Welkom op het weetjewel forum, van en voor Transporter rijders.
Wil je geen advertentie blokken zien in het forum, dan moet je inloggen.
Dan verdwijnen ze.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T5 GP 2.0BiTDI mods +motor tuning

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Gebruikersavatar
fokkert
Berichten: 169
Lid geworden op: do jan 06, 2011 22:20
Locatie: In't Noorden

T5 GP 2.0BiTDI mods +motor tuning

Bericht door fokkert » wo dec 03, 2014 12:27

Hallo iedereen,

Sinds een jaar bezit ik een Transporter T5 GP 2.0BiTDI DSG met dubbele cabine van 2011.
Heb deze bus ingevoerd van Nederland naar België.

Het afgelopen jaar ook al wat dingen aan veranderd zoals:
Nieuwe motor (ivm olieverbruik) en DSG bak
20 inch rotor zomer velgen
18 inch bwm x5 winter velgen
Orginele Xenon + koplampsproeiers + hoogte regeling.
RNS 510 +DAB
Achter spoiler
Achteruit rij camera
Multivan Highline instapbakken.
220Volt aansluiting onder bestuurders stoel.
Remklauwen zwart gespoten en in de vernis gezet. Vooraan een R-line logo aangebracht.
Multivan bumper + Grill met R-line logo.

Wat staat er momenteel nog op mijn lijst:
Standverwarming met telestart via App van Webasto (besteld)
Lederen zetels
R-afgevlakt stuur

Ook is een afspraak gemaakt bij JB Autoservice voor motortuning.
Zij gaan de Bi-turbo upgraden. De kleine turbo blijft, maar de grote wordt vervangen door een groter exemplaar.
Ook zal er een groter intercooler van wagner geplaatst worden.
De software op maat zal dan verzorgt worden door JD engineering.
Geschat vermogen minimum 250pk.
Had ook nog wel zin in andere verstuivers, maar dat bestaat helaas nog niet voor Commonrail.

Foto's komen nog. :nuts

Gr Fokkert
Transporter T5 GP R20 "Highline"
200KW
CFGB-engine
Big-injectors
Costum made Garret Turbo
Wagner Intercooler

Gebruikersavatar
Henk-1
Site Admin
Berichten: 4077
Lid geworden op: do jan 11, 2007 11:24
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: T5 GP 2.0BiTDI mods +motor tuning

Bericht door Henk-1 » wo dec 03, 2014 18:09

:groteogen :groteogen :groteogen

Ben benieuwd naar de foto's :toppie
Groetjes webmaster Henk-1 :wjw VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK

Gebruikersavatar
fokkert
Berichten: 169
Lid geworden op: do jan 06, 2011 22:20
Locatie: In't Noorden

Re: T5 GP 2.0BiTDI mods +motor tuning

Bericht door fokkert » wo dec 03, 2014 20:50

Hierbij alvast een paar foto's :yes
image1.jpeg
1 jaar geleden bij de eerste testrit
image2.jpeg
Samen met mijn vorige T5
image3.jpeg
Met de X5 winterwielen en eerste mod. Multivan hoogglans grill
Transporter T5 GP R20 "Highline"
200KW
CFGB-engine
Big-injectors
Costum made Garret Turbo
Wagner Intercooler

Gebruikersavatar
fokkert
Berichten: 169
Lid geworden op: do jan 06, 2011 22:20
Locatie: In't Noorden

Re: T5 GP 2.0BiTDI mods +motor tuning

Bericht door fokkert » wo dec 03, 2014 20:53

image5.jpeg
Sidebars der op.
image4.jpeg
achterspoiler
image6.jpeg
Transporter T5 GP R20 "Highline"
200KW
CFGB-engine
Big-injectors
Costum made Garret Turbo
Wagner Intercooler

Gebruikersavatar
fokkert
Berichten: 169
Lid geworden op: do jan 06, 2011 22:20
Locatie: In't Noorden

