Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Hulpmiddel voor uitstekende lading

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Lisboa

Hulpmiddel voor uitstekende lading

Bericht door Lisboa »

Hierbij een kleine aanpassing van de T5, welke eigenlijk bij 'tips & trucs' hoort.
Aangezien ik een lange wielbasis heb kan ik meestal alles wat ik wil vervoeren met de T5, toch komt het heel af en toe voor dat ik net iets ruimte te kort kom. En rijden met de achterklep (deels) open en met een touwtje vastzetten.
Niet echt ideaal en ik hoop altijd dat het allemaal blijft zitten.
Dat moest anders kunnen en daarvoor kwam ik op het volgende:

De achterklepsluiting van de T5 valt in de beugel aan de onderzijde van de laadruimte, naar mijn idee muurvast.
In die sluiting past precies een karabijnhaak welke ik altijd in de T5 heb liggen net als meters klimmerstouw, sterk spul.
Doormiddel van 2 karabijnhaken en een stuk klimmerstouw kan ik de achterklep op elke positie vastklemmen met de te vervoeren lading. Misschien overbodig, maar met de sleutel is de achterklep handmatig op slot te zetten, weet je zeker dat het echt vast zit.
Alles losmaken in omgekeerde volgorde en met een gerust gevoel uitstekende lading meenemen. Op de laadvloer zitten uiteraard de verzonken sjorogen voor het vastzetten van de lading. in de bijlage enkele foto's

Groeten,

Luuk
Bijlagen
Achterklep T5 met karabijnhaak 2
Achterklep T5 met karabijnhaak 2
Achterklep T5 met karabijnhaak 1
Achterklep T5 met karabijnhaak 1
Plaats reactie