Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ted's 174PK T5 '07

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
runnerted
Berichten: 253
Lid geworden op: 21 feb 2013, 14:53

Ted's 174PK T5 '07

Bericht door runnerted »

Daar ik inmiddels al een tijdje op het forum mee draai nog geen moeite genomen om mijn huidige bus te laten zien.

Mijn vorige bus: viewtopic.php?f=13&t=41735

Nu de ex bus van forumlid: 'DidrickyDo' al enige tijd geleden overgenomen.

De eigenaar daarvoor schijnt ook een forumlid te zijn....


Kort over de bus.

Transporter T5 Lange wielbasis Editon 60 uit Oktober 2007.
Stand nu staan op 205.xxx kilometer.

laatste halfjaar is er grondig onderhoud aan de bus geweest omdat er een hoop achterstallige zaken aan waren helaas.

Zo is de turbo vervangen omdat het schoepenrad al flinke speling had, EGR uitgeschreven. en roetfilter leeggemaakt omdat er al stukken afgebroken waren en de uitlaat verstopte.....
Tevens een nieuwe dubbeldin radio gemonteerd i.c.m. een achteruitrijcamera welke gericht staat op de trekhaak..

In de tijd dat ik hem heb ook al een en ander aan veranderd:
denk dus aan de nieuwe radio, het interieur is flink opgepoetst omdat het droog was en niet mooi meer..

Tussentijds ook wat normaal regulier onderhoud gedaan, ( Rick is ook me beste vriend ) die heeft al de olie ververst en filter etc. toen ik hem overnam heb ik 4 nieuwe banden laten monteren, bus preventief uitgelijnd en alles weer in orde gemaakt.

Enkele optie's op de bus zijn:

* Automaat
* Schuif/kanteldak
* Leren bekleding
* Stoelverwarming voor
* Projekt Zwo Xenon
* Bearlock
* Achteruitrij camera
* PDC voor en achter

etc. etc.

genoeg verteld, jullie willen foto's!!!

die krijgen jullie!! :adhd

Afbeelding
Die walgelijke camera boven de kentekenplaat is reeds verwijderd.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
onbehandeld
Afbeelding
behandeld
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
toch maar nieuwe banden laten monteren!
Afbeelding
een van de verbindingen waarmee zaken vastzaten.... dan is dit nog de beste... de rest laat ik niet zien
Afbeelding
dit is al beter!
Afbeelding
met dakrails...
Afbeeldingzonder! veel beter

24-09-2015 Handgrepen, linker schuifdeur en strip boven kentekenplaat laten spuiten

Doordat er in het verleden iets van een spotrepair aan de linker schuifdeur is geweest zat er een andere kleur vlek op de deur... met poetsen of polijsten niet meer te verwijderen dus heb vandaag de bus terug gehaald bij de spuiter vandaan.
Tevens zijn de handgrepen en strip boven de kentekenplaat meegespoten!

Resultaat is echt verbluffend!!!!
Afbeelding
rechtsonder zit die rare vlek
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

tevens ook andere achterlichten met witte knipperlich glazen.

25-10-2015 Nieuwe koplampjes en mistlichten

Omdat de oude lampjes niet meer het licht gaven wat zou moeten toch maar even het wereld wijde web opgedoken.
Via een bedrijfje in Nederland voor schappelijke prijzen (T.O.V. dealer of automaterialen zaak ) 2 nieuwe D2S Osram lampjes gekocht in de kleur 4300K. tevens ook een 'immitatie' set xenon HB4 voor de mistlampen. ook 4300K.
2 ledlampjes voor de stadslichten en 2 kentekenplaat lichtjes in led, dus alles is weer fris!
totale kosten waren net geen 150 euro. Daarvoor dus 2 Osram Xenarc lampjes. setje HB4 xenon, 2 x 2 kentekenlampjes.... 2 lampjes als stadlichten had ik nog.. ik ben er blij mee! geeft zoveeeeeeeel meer licht :yes
Mistlampen worden uiteraard niet dagelijks gebruikt, woon in een vrij donkere omgeving zonder straatverlichting, dus de laatste 2 kilometer naar huis is het een prettige bijkomstigheid..

Afbeeldinghalogeen kenteken verlichting
Afbeelding led verlichting
Afbeelding oude 6000k xenon verlichting en led mistlampen
Afbeelding 2 x 4300K nieuwe lampjes
Afbeelding
setje 'immitatie' xenon HB4
AfbeeldingAlles aan :ie
Afbeeldingziet er weer netjes uit!
Laatst gewijzigd door runnerted op 25 okt 2015, 19:18, 2 keer totaal gewijzigd.
Volkswagen Transporter 180 PK BiTurbo Automaat '10
runnerted
Berichten: 253
Lid geworden op: 21 feb 2013, 14:53

Re: Ted's 174PK T5 '07

Bericht door runnerted »

Topic aangevuld met foto's van het spuitwerk aan de bus :yes
Volkswagen Transporter 180 PK BiTurbo Automaat '10
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: Ted's 174PK T5 '07

Bericht door Jeroen T5 204 »

Mooie bus, ziet er erg netjes uit :toppie
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
runnerted
Berichten: 253
Lid geworden op: 21 feb 2013, 14:53

Re: Ted's 174PK T5 '07

Bericht door runnerted »

Thanks Jeroen!
Volkswagen Transporter 180 PK BiTurbo Automaat '10
Gebruikersavatar
Burp
Berichten: 324
Lid geworden op: 11 jun 2015, 12:50
Locatie: Zaandam

Re: Ted's 174PK T5 '07

Bericht door Burp »

Ziet er inderdaad een stuk beter uit zo. Mooie bus en die linker schuifdeur is een mooie optie. Had ik ook wel gewild maarja.
2,5 liter TDI BPC 208pk 2009. Groeten, Martin
runnerted
Berichten: 253
Lid geworden op: 21 feb 2013, 14:53

Re: Ted's 174PK T5 '07

Bericht door runnerted »

Hoi Martin.