Re: T5 GP 2.0BiTDI mods +motor tuning

Bericht door fokkert » wo dec 03, 2014 20:55

image7.jpeg
tijdens het vervangen van de motor + DSG-bak
Bijlagen
image10.jpeg
Nu met ook met Xenon
image8.jpeg
Met de 20 Inch Rotors
Laatst gewijzigd door fokkert op vr mar 13, 2015 8:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Transporter T5 GP R20 "Highline"
200KW
CFGB-engine
Big-injectors
Costum made Garret Turbo
Wagner Intercooler

Gebruikersavatar
dyselinck
Berichten: 197
Lid geworden op: ma jan 23, 2012 0:13

Re: T5 GP 2.0BiTDI mods +motor tuning

Bericht door dyselinck » wo dec 03, 2014 22:56

Hoi Fokkert!

Mooie camionette die je daar hebt!

Ik heb enkele vragen voor je:

Xenon : Hoe heb je deze werkend gekregen?

Rotors, waar heb je deze gehaald en sta jij op standaardvering? welke bandenmaat heb je nu?

Vind het mooi staan zo!

Bedankt!
T5 SWB 2010 GP "naomi": 186 PK - Xenon - Plastidipped - 19 inch - frontspoiler
Wishlist: - DRL - 40 mm verlaging - DPF OFF

Gebruikersavatar
fokkert
Berichten: 169
Lid geworden op: do jan 06, 2011 22:20
Locatie: In't Noorden

Re: T5 GP 2.0BiTDI mods +motor tuning

Bericht door fokkert » do dec 04, 2014 19:34

dyselinck schreef:Hoi Fokkert!

Mooie camionette die je daar hebt!

Ik heb enkele vragen voor je:

Xenon : Hoe heb je deze werkend gekregen?

Rotors, waar heb je deze gehaald en sta jij op standaardvering? welke bandenmaat heb je nu?

Vind het mooi staan zo!

Bedankt!
Dank je wel Dyselinck! :toppie

Xenon inlusief hoogte regeling heb ik bij http://www.kufatec.de besteld.
Zit een handleiding bij, dus monteren wijst zichzelf dan wel uit.
De led verlichting werkt nog wel niet helemaal zoals het moet. Deze wordt niet herkent door mijn comfortmodule.
Heb wel een andere liggen en al eens proberen omcoderen. Maar dat blijkt nog niet zo gemakkelijk te zijn. Daar zoek ik nog iemand voor die ondersteuning kan geven.

Wielen zijn in maat 275/40 R20, vering in origineel helaas. De keuring hier houdt zo niet van verlaagde busjes. :bifun
Heb nog wel een setje eibach liggen, die ik wil zwart spuiten en kleurcodes op aanbrengen zoals bij de originele vering het geval is. Als ik nog een tijd heb me daar nog eens mee bezig houden en dan gelijk de toplagers vervangen van de veerpoot. Want die kraken soms. :werkaanT4
Transporter T5 GP R20 "Highline"
200KW
CFGB-engine
Big-injectors
Costum made Garret Turbo
Wagner Intercooler

Gebruikersavatar
dyselinck
Berichten: 197
Lid geworden op: ma jan 23, 2012 0:13

Re: T5 GP 2.0BiTDI mods +motor tuning

Bericht door dyselinck » do dec 04, 2014 19:40

zwijg me van de keuring. Ik ben van Gent!

Ik vind wel dat het goed meevalt eigenlijk die 20ers. Ik ben niet zo voor heel lage bussen!

Waar heb je deze rotors gehaald? Ik vermoed op wheelpoint?

Staat er ergens een loadindex op de velgen?

verbruikt de transporter veel meer met die brede banden?

Met vriendelijke groet,

Matthias
T5 SWB 2010 GP "naomi": 186 PK - Xenon - Plastidipped - 19 inch - frontspoiler
Wishlist: - DRL - 40 mm verlaging - DPF OFF

Gebruikersavatar
fokkert
Berichten: 169
Lid geworden op: do jan 06, 2011 22:20
Locatie: In't Noorden

Re: T5 GP 2.0BiTDI mods +motor tuning

Bericht door fokkert » do dec 04, 2014 20:03

dyselinck schreef:zwijg me van de keuring. Ik ben van Gent!

