Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

shuttle stoel en schuifdeurbekleding in transporter

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
mcs
Berichten: 163
Lid geworden op: 07 feb 2008, 20:21
Locatie: Hulsberg limburg

shuttle stoel en schuifdeurbekleding in transporter

Bericht door mcs »

voorheen,
voorheen,
Ik ben een ombouwproject gestart om een losse multivan stoel met kinderzitfunctie in mijn transporter in te bouwen, tevens heb ik de schuifdeurbekleding ( hardboard ) vervangen door een caravelle bekleding met bovenrand.

voor de stoel heb ik 1 vloerrail aangeschaft van 213cm lang , deze ga ik doorslijpen om er 2x 96cm van te maken .
deze ga ik dan op de originele punten in de vloer bevestigen achter de bijrijdersstoel naast de schuifdeur.

ik heb inmiddels bijna alle delen, en moet de rails nog aanpassen zodat de gezaagde kanten er weer uitzien als origineel .
ik zal mijn laadvloer in de gehele bus hoger ( dikker moeten maken zodat de multivan rails in de vloer wegvallen.
de hogere instapbak ( schuifdeur )van een multivan heb ik ook al gekocht , aan de achterdeuren heb ik nog een probleem omdat de hogere multivan afdeklijst alleen bestaat voor klep niet voor deurtjes, ik zal eens kijken of ik met mijn huidige caravelle vloerlijst iets kan aanpassen.
Bijlagen
na montage caravelle bekleding
na montage caravelle bekleding
DSCF1650-25.jpg
mcs
Berichten: 163
Lid geworden op: 07 feb 2008, 20:21
Locatie: Hulsberg limburg

Re: shuttle stoel en schuifdeurbekleding in transporter

Bericht door mcs »

als kinderstoel
als kinderstoel
Ik heb nog een paar foto,s van de Highline stoel en vloerrails.
DSCF1647-10.jpg
Ik zal binnenkort als ik de rails ga aanpassen en inbouwen meer berichten en foto,s plaatsen.
Bijlagen
als normale stoel
als normale stoel
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: shuttle stoel en schuifdeurbekleding in transporter

Bericht door Multivan Generation »

Mooi dat je het zo doet.
Wel heb ik de vraag, of je in België nog steeds voldoet aan je PVG nummer,
en of het geen problemen met een keuring kan gaan opleveren?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
mcs
Berichten: 163
Lid geworden op: 07 feb 2008, 20:21
Locatie: Hulsberg limburg

Re: shuttle stoel en schuifdeurbekleding in transporter

Bericht door mcs »

mijn t5 heeft een nederlands kenteken .
ik laat hem omkeuren naar dubbelcabine met 5 zitplaatsen, is een formaliteit .
een vriend van mij is keurmeester APK, hij weet precies aan welke regels ik moet voldoen.
de originele multivan rails is de einige Manier om deze stoelen veilig en goedgekeurd te monteren omdat de gordels aan de stoelen zitten.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: shuttle stoel en schuifdeurbekleding in transporter

Bericht door Multivan Generation »

Even resumerend:
je hebt een transporter met WV1 chassisnummer?
En je gaat er een DC in maken waarbij je gebruik maakt van originele T5 multivan stoelen.
En je gaat er daarna mee langs de RDW om het goed te laten keuren?

Zo ja, veel succes...
Kan wel eens lastig worden met gordelcertificaten, gecertificeerd ombouwbedrijf etc..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
mcs
Berichten: 163
Lid geworden op: 07 feb 2008, 20:21
Locatie: Hulsberg limburg

Re: shuttle stoel en schuifdeurbekleding in transporter

Bericht door mcs »

Ik heb inmiddels de rail van 213cm ingekort op 2x 100cm , en de uiteinden aangepast zoal origineel.
zodat de eindkappen passen .
ik heb ook al een multivan instapbak voor de schuifdeur op ebay Duitsland gekocht, i.v.m. de hogere vloer straks.
heb ik ook meteen een instapverlichting erin .
ik heb al eens onder de bijrijdersstoel gekeken , maar in de grijze stekkerblok zitten bij mij geen Bruin/rood of bruin/zwarte draad, dus zal ik een nieuwe draad vanaf het witte blokje achter de lichtschakelaar moeten trekken voor de instapverlichting te laten werken.
Bijlagen
rails t5 02.JPG
aangepaste rails
aangepaste rails
mcs
Berichten: 163
Lid geworden op: 07 feb 2008, 20:21
Locatie: Hulsberg limburg

