Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

keuring RDW en inrichting

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
hedi
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 dec 2013, 23:57

keuring RDW en inrichting

Bericht door hedi »

Hallo,

Wie kan mijn informatie geven over het volgende:

Vanochtend mijn T5 voor de keuring gehad van grijs naar camper.
Ik had een orgineel T5 bankje achter de bestuurdersstoel geplaatst ( rij richting) incl. een 3punts gordel en een heup gordel.
Om 4 zitplaatsen op het kenteken te krijgen moest ik papieren hebben waaruit blijkt dat dit goed gekeurde zitplaatsen zijn. Helaas heb ik niet.
Nu mocht ik de bank wel over dwars in de bus zetten en kreeg ik als nog op het kenteken 4 zitplaatsen. Dus vlug naar huis ( was de eerste vanochtend) en net voor 12 uur de bus opnieuw aangeboden bij het RDW.
Zitplaatsen goedgekeurd. :jumpklap Er is een foto gemaakt van het interieur ( doen ze dit altijd???) want ik had natuurlijk zoiets van als de bus straks goed gekeurd is dan zet ik het bankje weer in de rij richting. Daarnaast heb ik een heel summier keukenblokje geplaatst met dien verstande dat ik de bus straks in alle rust wil afbouwen en dit ook i.v.m. het gewicht. ( wordt trouwens wel opnieuw gewogen, las vorige week ergens op het forum dat ze dit niet meer deden, maar dus wel).

Nu de vraag.

Kan ik de bus een andere inrichting geven of zit ik nu vast aan dat wat ik er maar tijdelijk ingebouwd heb. En hoe zit het met de zitplaatsen? Er staat immers niet op het kenteken ( tenminste dat denk ik) waar de zitplaatsen zich bevinden.

Graag zie ik jullie reactie hierop.

Gr. HeDi
hedi
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 dec 2013, 23:57

Re: keuring RDW en inrichting

Bericht door hedi »

Hoi Jan,

Dank je voor je felicitatie, voelt ook heerlijk om nu een camper te hebben. nu nog even wachten op de douane ( belastingdienst) wat deze allemaal nog gaan doen. BPM, steekproef, kwart- of half tarief. we wachten het af. Ik heb geen idee of de foto voor de belasting is dat wachten we dus ook maar af. Voolopig blijf ik met de bestaande indeling rond rijden tot dat ik alles binnen heb en dan stukje bij beetje alles veranderen, maar wel zo dat ik altijd aan de eisen voldoe van een camper. Geen zin in hoge boetes :huilen

Je wilt niet weten wat de de afgelopen paar maanden gelezen heb en daar zaten veel waardevolle tips bij. Dus iedereen die dit leest nogmaals bedankt :adhd


Gr. HeDi
drosttechniek
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 nov 2013, 21:01

Re: keuring RDW en inrichting

Bericht door drosttechniek »

hedi schreef:Hallo,

Wie kan mijn informatie geven over het volgende:

Vanochtend mijn T5 voor de keuring gehad van grijs naar camper.
Ik had een orgineel T5 bankje achter de bestuurdersstoel geplaatst ( rij richting) incl. een 3punts gordel en een heup gordel.
Om 4 zitplaatsen op het kenteken te krijgen moest ik papieren hebben waaruit blijkt dat dit goed gekeurde zitplaatsen zijn. Helaas heb ik niet.
Nu mocht ik de bank wel over dwars in de bus zetten en kreeg ik als nog op het kenteken 4 zitplaatsen. Dus vlug naar huis ( was de eerste vanochtend) en net voor 12 uur de bus opnieuw aangeboden bij het RDW.
Zitplaatsen goedgekeurd. :jumpklap Er is een foto gemaakt van het interieur ( doen ze dit altijd???) want ik had natuurlijk zoiets van als de bus straks goed gekeurd is dan zet ik het bankje weer in de rij richting. Daarnaast heb ik een heel summier keukenblokje geplaatst met dien verstande dat ik de bus straks in alle rust wil afbouwen en dit ook i.v.m. het gewicht. ( wordt trouwens wel opnieuw gewogen, las vorige week ergens op het forum dat ze dit niet meer deden, maar dus wel).

Nu de vraag.

Kan ik de bus een andere inrichting geven of zit ik nu vast aan dat wat ik er maar tijdelijk ingebouwd heb. En hoe zit het met de zitplaatsen? Er staat immers niet op het kenteken ( tenminste dat denk ik) waar de zitplaatsen zich bevinden.

Graag zie ik jullie reactie hierop.