Ik vind wel dat het goed meevalt eigenlijk die 20ers. Ik ben niet zo voor heel lage bussen!

Waar heb je deze rotors gehaald? Ik vermoed op wheelpoint?

Staat er ergens een loadindex op de velgen?

verbruikt de transporter veel meer met die brede banden?

Met vriendelijke groet,

Matthias
Idd de velgen en banden komen van wheelpoint. Als het licht is zal ik eens kijken hoeveel gewicht ze kunnen hebben. Maar ik dacht 850kg/band.
Meer verbruik weet ik zo niet echt. Binnenkort ga ik terug naar winterbanden maar die zijn ook 255. Dus dat verschil zal niet zo groot zijn. Bij echt rustig rijden als een oma'tje zal ik ongeveer op 8L/100 km uitkomen denk ik.
Transporter T5 GP R20 "Highline"
200KW
CFGB-engine
Big-injectors
Costum made Garret Turbo
Wagner Intercooler

_alain_
Berichten: 98
Lid geworden op: za mei 12, 2012 18:49

Re: T5 GP 2.0BiTDI mods +motor tuning

Bericht door _alain_ » do dec 04, 2014 20:09

Ik heb op de keuring in Heers gevraagd naar het verlagen (3 a 4cm) van de mijne (transporter & lichte vracht ingeschreven) en daar zou ik geen problemen mogen verwachten volgens de keurmeester.

Als je de wettekst gaat nalezen wordt er gesproken van een 'tuning rapport / keuring' bij een schroefset, steek je enkel andere veren dan zit je in een grijze zone.
En dan hangt het ervan af hoe ze er lokaal tegen overstaan.
Volgend jaar augustus kan ik zeggen of het lukt in Heers of niet (mijne is nu 4cm verlaagd met H&R veren) :yes
Ik zal er ook maar bijzetten dat ik een Tuv attest heb, en dat de veren zwaar genoeg zijn volgens de aslast(en).
En als het moet kom ik ook wel aan een Goca attest :lach

Gebruikersavatar
fokkert
Berichten: 169
Lid geworden op: do jan 06, 2011 22:20
Locatie: In't Noorden

Re: T5 GP 2.0BiTDI mods +motor tuning

Bericht door fokkert » do dec 04, 2014 22:14

_alain_ schreef:Ik heb op de keuring in Heers gevraagd naar het verlagen (3 a 4cm) van de mijne (transporter & lichte vracht ingeschreven) en daar zou ik geen problemen mogen verwachten volgens de keurmeester.

Als je de wettekst gaat nalezen wordt er gesproken van een 'tuning rapport / keuring' bij een schroefset, steek je enkel andere veren dan zit je in een grijze zone.
En dan hangt het ervan af hoe ze er lokaal tegen overstaan.
Volgend jaar augustus kan ik zeggen of het lukt in Heers of niet (mijne is nu 4cm verlaagd met H&R veren) :yes
Ik zal er ook maar bijzetten dat ik een Tuv attest heb, en dat de veren zwaar genoeg zijn volgens de aslast(en).
En als het moet kom ik ook wel aan een Goca attest :lach
Hey Alain,

Dat risico ga ik toch niet lopen. Op de keuring zitte alleen maar zeikerd. :muur
Als ik ze zwart maak vallen ze niet op en 3cm valt zowiezo al niet op (hoop ik) :nuts

Heb jij toevallig een foto van je verlaging? :lach
Transporter T5 GP R20 "Highline"
200KW
CFGB-engine
Big-injectors
Costum made Garret Turbo
Wagner Intercooler

_alain_
Berichten: 98
Lid geworden op: za mei 12, 2012 18:49

Re: T5 GP 2.0BiTDI mods +motor tuning

Bericht door _alain_ » vr dec 05, 2014 8:26

40mm verlaagd, en op 235/50/18 wielen.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 9794
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: T5 GP 2.0BiTDI mods +motor tuning

