Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T5 Aut 2.5 AXD oftewel de PRND

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
jordydereus

Re: T5 Aut 2.5 AXD oftewel de PRND

Bericht door jordydereus »

slotjes erin
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
jordydereus

Re: T5 Aut 2.5 AXD oftewel de PRND

Bericht door jordydereus »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Deki
Berichten: 317
Lid geworden op: 18 apr 2007, 20:05
Locatie: Den Haag

Re: T5 Aut 2.5 AXD oftewel de PRND

Bericht door Deki »

Ziet er netjes uit ! ! kan niet wachten om aan me eigen bus te werken :lach
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: T5 Aut 2.5 AXD oftewel de PRND

Bericht door Jeroen T5 204 »

Mooi project, de spullen goed beveiligd straks achterin. Alleen nog een Bearlock erin, anders nemen ze je hele bus mee.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
jordydereus

Re: T5 Aut 2.5 AXD oftewel de PRND

Bericht door jordydereus »

best warm gister...

Afbeelding
jordydereus

Re: T5 Aut 2.5 AXD oftewel de PRND

Bericht door jordydereus »

achterspoiler erop gemaakt !

Afbeelding

Afbeelding
jwlos
Berichten: 98
Lid geworden op: 29 apr 2012, 08:38
Locatie: Hoofdorp
Contacteer:

Re: T5 Aut 2.5 AXD oftewel de PRND

Bericht door jwlos »

maakt het toch af zon spoilertje.
Problemen bestaan niet.
Uitdagingen zijn er wel.
jordydereus

Re: T5 Aut 2.5 AXD oftewel de PRND

Bericht door jordydereus »

laatst de achter veren vervangen..

ik kan niet ontdekken wat de kleur codes betekenen...
die met 4 stippen is aan de uiteinden dikker , en halverweg iets dunner.

ik had 3 gele , heb ze gewisseld voor 4 gele stippen..

links is iets omhoog gegaan.
rechts niet.

rechts is bij mij de zware kant....
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door jordydereus op 24 jul 2015, 23:32, 1 keer totaal gewijzigd.
jordydereus

Re: T5 Aut 2.5 AXD oftewel de PRND

Bericht door jordydereus »

ben een weekje vrij...

dus besloten om de gloeispiralen te vervangen...

PFFFFFF , wat een werk...
T5 is veel meer werk , dan een T4.

heb veel gezocht op Internet wat ze bedoelen met in de servicestand zetten..

maar kan geen foto's vinden..

dus zelf maar aan het proberen gegaan .
erg krap allemaal in het vooronder...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
jordydereus

Re: T5 Aut 2.5 AXD oftewel de PRND

Bericht door jordydereus »

onder de kop gelukkig erg schoon

geen schade aan de nokkenas , of stoterbekers... :driveT5

2 gloeispiralen waren defect.
inlaat poorten schoongemaakt..
Gebruikersavatar
sjaak
Berichten: 1661
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:25
Locatie: Alblasserdam

Re: T5 Aut 2.5 AXD oftewel de PRND

Bericht door sjaak »

:driveT5 :T54LIFE Zo kan je wel goed bij de flexkoppeling van de dynamo!!!
Die zal ik ook maar gelijk preventief vervangen :zwaai :zwaai
jordydereus

Re: T5 Aut 2.5 AXD oftewel de PRND

Bericht door jordydereus »

waarom ?
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T5 Aut 2.5 AXD oftewel de PRND

Bericht door Multivan Generation »

Als je van een 1,9 TD 4 cilinder T4 naar een T5 met 5 cilinder TDI gaat, dan kan ik me voorstellen dat het veel meer werk is..
Ook de toegankelijkheid is een issue.

Service stand: kijk in topic van jacobsentertainment in T5 projecten :knipoog
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: T5 Aut 2.5 AXD oftewel de PRND

Bericht door Pascal-141 »

jordydereus schreef:waarom ?
Is geen slecht idee hoor , nu je het front toch naar voor hebt staan , kun je er beter bij ( bij die flexkoppeling).
Hoeveel km heeft je T5 gelopen ?
Ik dacht dat het rubber koppelingetje om de 120d of 150d moest vervangen worden , weet het niet meer zo uit men hoofd.
Koppeling kost ook niet veel , het is vooral het werk wat het duur maakt . En dat werk heb je nu al grotendeels gedaan ... :knipoog
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
sjaak
Berichten: 1661
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:25
Locatie: Alblasserdam

Re: T5 Aut 2.5 AXD oftewel de PRND

Bericht door sjaak »

:T54LIFE :driveT5 Inderdaad kost de flexkoppeling rond de 30 euri,dan kan ie zeker weer meer dan 100000km mee.
Ik ben er pas achtergekomen dat er ook een advies is van VW om de slipkoppelingen van zowel dynamo als aircopomp om de 180000
km te vervangen,ook daar kun je nu goed bij maar hangt idd af van je kilometerstand.
Bij mij bleek na lang speuren deze slipkoppeling het probleem te zijn van steeds stuk gaande airco.
Zowel een lokale garage met veel vw ervaring heeft mij hier niet op gewezen,ook een aircospecialist!!!! in Twente heeft mij
niet op dit cruciale onderdeel kunnen attenderen,heeft wel 3 keer airco pomp en 2 keer flexkoppeling ,vernieuwd.
Moest hier helaas wel 4x 400km voor rijden. :bonk :bonk :bonk
Ook heb ik bij onze regionale dealer navraag gedaan,maar ook hier nooit iemand geweest die het over de slipkoppeling had??
Ben er eigenlijk op gekomen na lang nadenken en een toevallig gesprek met iemand die een aantal jaren busjes had onderhouden bijn een M.A.N. dealer :knipoog :bonk
Mijn busje heeft 220000 km gelopen dus zal ook een soortgelijke operatie moeten doen ivm dynamo. :zwaai :zwaai
:werkaanT4 (nog steeds geen werk aan T5 smiley) :T5muur
Plaats reactie