Gr. HeDi



Hè heDi

In 2011 heb ik mijn bus laten omkeuren ook zo kaal en licht mogelijk klein dak keuken van triplex en bank/bed ook van triplex tegen de zij wand geplaatst na wat discussies met de keurmeester over de bank uiteindelijk goed gekeurd met 6 personen op kenteken :yes verder geen foto's gemaakt ofzo ook met de douane geen problemen gehad ja een rekening van 3300 euro rest bpm :groteogen

Maar goed later de bus om gebouwd naar de uiteindelijke inrichting met de bank/bed weer normaal haaks op de zijkant verder geen problemen mee gehad met jaarlijkse keuring en zo

Ik hoefde niet terug te komen voor opnieuw te wegen gelukkig :jump scheelt weer paar honderd kilo

Dus ik denk dat je er geen problemen mee krijgt want zij weten ook donders goed dat je niet met triplex interieur gaat rond rijden (in mijn geval triplex) op mijn kenteken is ook niks te vinden over hoe de bank staat en nu ben ik zelfs terug gegaan van 6 naar 4 zitplaatsen


Groet harwin
hedi
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 dec 2013, 23:57

Re: keuring RDW en inrichting

Bericht door hedi »

Hoi Harwin,

Dank je voor je info. Ik hoop ook dat ik niet opnieuw hoef te wegen. Ik had nl alles wat maar enig sinds uit en van de auto kon eruit/eraf gehaald.
Morgen komen er sidebars en een bullbar op, dus wordt de bus weer iets zwaarder.
Ik denk dat die foto gemaakt is, omdat de medewerker van het RDW vermoed dat ik de bank weer anders ga neerzetten en dat hij hier niet voor aansprakelijk gesteld wil worden i.v.m. dat er geen papieren bij zitten van een officiële goedgekeurde zitplaatsen.
We wachten het wel af.

Gr. HeDi :driveT5
Gebruikersavatar
Anno
Berichten: 464
Lid geworden op: 04 sep 2012, 22:22

Re: keuring RDW en inrichting

Bericht door Anno »

ik heb nog nooit gehoord dat je een tweede keer moet wegen.
Initiator van http://www.camperfixx.nl" onclick="window.open(this.href);return false; Leverancier van slaapbanken en bouwpakketten campermeubelen
hedi
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 dec 2013, 23:57

Re: keuring RDW en inrichting

Bericht door hedi »

Hoi Anno,

Ik ga daar ook niet vanuit. Inmiddels een draaiplateau gekocht dus weer meer gewicht.
Maar inmiddels weet ik nog steeds niet waarom die foto is gemaakt!!!!! :ie


Gr. HeDi
Gebruikersavatar
Anno
Berichten: 464
Lid geworden op: 04 sep 2012, 22:22

Re: keuring RDW en inrichting

Bericht door Anno »

Van de belastingdienst kreeg ik het verzoek foto's voor hen te maken.
Initiator van http://www.camperfixx.nl" onclick="window.open(this.href);return false; Leverancier van slaapbanken en bouwpakketten campermeubelen
hedi
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 dec 2013, 23:57

Re: keuring RDW en inrichting

Bericht door hedi »

Oké Oké,

Ik zal er geen slapeloze nachten "meer" van hebben :nuts
En dat van die foto's op het forum, ik weet het, maar ik ben niet zo handig met een pc dus dat komt.
Ik ben wel overal foto's van aan het maken,......geduld. ( met me)

Gr. HeDi
Gebruikersavatar
Anno
Berichten: 464
Lid geworden op: 04 sep 2012, 22:22

Re: keuring RDW en inrichting

Bericht door Anno »

en als je foto's plaatst, zorg ervoor dat de fotobestanden niet zo groot zijn. Daar doe je je medemens een plezier mee.
Initiator van http://www.camperfixx.nl" onclick="window.open(this.href);return false; Leverancier van slaapbanken en bouwpakketten campermeubelen
Jakob G
Berichten: 619
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Re: keuring RDW en inrichting

Bericht door Jakob G »

Hallo allemaal,

Wij hadden eerst dat er drie voor konden zitten, gevraagd aan de handelaar of het omgewisseld kon worden voor een stoel met lenig voor mijn wederhelft,
nadat de bus is omgebouwd tot campertje kwam er toch weer op het kenteken staan dat er drie zit plaatsen in zouden zitten, kunnen we nu naast het aanrechtje gordels maken zodat er een derde mee kan rijden???

Moeten er dan schroef gaat, of hoe dat ook mag heten gemaakt worden, of moeten dat bestaande gaten zijn waar met behulp de bouten de gordels op vast gemaakt kunnen werden.

Groet,
Jakob. :wjw
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
Plaats reactie