Bericht door Pascal-141 » vr dec 05, 2014 10:35

fokkert schreef: Hey Alain,

Dat risico ga ik toch niet lopen.
Dat is inderdaad de beste beslissing , want voor een lichte vracht mag je zoveel Goca ,EC ,en TUV attesten hebben als je wil , het is niet toegestaan . De wetgeving voor lichte vrachten is simpel (over verlagingen) : het voertuig dient te voldoen aan de technische kenmerken zoals deze opgenomen zijn in het PVG .
Ik ben hier jaren mee bezig geweest om T4 busjes legaal verlaagd te krijgen , maar dat lukt gewoon niet .
Een lichte vracht verlagen kan alleen wanneer hiervoor een andere PVG word aangevraagd door de constructeur of zijn mandataris van het voertuig (voor Belgie is dat D'Ieteren) . En een nieuw PVG kost tijd en geld , en D'Ieteren wil daar niet aan meewerken .

Als de verlaging slechts een paar cm is , valt het vaak niet eens op , en je kan dan geluk hebben dat de keurder het niet ziet tijdens de jaarlijkse keuring . Maar dan kan je het jaar nadien wel afgekeurd worden als de keurder van dienst het dan wel ziet . Je moet er geluk mee hebben ...
T4 onderdelen nodig? : stuur PB
My current cars:
T4-breaking for parts(sloper)
T3 doka Syncro
T4 2.5TDI "werkbus"
Amarok 4Motion highline
VW Crafter (model 2019)

Gebruikersavatar
fokkert
Berichten: 169
Lid geworden op: do jan 06, 2011 22:20
Locatie: In't Noorden

Re: T5 GP 2.0BiTDI mods +motor tuning

Bericht door fokkert » vr dec 05, 2014 11:30

_alain_ schreef:40mm verlaagd, en op 235/50/18 wielen.

Afbeelding
Mooooooi! :jump
Transporter T5 GP R20 "Highline"
200KW
CFGB-engine
Big-injectors
Costum made Garret Turbo
Wagner Intercooler

Gebruikersavatar
fokkert
Berichten: 169
Lid geworden op: do jan 06, 2011 22:20
Locatie: In't Noorden

Re: T5 GP 2.0BiTDI mods +motor tuning

Bericht door fokkert » vr dec 05, 2014 11:31

Pascal-141 schreef:
fokkert schreef: Hey Alain,

Dat risico ga ik toch niet lopen.
Dat is inderdaad de beste beslissing , want voor een lichte vracht mag je zoveel Goca ,EC ,en TUV attesten hebben als je wil , het is niet toegestaan . De wetgeving voor lichte vrachten is simpel (over verlagingen) : het voertuig dient te voldoen aan de technische kenmerken zoals deze opgenomen zijn in het PVG .
Ik ben hier jaren mee bezig geweest om T4 busjes legaal verlaagd te krijgen , maar dat lukt gewoon niet .
Een lichte vracht verlagen kan alleen wanneer hiervoor een andere PVG word aangevraagd door de constructeur of zijn mandataris van het voertuig (voor Belgie is dat D'Ieteren) . En een nieuw PVG kost tijd en geld , en D'Ieteren wil daar niet aan meewerken .

Als de verlaging slechts een paar cm is , valt het vaak niet eens op , en je kan dan geluk hebben dat de keurder het niet ziet tijdens de jaarlijkse keuring . Maar dan kan je het jaar nadien wel afgekeurd worden als de keurder van dienst het dan wel ziet . Je moet er geluk mee hebben ...
Idd Pascal,

Dat hebben ze mij ook wijs gemaakt. Daarom de veren zwart spuiten, dan zal een verlaging van een paar cm niet opvallen. (hoop ik)
Transporter T5 GP R20 "Highline"
200KW
CFGB-engine
Big-injectors
Costum made Garret Turbo
Wagner Intercooler

Plaats reactie