Re: shuttle stoel en schuifdeurbekleding in transporter

Bericht door mcs »

Over de RDW keuring maak ik me geen zorgen ik heb goede contacten , als er gordelcertificaten moeten komen dan bezorg ik deze wel, het zou toch niet kunnen dat iets wat ook origineel door VW verkocht wordt in een Multivan , naderhand ingebouwd wordt afgekeurd.
Bijlagen
rails t5 01.jpg
t5 instapbak.jpg
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: shuttle stoel en schuifdeurbekleding in transporter

Bericht door Jeroen T5 204 »

Dat is een mooi paneel op de schuifdeur, wat is het onderdeelnummer van dat paneel?
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
mcs
Berichten: 163
Lid geworden op: 07 feb 2008, 20:21
Locatie: Hulsberg limburg

Re: shuttle stoel en schuifdeurbekleding in transporter

Bericht door mcs »

ik weet niet precies het onderdeelnr van het Paneel , het is een caravelle Paneel in artgrey modeljaar 2013.
gevonden op de onderdelenlijn bij ABC t5 onderdelen , zij hebben wel vaker schuifdeurpanelen compleet met bovenrand.
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: shuttle stoel en schuifdeurbekleding in transporter

Bericht door Jeroen T5 204 »

Heb je aan de andere kant ook hetzelfde paneel?
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
mcs
Berichten: 163
Lid geworden op: 07 feb 2008, 20:21
Locatie: Hulsberg limburg

Re: shuttle stoel en schuifdeurbekleding in transporter

Bericht door mcs »

Ik heb aan de andere kant geen schuifdeur , maar een kast met roldeurtje, deze caravelle bekleding bestaat ook voor linkse schuifdeur of vaste wand , je moet er alleen voor zoeken , op de duitse Ebay staan veel bekledingspanelen voor t5.
ik heb de plastic panelen gezien van een ombouw dubbelcabine , deze zijn niet zo mooi als deze originele VW panelen.
maar kosten vaak hetzelfde ( VW dan wel gebruikt )
mcs
Berichten: 163
Lid geworden op: 07 feb 2008, 20:21
Locatie: Hulsberg limburg

Re: shuttle stoel en schuifdeurbekleding in transporter

Bericht door mcs »

mijn bus zoals hij nu nog is,
Bijlagen
t502-25.jpg
t502-25.jpg (51.67 KiB) 2585 keer bekeken
RobS
Berichten: 149
Lid geworden op: 14 mar 2012, 16:10
Locatie: Delft

Re: shuttle stoel en schuifdeurbekleding in transporter

Bericht door RobS »

Over de RDW keuring maak ik me geen zorgen ik heb goede contacten , als er gordelcertificaten moeten komen dan bezorg ik deze wel, het zou toch niet kunnen dat iets wat ook origineel door VW verkocht wordt in een Multivan , naderhand ingebouwd wordt afgekeurd.
Zou zo maar kunnen... een T5-WV2 (Multi-van, Kombi, Caravelle, Cali) ziet er uiterlijk wel uit als een T5-WV1 (Transporter), maar er zijn onderhuids subtiele technische verschillen. De Europese wetgeving vereist dat auto's kunnen worden toegelaten op de weg waarvan de fabrikant garandeert dat ze voldoen aan de richtlijnen. Jij past nu je auto aan en de keurmeester gaat straks toetsen of dat binnen de door fabrikant gegarandeerde ombouwmogelijkheden valt. Op https://umbauportal.de" onclick="window.open(this.href);return false; kun je de documentatie van VW vinden (NB voor T5.1 en T5.2 zijn er verschillende documenten) Zomaar wat citaten: Fahrgastraum: Sitznachrustung sinds ausschielich beim Kombi moglich da hier entsprechende sitzverstarkunen am bodenblech vorhanden sind. Ein nachtragerlicher Austausch des Beifahrer Eizelsitzes gegen eine Doppelsitzbank ist nicht moglich.

