Hayke, Bedankt voor de Tip. ga er dadelijk meteen even achteraan.

deze week moet ik nog werken. volgende week 2 weken vakantie en dan ga ik met pon bellen. eens kijken wat ze zeggen.

2de week met de bus weekje naar Domburg. even uitwaaien.



Gr. Utsie
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Ombouw T5 LWB 96kw Automaat naar Camper

Bericht door Multivan Generation »

Utsie, ik zag dat je een WV2 chassisnummer hebt, dus die CVO krijg je vast wel los bij PON :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
limburger
Berichten: 755
Lid geworden op: 30 sep 2009, 19:06
Locatie: zuid limburg

Re: Ombouw T5 LWB 96kw Automaat naar Camper

Bericht door limburger »

ik heb gisteren vanalles gezien en gehoord :knipoog , FOTO'S en UPDATE'S AUB :jump :jump

:driveT4 :T44EVER
Gebruikersavatar
Utsie
Berichten: 258
Lid geworden op: 03 feb 2013, 19:04
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Ombouw T5 LWB 96kw Automaat naar Camper

Bericht door Utsie »

jaja limburger komt er aan...

na 2 weken vakantie druk weekend met het werk.

maar goed:

in de vakantie druk bezig geweest met de bus. in de week dat ik in domburg zat telefoontje gekregen dat het dak geleverd was net over de grens in dueren. dus in de bus. en op naar huis aanhanger pakken en het sca dak ophalen.
IMG_0935.1.jpg
daarna snel terug richting domburg met een stop in krabbendijke even lang bij peter voor info over roetfilter legen en aanpassing software(de bedoeling in eerste statie was alleen info vergaren).

nog niet aangekomen in domburg was het bericht al binnen: kom morgen maar langs! Dat is pas Service!
Gebruikersavatar
Utsie
Berichten: 258
Lid geworden op: 03 feb 2013, 19:04
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Ombouw T5 LWB 96kw Automaat naar Camper

Bericht door Utsie »

aangekomen de auto even laten afkoelen. en daarna begonnen met demonteren van de roetfilter.
IMG_0948.1.jpg
ziet er leeg uit als je van boven naar onder kijkt.....
IMG_0954.1.jpg
en zoals verwacht ook bij mijn roetfilter een stuk afgebroken en blokeerd de doorgang van de uitlaat!
IMG_0950.1.jpg
na het compleet leegmaken van de filter de hele handel weer ingebouwd. en de nieuwe software geupload.
Gebruikersavatar
Utsie
Berichten: 258
Lid geworden op: 03 feb 2013, 19:04
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Ombouw T5 LWB 96kw Automaat naar Camper

Bericht door Utsie »

sofware inladen gaat lekker snel. 2 min is dat gereed.
IMG_0965.1.jpg
daarna uitgebreide test rit. helemaal geweldig. het meest leuke hieraan.... het fluiten van de turbo in de uitlaat :ie

echt helemaal geweldig. ter vergelijking: heenweg 100-110km per uur verbruik 9,2 - 9,3. terugweg 100-110km per uur verbruik 8,0!!!!!! :yes (met zelfde belading)
IMG_0974.1.jpg
waarbij ik zelf denk dat bij 90-100 het verbruik nog lager moet kunnen. gaat nog eens getest worden. wordt vervolgt.
Plaats reactie