Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T5 gekocht in Duitsland

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Gebruikersavatar
t-vierder
Berichten: 325
Lid geworden op: 23 jan 2013, 18:51

Re: T5 gekocht in Duitsland

Bericht door t-vierder »

En nu sta ik dus in dubio. Ga ik alsnog een originele cc bestellen, die mij bij marja in het gunstigste geval nog eens 195 euro kost en in het minst gunstige geval nog eens 175 euro extra, of laat ik die waeco zitten.

Tussen ons gezegd en gezwegen, die waeco werkt heus en doet het goed. Maar hij werkt ook heus wel wat minder verfijnd dan een originele van VW. In dit topic heb ik jullie al verteld over de waeco die ik in die gele T4 had ingebouwd. Ik was daar toen reuze tevreden mee. Later kocht ik die blauwe T4 die ik nu net van de hand heb gedaan. En toen kwam ik er achter dat een originele cc wel degelijk een stuk verfijnder werkt. Dus nu zou ik toch wel heel graag alsnog een echte bij marja bestellen. Maar we praten hier wel over serieus veel geld.

Ik ga hier nog maar eens een paar nachtjes over slapen.
:driveT5 2.5 TDI 4Motion 173 PK 380 Nm
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: T5 gekocht in Duitsland

Bericht door Oviivo »

Als je een OEM idioot bent, net als ik, dan vervang je de boel. Maar dat is inderdaad kapitaalvernietiging.
Als je tevreden bent, lekker laten zitten. Of het moet zo zijn dat hij echt schokkerig werkt ofzo.

Gewoon lekker genieten van de luxe :toppie
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
t-vierder
Berichten: 325
Lid geworden op: 23 jan 2013, 18:51

Re: T5 gekocht in Duitsland

Bericht door t-vierder »

Ik ben geen OEM-idioot. Ik kijk alleen naar wat het beste werkt. En in dit geval is het OEM-product de beste. En dat zit 'm in kleine dingen. Als ik de waeco terug laat klimmen naar een eerder ingestelde snelheid, dan geeft ie vol gas, zoals het hoort, maar laat vervolgens het gas eerst weer helemaal los zodra die snelheid bereikt is om het daarna weer zachtjes bij te regelen. Vooral bij tegenwind voel je de auto dan eerst weer een beetje terugvallen in snelheid. Het zijn dit soort kleinigheden die, als je niet beter weet, nauwelijks opvallen, maar mij toch doen verlangen naar een VW cc, omdat ik weet dat die wat subtieler, verfijnder, werken.

Maar goed, deze zit er in, hij werkt en ik ga er eerst maar mee rijden. De definitieve beslissing neem ik later.
:driveT5 2.5 TDI 4Motion 173 PK 380 Nm
Gebruikersavatar
Olaf
Berichten: 677
Lid geworden op: 18 aug 2013, 22:30
Locatie: Hengelo (ov)

Re: T5 gekocht in Duitsland

Bericht door Olaf »

Weaco er uit en Oem er in. Weaco op marktplaats, en je hebt origineel voor weinig :yes

Groeten, Olaf
Vw T5 GP 2.0 180-pk 10-2010 highline
VW Kever 1679cc bj 1959
Fiat 500s 2015
Berini eitje M13 +/-1955
jordydereus

Re: T5 gekocht in Duitsland

Bericht door jordydereus »

ja waeco gewoon weer verkopen , aan een t4 liefhebber.
hij is getest !
Gebruikersavatar
t-vierder
Berichten: 325
Lid geworden op: 23 jan 2013, 18:51

Re: T5 gekocht in Duitsland

Bericht door t-vierder »

Ja heren, dat klinkt leuk, maar daar zit nog wel een pijnpuntje bij. Zoals oviivo al aangaf: kapitaalvernietiging. Dat hele ding kostte, alles bij elkaar, zowat 500 euro. Als ik 'm nu op marktplaats zet, dan vrees ik er niet veel meer voor te krijgen dan een 200 of 250 euro. Die 'voertuigspecifieke kabel' van 60 euro kan dan sowieso in de prullenbak, want zoals de term al doet vermoeden heb je er in een andere auto helemaal niks aan.
:driveT5 2.5 TDI 4Motion 173 PK 380 Nm
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33712
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T5 gekocht in Duitsland

Bericht door Multivan Generation »

t-vierder schreef:Ja heren, dat klinkt leuk, maar daar zit nog wel een pijnpuntje bij. Zoals oviivo al aangaf: kapitaalvernietiging. Dat hele ding kostte, alles bij elkaar, zowat 500 euro. Als ik 'm nu op marktplaats zet, dan vrees ik er niet veel meer voor te krijgen dan een 200 of 250 euro. Die 'voertuigspecifieke kabel' van 60 euro kan dan sowieso in de prullenbak, want zoals de term al doet vermoeden heb je er in een andere auto helemaal niks aan.
Dan schrijf je dat weg onder het kopje "leergeld"
Plaats reactie