Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Waterpas in T5

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Scandibus
Berichten: 155
Lid geworden op: 02 jun 2014, 21:25

Waterpas in T5

Bericht door Scandibus »

Ik zag een vraag bij de T4's langskomen en dacht, ja dat moet ik in mijn T5 ook nog doen!
In mijn vorige camper had ik de waterpas in de asbak verstopt... waarom niet ook in de T5?

Zo heb ik het gedaan:
Klik het losse bakje uit de asbakla en verwijder eventueel het rode lichtvenster (kun je zonder te beschadigen doen).
Een stukje multiplex 8mm en een miniwaterpas, te koop bij iedere outdoorshop. Zaag het hout op 88 x 38mm, schuin de voorkant iets af en zorg dat het klemvast in de asbak past. Wip de 2 waterpasjes uit de houder (ze zitten er los in).

Afbeelding
Afbeelding

Teken de uitsparingen voor de waterpasjes af en boor/vijl deze netjes uit, zodat de buisjes er klemvast in passen.

Afbeelding
Afbeelding

Druk het geheel in de asbak en let er op dat het er diep genoeg inzit om de schuif nog te kunnen sluiten.

Afbeelding

klik het bakje weer in de la

Afbeelding

en sluit het schuifje

Afbeelding
Afbeelding

(doordat zowel het houten plaatje als de waterpasjes klemmend zijn gemaakt en er dus niets VAST zit aan de auto, kun je de waterpas fijn stellen naar je eigen voorkeur. Als alles goed zit kun je het evtl. met een paar druppeltjes lijm borgen, maar bij mij blijft alles ook zonder lijm prima op zijn plaats.)
Voila, zo zit het waterpasje mooi opgeborgen en toch lekker onder handbereik als je je auto aan het parkeren bent.
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Waterpas in T5

Bericht door Oviivo »

BRILJANT.

Ik heb en los waterpasje, maar het is altijd weer gek*t als je op je camperplekkie aankomt.

Dit is gewoon slim. Ik neem aan dat je zeker weet dat de asbak waterpas is t.o.v. de bus :nuts
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
Scandibus
Berichten: 155
Lid geworden op: 02 jun 2014, 21:25

Re: Waterpas in T5

Bericht door Scandibus »

Oviivo schreef:Ik neem aan dat je zeker weet dat de asbak waterpas is t.o.v. de bus :nuts
Scandibus schreef: (doordat zowel het houten plaatje als de waterpasjes klemmend zijn gemaakt en er dus niets VAST zit aan de auto, kun je de waterpas fijn stellen naar je eigen voorkeur.)
De eerste keer ff op een vlakke ondergrond controleren en evtl. bijstellen.
:yes
mdw
Berichten: 203
Lid geworden op: 10 okt 2012, 09:53
Locatie: Kempen, Belgie

Re: Waterpas in T5

Bericht door mdw »

Dat lijkt me superhandig, want die krengen werken eigenlijk voor geen meter. Nu kan je ze zelf juist zetten.
T4 2.5 tdi 102pk california 1997
Gebruikersavatar
Titus
Berichten: 116
Lid geworden op: 07 nov 2014, 09:09

Re: Waterpas in T5

Bericht door Titus »

Handig!
En ook een vraagje: de laadvloer van onze bus lijkt voorin iets naar beneden af te wijken. Een cm of 4 over de hele wielbasis van 300 cm.
Hebben jullie daar rekening mee gehouden bij het bouwen van een bed? Of is dat zo gering dat het de moeite niet is en neem je overal dezelfde hoogte vanaf de laadvloer?
Impressie van ons T5-campertje 'Wad-Heerlijk': https://goo.gl/photos/9X9B2zApM8rKuerN9
Gebruikersavatar
Marcel.S
Berichten: 247
Lid geworden op: 05 okt 2014, 14:38
Locatie: Kullen/Nyhammar Dalarna Zweden

Re: Waterpas in T5

Bericht door Marcel.S »

ik zet hem nooit waterpas, gewoon op het oog met de oprijblokken en klaar .
Groetjes Marcel .

T5 2004 1.9 TDI 140 PK :driveT5
lekker in Zweden Mieps huset
Plaats reactie