Ik ben ook zeer tevreden over het resultaat!

En die schuifdeur aan de linkerzijde is echt een prettige extra!

Dank!
Volkswagen Transporter 180 PK BiTurbo Automaat '10
runnerted
Berichten: 253
Lid geworden op: 21 feb 2013, 14:53

Re: Ted's 174PK T5 '07

Bericht door runnerted »

25-10-2015 nieuwe update

Xenon lampjes vervangen
Volkswagen Transporter 180 PK BiTurbo Automaat '10
sanderdb
Berichten: 359
Lid geworden op: 02 okt 2015, 22:12

Re: Ted's 174PK T5 '07

Bericht door sanderdb »

:toppie
Gebruikersavatar
Henk-1
Site Admin
Berichten: 4454
Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: Ted's 174PK T5 '07

Bericht door Henk-1 »

Strakke Transporter.
Je bent goed bezig :yes :T54LIFE
Groetjes webmaster Henk-1 :wjwnl VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK
runnerted
Berichten: 253
Lid geworden op: 21 feb 2013, 14:53

Re: Ted's 174PK T5 '07

Bericht door runnerted »

Dank dank :zwaai

Verlichting is toch heel belangrijk in de komende donkere dagen he :ikrij

Als iemand nog tips heeft voor iets van een werklamp achter als ik achteruitrij hoor ik het graag.
Volkswagen Transporter 180 PK BiTurbo Automaat '10
Gebruikersavatar
Rick
Berichten: 538
Lid geworden op: 14 apr 2009, 15:20

Re: Ted's 174PK T5 '07

Bericht door Rick »

Die 4300k xenon ziet er wel deftig uit zeg. Ik heb 6000k in mijn Depo koplampunits zitten, maar dat oogt soms toch een beetje blauw.

Zeker door de lenzen krijg je een paars/blauwe afscheidingsrand. Dat kan soms verwarrend werken. Ik heb mijn T5 met Eibach verlaagd dus hij stuitert soms als een dolle. Door die trillende blauwe lampen kan ik me voorstellen dat mensen soms denken dat er een hulpverleningsvoertuig aan komt.

Waar heb je de losse 4300k lampen gekocht? Als ze een beetje betaalbaar zijn ga ik ze ook maar switchen!
Gebruikersavatar
WouterW
Berichten: 489
Lid geworden op: 20 nov 2010, 09:55
Locatie: Achterhoek regio Zutphen

Re: Ted's 174PK T5 '07

Bericht door WouterW »

Rick schreef:Die 4300k xenon ziet er wel deftig uit zeg. Ik heb 6000k in mijn Depo koplampunits zitten, maar dat oogt soms toch een beetje blauw.

Zeker door de lenzen krijg je een paars/blauwe afscheidingsrand. Dat kan soms verwarrend werken. Ik heb mijn T5 met Eibach verlaagd dus hij stuitert soms als een dolle. Door die trillende blauwe lampen kan ik me voorstellen dat mensen soms denken dat er een hulpverleningsvoertuig aan komt.

Waar heb je de losse 4300k lampen gekocht? Als ze een beetje betaalbaar zijn ga ik ze ook maar switchen!
Heb je al projector-lenzen in de koplampen zitten? Anders maakt de keuze weinig uit. Ongeacht de k-waarde blijven op reflectie gebaseerde koplampen teveel strooilicht geven.
T5 2.5 AXD 2004 503.000 000km
Gebruikersavatar
Rick
Berichten: 538
Lid geworden op: 14 apr 2009, 15:20

Re: Ted's 174PK T5 '07

Bericht door Rick »

WouterW schreef:
Rick schreef:Die 4300k xenon ziet er wel deftig uit zeg. Ik heb 6000k in mijn Depo koplampunits zitten, maar dat oogt soms toch een beetje blauw.

Zeker door de lenzen krijg je een paars/blauwe afscheidingsrand. Dat kan soms verwarrend werken. Ik heb mijn T5 met Eibach verlaagd dus hij stuitert soms als een dolle. Door die trillende blauwe lampen kan ik me voorstellen dat mensen soms denken dat er een hulpverleningsvoertuig aan komt.

Waar heb je de losse 4300k lampen gekocht? Als ze een beetje betaalbaar zijn ga ik ze ook maar switchen!
Heb je al projector-lenzen in de koplampen zitten? Anders maakt de keuze weinig uit. Ongeacht de k-waarde blijven op reflectie gebaseerde koplampen teveel strooilicht geven.
Ja, in de Depo lampen zitten projector-lenzen. Ik dacht dat die blauwe gloed door de hoge k waarde veroorzaakt werd. Maar het is enkel de afscheidingsrand tussen lichtoppervlak en donker die een blauwe streep heeft. Het lichtoppervlak zelf is prachtig wit, zonder vlekken. Zou dat blauwe niet veranderen?
runnerted
Berichten: 253
Lid geworden op: 21 feb 2013, 14:53

Re: Ted's 174PK T5 '07

Bericht door runnerted »

@Rick. Ik heb de originele xenon units van Projekt Zwo in mijn busje.. lampjes komen vie MP weg bij een adverteerder voor 42,95 per lamp ( D2S) Osram Xenarc 4300K.

Heb bewust voor een wat wittere lamp gekozen omdat ik hetzelfde ervaarde met die blauwe gloed. In mijn geval was het omdat de lampen nagenoeg op waren en daarom dus zwakker werden.
Volkswagen Transporter 180 PK BiTurbo Automaat '10
Plaats reactie