Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Project T5, nu Verlagen H&R veren

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Oossie
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 okt 2013, 08:30

Project T5, nu Verlagen H&R veren

Bericht door Oossie »

Beste Weet je Wellers,

Ik ben alweer een tijdje in het bezit van T5 2.5 TDi en hij bevalt eigenlijk vanaf het begin erg goed.
Een kleine tegen slag de eerste maand de stuurbekrachtigingspomp stuk, maarja dat mag de pret niet drukken.

Na diverse kleine projecten zal hieronder even een lijstje maken wat ik al zo heb gedaan en wat er nog in de planning staat.

-GP stuur
-Zijwindschermen
-Glaslook panelen
-Nieuwe Dubbele cabine ramen (oude waren van Snoeks)
-Dubbele cabine en achterramen laten blinderen 20%
-Laat ruimte en dubbele cabine geisoleerd met schapenwol.
-Nieuw laat ruimte panelen en tapijt op de laatvloer.
-20 inch zwarte velgen.


Nog te doen,

-Verlagen
-Leder interieur (crème leder)
-Radio/Navi systeem
-Speakers vervangen voor een betere kwaliteit.
-Achteruitrijcamera (in combinatie met radio)


Nu staat dus mijn volgende project in de wachtrij, het verlagen van de T5. mijn voorkeur gaat uit naar veren in combinatie met de originele schokbrekers.
Ik heb begrepen dat het tot en met 4cm geen probleem oplevert met de originele schokbreker!! en aangezien ik ook niet verder wil gaan verlagen zou dat een mooie oplossing zijn. En de prijzen zijn ook een stuk prettiger dan een schroefset.


Zijn er mensen hier op het forum die meer ervaring hebben met verlagen met alleen veren???

Hierbij nog van foto's
foto.JPG[] [attachment=0]image.jpeg
Bijlagen
2
2
1
1
Gebruikersavatar
WouterW
Berichten: 489
Lid geworden op: 20 nov 2010, 09:55
Locatie: Achterhoek regio Zutphen

Re: Project T5, nu Verlagen H&R veren

Bericht door WouterW »

Wanneer je nog een beetje comfort wilt hebben, kies dan Eibach. Vooral de achterveren verschillen van de H&R kit. Die laatste zijn progressief, de Eibachs lineair. De praktijk bleek bij mij dat de korte windingen van H&R op elkaar liggen na een tijdje gebruik en dus een veel kortere veerweg overblijft. Had eerst H&R, nu Eibach en vooral achter veel comfortabeler.
T5 2.5 AXD 2004 503.000 000km
Oossie
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 okt 2013, 08:30

Re: Project T5, nu Verlagen H&R veren

Bericht door Oossie »

WouterW schreef:Wanneer je nog een beetje comfort wilt hebben, kies dan Eibach. Vooral de achterveren verschillen van de H&R kit. Die laatste zijn progressief, de Eibachs lineair. De praktijk bleek bij mij dat de korte windingen van H&R op elkaar liggen na een tijdje gebruik en dus een veel kortere veerweg overblijft. Had eerst H&R, nu Eibach en vooral achter veel comfortabeler.

Ik heb via Thomas (imacthomas)een setje eibach veren, hebben er twee maanden onder gezeten bij hem.
Thomas zet de veren er ook nog voor me onder dus helemaal top! Ben benieuwd naar het resultaat vooral optisch gezien.
Gebruikersavatar
imacthomas
Berichten: 222
Lid geworden op: 15 jul 2009, 00:15

Re: Project T5, nu Verlagen H&R veren

Bericht door imacthomas »

Lees net je topic over je T5.
Wel een dikke bus zo.

Met dat verlagen gaat helemaal goed komen.
Gebruikersavatar
Anno
Berichten: 464
Lid geworden op: 04 sep 2012, 22:22

Re: Project T5, nu Verlagen H&R veren

Bericht door Anno »

Mijn T5GP is verlaagd met H@R. Wegligging aanzienlijk verbeterd!
Initiator van http://www.camperfixx.nl" onclick="window.open(this.href);return false; Leverancier van slaapbanken en bouwpakketten campermeubelen
Plaats reactie