Succes!
VW T6.1 | kastenwagen Ivoor | 7 januari 2022
̷V̷W̷ ̷T̷4̷ | ̷1̷.̷9̷T̷D̷ ̷A̷B̷L̷/̷A̷Y̷E̷ ̷-̷ ̷k̷a̷s̷t̷e̷n̷w̷a̷g̷e̷n̷ ̷-̷ ̷P̷a̷p̷r̷i̷k̷a̷r̷o̷t̷ ̷ ̷-| ̷5̷ ̷s̷e̷p̷t̷e̷m̷b̷e̷r̷ ̷1̷9̷9̷0̷
mcs
Berichten: 163
Lid geworden op: 07 feb 2008, 20:21
Locatie: Hulsberg limburg

Re: shuttle stoel en schuifdeurbekleding in transporter

Bericht door mcs »

mcs schreef:Ein nachtragerlicher Austausch des Beifahrer Eizelsitzes gegen eine Doppelsitzbank ist nicht moglich.
Ik heb deze website van volkswagen al eerder bekeken
Alleen dit stukje tekst, hierboven het is dus volgens volkswagen nooit mogelijk een bijrijdersstoel om te ruilen tegen een bankje ??? waarom niet ? voor de regelgeving ? technisch niet mogelijk ?? :nuts

Op het duitse T5 Board staat niets anders dan mensen die ombouwen , en niet alleen bijrijdersbankjes.
Even over de multivanrails , een Transporter ,Combi, Caravelle en Multivan delen allemaal dezelfde carroserie , dus ook dezelfde bodem,
Ik zie geen probleem als ik alle bouten , verstevigingsplaatjes, en natuurlijk de rails origineel van volkswagen heb.
Zo wordt de auto toch ook verkocht , maar dan heet hij Multivan en kost hij wat meer .
zoek maar eens op het T5 board "von Trapo nach multivan"
RobS
Berichten: 149
Lid geworden op: 14 mar 2012, 16:10
Locatie: Delft

Re: shuttle stoel en schuifdeurbekleding in transporter

Bericht door RobS »

Het is subtieler. Het is een complexe mix van een beetje techniek, steeds meer regelgeving en vooral hoe Volkswagen/Pon dat invullen. Daarna komt pas de RDW die dat toetst.
De Europese wetgeving vereist dat auto's kunnen worden toegelaten op de weg waarvan de fabrikant garandeert dat ze voldoen aan de richtlijnen.
Volkswagen heeft afzonderlijke richtlijnen voor de WV1/WV2 gesteld. Omdat ze claimt dat er weldegelijk constructieve verschillen zijn (wo kreukelzones) en daarom afzonderlijke conformiteitsverklaringen heeft opgesteld. Men heeft niet de moeite heeft genomen een hele rij WV1's-met-achterzitbank-en-crashdummy's in een botshal te verkreukelen om uit te testen of dat wel veilig is voor de eindgebruiker. Als jij een fabrikant zo ver kan krijgen dat ze voor jouw auto+ombouw een conformiteitsverklaring willen afgeven, dan zet de keurmeester direct zijn paraafje. Die fabrikant mag OEMer zijn (Volkswagen), maar ook een gecertificeerde carosseriebouwer (denk aan ombouw WV1 naar dubbel cabines!) Als particulier/eindgebruiker zonder aantoonbare certificering of expertise maak je in Nederland zeer weinig kans op het gewenste paraafje. Wat je over de Duitse situatie schrijft kan ik bevestigen als waar en tegelijkertijd ontkrachtigen als irrelevant. Ik ben er niet uit of het verschil volledig kan worden toegewezen aan RDW of dat Pon hierin ook een rol speelt.
VW T6.1 | kastenwagen Ivoor | 7 januari 2022
̷V̷W̷ ̷T̷4̷ | ̷1̷.̷9̷T̷D̷ ̷A̷B̷L̷/̷A̷Y̷E̷ ̷-̷ ̷k̷a̷s̷t̷e̷n̷w̷a̷g̷e̷n̷ ̷-̷ ̷P̷a̷p̷r̷i̷k̷a̷r̷o̷t̷ ̷ ̷-| ̷5̷ ̷s̷e̷p̷t̷e̷m̷b̷e̷r̷ ̷1̷9̷9̷0̷
Plaats reactie