Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T5 Renovatie en Camper ombouw

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: T5 Renovatie

Bericht door Harry 341 »

Ik heb er juist glas op gezet...omdat ik dat mooier vindt...en ik ben de enige niet...
Bijlagen
Kopie van IMG_1726.JPG
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
sanderdb
Berichten: 359
Lid geworden op: 02 okt 2015, 22:12

Re: T5 Renovatie

Bericht door sanderdb »

Maar met glas links wordt hij volgens mij niet goed gekeurd bij de RDW.
sanderdb
Berichten: 359
Lid geworden op: 02 okt 2015, 22:12

Re: T5 Renovatie

Bericht door sanderdb »

Daar was hier toch een hele discussie over waaruit bleek dat dat ook niet toegestaan is ?
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: T5 Renovatie

Bericht door Harry 341 »

Het is wel toegestaan...de binnenkant is gewoon dicht,en het is gewoon glas..dus geen plastic/glaslook...
Ben verleden week in het havengebied weer eens aan de kant gezet door de douane....die keken ook naar de ruiten en toen naar de binnenkant,ik kreeg wéér een compliment over de bus én de ruiten.
Bijlagen
Kopie van IMG_0295.JPG
Kopie van IMG_0295.JPG (22.33 KiB) 2956 keer bekeken
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
runnerted
Berichten: 253
Lid geworden op: 21 feb 2013, 14:53

Re: T5 Renovatie

Bericht door runnerted »

misschien heb je hier wat aan:

http://www.kentekencheck.nu/grijs-kenteken.php

Staat inderdaad bij dat je linksachter geen raam mag hebben.

Ted
Volkswagen Transporter 180 PK BiTurbo Automaat '10
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: T5 Renovatie

Bericht door Snautzer »

Als je er niiet doorheen kan kijken is het een accessoire denk ik. Het laadgedeelte is zoals het moet zijn afgesloten met blik.
sanderdb
Berichten: 359
Lid geworden op: 02 okt 2015, 22:12

Re: T5 Renovatie

Bericht door sanderdb »

net contact gehad met de RDW.
Het mag absoluut GEEN glas zijn, dit is een regel van de belastingdienst, het moet een materiaal zijn die niet splintert.
Dus op zoek naar een kunstof paneel.

Ook over de gordel gehad, zoals bekend word hij zonder gordel in principe goed gekeurd, maar in mijn bank zitten standaard de gordelklikkers, volgens de beste man zou dat afkeur betekenen, want die zitten vast aan de bank, dus moeten er dan gordels in.
Iemand hier ervaring mee, zijn deze gemakkelijk te verwijderen ?
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: T5 Renovatie

Bericht door Harry 341 »

Die ruiten blijven een welles nietes verhaal....
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
sanderdb
Berichten: 359
Lid geworden op: 02 okt 2015, 22:12

Re: T5 Renovatie

Bericht door sanderdb »

Wie heeft er wat duidelijke foto's hoe de OMOS tussenwand gemonteerd zit op de stijl ? Zodat ik kan zien welke lijn ik ongeveer moet aanhouden bij het vastzetten.
Stekeltje
Berichten: 87
Lid geworden op: 11 apr 2015, 19:09
Locatie: Zuid-West Drenthe

Re: T5 Renovatie

Bericht door Stekeltje »

Ik ken een man en die bouwt geregeld Landcruiser's om naar grijs en plakt al jaren vloerbedekking aan de binnenkant van het glas en aan de buitenkant een sticker, eventueel in de kleur van de auto maar daar kan ook mooi reclame op. Als ik hem mag geloven heeft hij daar nog nooit gezeur over gehad.
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: T5 Renovatie

Bericht door matje86 »

Stekeltje schreef:Ik ken een man en die bouwt geregeld Landcruiser's om naar grijs en plakt al jaren vloerbedekking aan de binnenkant van het glas en aan de buitenkant een sticker, eventueel in de kleur van de auto maar daar kan ook mooi reclame op. Als ik hem mag geloven heeft hij daar nog nooit gezeur over gehad.
de eigenaar krijgt problemen als de douane langs komt, binnen 14 dagen plaat er in anders na heffing :geflitst
mijn buurman aan de lijve ondervonden, keuze was auto de deuruit en een andere aangeschaft
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
sanderdb
Berichten: 359
Lid geworden op: 02 okt 2015, 22:12

Re: T5 Renovatie

Bericht door sanderdb »

Wie weet welke plastic delen nodig zijn om de DC ruimte netjes te krijgen, nu kijk je naar het chassis van de auto met een afdekplaat, ik wil dit netjes afgewerkt hebben zoals de Multivan bussen hebben.
sanderdb
Berichten: 359
Lid geworden op: 02 okt 2015, 22:12

Re: T5 Renovatie

Bericht door sanderdb »

Al vanaf begin problemen met het dak, nu stroomt het letterlijk naar binnen.

AfbeeldingAfbeelding

Nu alles maar eens eruit gehaald om te kijken of er iets te vinden is :

AfbeeldingAfbeelding

Wie heeft er wat tips en trucs ? Zoiezo moet het rubber schoongemaakt worden (alg?) of moet dit gelijk vervangen worden ?

Afbeelding Niet normaal wat een vocht hierachter zit zeg.
Fransoos
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 dec 2012, 17:24
Locatie: Geleen

Re: T5 Renovatie

Bericht door Fransoos »

Lijkt op een lekkage van de waterbak of de slangen en hun aansluitingen op de bak,of verstopte slangen. Dat rubber houdt het water niet tegen, het moet via de bak en slangen afgevoerd worden. Ik zou beginnen de slangen schoon te maken en dan water in de bak doen en kijken of het goed wegloopt.
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: T5 Renovatie

Bericht door ktmkrik »

Afvoerslangen goed doorspoelen openmaken, grote kans dat deze verstopt zitten zodat het water niet weg kan maar naar binnen komt.
Is een topic over met foto's er bij maar weet de naam zo niet meer.
Plaats reactie