Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T5 Multivan DC ombouwen naar Camper, hoe?

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
dpmtuning
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 jun 2012, 08:18

T5 Multivan DC ombouwen naar Camper, hoe?

Bericht door dpmtuning »

Hallo allen,

Na lang wikken en wegen heb ik eindelijk de knoop doorgehakt om mijn T5 multivan om te bouwen naar camper.
Een reimo dak heb ik besteld via een goede kennis met een garage. Samen met hem gaan we het dak plaatsen.
Zelf ga ik een keukentje met mimimale eisen maken. Ala reimo T5 multivan keuken maar dan een beetje goedkoper :nuts
Ik wil er een 7 persoonscamper van maken.
In grote lijnen weet ik wel de procedure hoe verder maar toch hoor ik graag van jullie wat ik allemaal tegen kan komen.
De bus is nu als bestelwagen (DC) geregistreerd. Als eerste ga ik nu het tussenschot verwijderen om zo aan het dak te kunnen beginnen. Na de plaatsing maak ik de bus van binnen netjes af wat betreft de originele bekleding.
Morgen ga ik beginnen met de keuken, hier zal ik dan wel foto's van plaatsen. Ik ben benieuwd naar jullie mening en of het volgens jullie dan aan alle eisen voldoet.
Mocht hij dan op een gegeven moment klaar zijn, hoe pak ik dan het beste de keuring aan?
Gewoon op de bonnefooi en dan afwachten wat ze zeggen? Ik heb begrepen dat er tegenwoordig geen belastingdienst meer zit bij de rdw. Hoe gaat dat nu in zijn werk dan? Ik hoor graag hoe ik dit alles het beste kan aanpakken.
Wordt vervolgt...
en bedankt alvast!
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: T5 Multivan DC ombouwen naar Camper, hoe?

Bericht door Oviivo »

Het betreft een T5, geen T4, volgens mij :kus

Probeer dit eens;

search.php?keywords=t5+ombouw+camper&te ... mit=Zoeken" onclick="window.open(this.href);return false;

:wjw
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
dpmtuning
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 jun 2012, 08:18

Re: T5 Multivan DC ombouwen naar Camper, hoe?

Bericht door dpmtuning »

Helaas moet ik wel BPM betalen. De bus is officieel geleverd als dubbel cabine - grijs kenteken. Welk formulier moet ik hier nu voor hebben? en hoe kan ik die berekening nu het beste doen? De bus is uit 2006. Ik zal eens bij de de RDW (schiedam) langsrijden om te vragen hoe en wat. Heeft er hier toevallig iemand met een Reimo dak? Ik had graag een foto gezien van het dak zodra het hefdak omhoog staat. Ik heb nu namelijk enkele gaten in mijn dak zitten waar een zwaailamp heeft gezeten. Ik hoop dat dit gedeelte wordt uitgezaagd, anders moet ik dit eerst nog netjes dichtmaken. zie foto
Hoe zit dat trouwens met de APK keuring? Doen ze deze direct opnieuw, of houden ze de oorspronkelijk datum aan? (oktober pas) Ik heb geen idee wat ik moet verwachten bij zo'n omkeuring.
Bijlagen
DSC_1264-1.jpg
Gebruikersavatar
Icebox
Berichten: 891
Lid geworden op: 09 mei 2011, 13:02
Locatie: Halfweg

Re: T5 Multivan DC ombouwen naar Camper, hoe?

Bericht door Icebox »

Een zevenpersoonscamper zal lastig worden. :knipoog
Gebruikersavatar
Utsie
Berichten: 258
Lid geworden op: 03 feb 2013, 19:04
Locatie: Zuid-Limburg

Re: T5 Multivan DC ombouwen naar Camper, hoe?

Bericht door Utsie »

dpmtuning schreef:Helaas moet ik wel BPM betalen. De bus is officieel geleverd als dubbel cabine - grijs kenteken. Welk formulier moet ik hier nu voor hebben? en hoe kan ik die berekening nu het beste doen? De bus is uit 2006. Ik zal eens bij de de RDW (schiedam) langsrijden om te vragen hoe en wat. Heeft er hier toevallig iemand met een Reimo dak? Ik had graag een foto gezien van het dak zodra het hefdak omhoog staat. Ik heb nu namelijk enkele gaten in mijn dak zitten waar een zwaailamp heeft gezeten. Ik hoop dat dit gedeelte wordt uitgezaagd, anders moet ik dit eerst nog netjes dichtmaken. zie foto
Hoe zit dat trouwens met de APK keuring? Doen ze deze direct opnieuw, of houden ze de oorspronkelijk datum aan? (oktober pas) Ik heb geen idee wat ik moet verwachten bij zo'n omkeuring.
Ik heb geen reimo dak. maar aan de hand van wat ik gezien heb van reimodaken. zal het dak over deze gaten heen gaan. dus daar zie je niks meer van. ik weet alleen niet waar precies de zaagsnede komt. reimo en SCA daken hebben een schaal t/m de regengoot.


Gr. Utsie :driveT5
dpmtuning
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 jun 2012, 08:18

Re: T5 Multivan DC ombouwen naar Camper, hoe?

Bericht door dpmtuning »

Waarom zou een 7-persoonscamper niet kunnen?
Ik zou het graag zoals bijgevoegde foto maken, dit moet toch haalbaar zijn? Zeker als het al eerder is gedaan.

Inderdaad staat mij bij dat de daken inderdaad een grijzekleurige schaal hebben. Nu je het zo zegt moet dat denk ik inderdaad wel goed komen, thanks.
Bijlagen
multivan_camper.jpg
Gebruikersavatar
Icebox
Berichten: 891
Lid geworden op: 09 mei 2011, 13:02
Locatie: Halfweg

Re: T5 Multivan DC ombouwen naar Camper, hoe?

Bericht door Icebox »

Nuanceverschil; een zeven persoonscamper of een camper met zeven zitplaatsen.
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: T5 Multivan DC ombouwen naar Camper, hoe?

Bericht door Oviivo »

jan2009 schreef:Waar begint je chassisnummer nu mee ? , al gekeken ?
Met VW :bifun
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
klokker
Berichten: 51
Lid geworden op: 20 mei 2007, 19:56
Locatie: Vlissingen

Re: T5 Multivan DC ombouwen naar Camper, hoe?

Bericht door klokker »

Ik heb ook een Multivan, altijd op grijs kenteken gestaan , nu particulier, dus vol tarief. Hoe kom ik er achter of ik BPM nog moet betalen ?
jan2009 schreef:Neem eens de tijd om wat projekten te bekijken in de T4 sectie
viewforum.php?f=12" onclick="window.open(this.href);return false;
Denk dat je dan de meeste antwoorden wel hebt
:knipoog

Enne volgens mij heb je mazzel , een multivan is/was toch oorspronkelijk een personenbus op geel kenteken
Dan denk ik dat er al eens bpm voor is betaald?

Ga je ook eens focussen op de kreet WV1 en WV2 , wel verstandig als je zonder gezeur veel zitplaatsen wil.
Gebruikersavatar
Jos M
Berichten: 604
Lid geworden op: 23 okt 2011, 16:41
Locatie: West-Friesland

Re: T5 Multivan DC ombouwen naar Camper, hoe?

Bericht door Jos M »

Icebox schreef:Nuanceverschil; een zeven persoonscamper of een camper met zeven zitplaatsen.
Lijkt mij ook erg krap met zeven man slapen in een T5 :bifun
:ikrij Zit al jaren voor mijn beroep uit het raam te kijken
Plaats reactie