Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Kamperen met T5 DC 300

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Walda
Berichten: 721
Lid geworden op: 19 sep 2015, 16:19
Locatie: Joure

Kamperen met T5 DC 300

Bericht door Walda »

Beste allemaal,

Ik wilde graag wat meer ruimte tijdens onze familie kampeer vakanties in onze bus, met later de mogelijkheid om met een extra extensie en een kleptent met z'n tweeën in de bus te kunnen slapen. zie hier de foto's van het resultaat tot zover. Moge dit een inspiratie zijn voor geïnteresseerden.

Walter

Ps, Het idee van het gootje voor de luifel vond ik op dit forum
Bijlagen
bus 2.3.jpg
bus 2.3.jpg (48.27 KiB) 5144 keer bekeken
bus 2.4.jpg
(48.89 KiB) 2529 keer gedownload
bus 2.5.jpg
bus 2.5.jpg (45.2 KiB) 5144 keer bekeken
bus 2.6.jpg
(28.48 KiB) 2529 keer gedownload
bus 3.1.jpg
bus 3.2.jpg
Gebruikersavatar
Anno
Berichten: 464
Lid geworden op: 04 sep 2012, 22:22

Re: Kamperen met T5 DC 300

Bericht door Anno »

TS,

Ziet er mooi uit!

Welke geleiders gebruik je?

Ik ben benieuwd naar foto's met tent!

Groet
Anno
Initiator van http://www.camperfixx.nl" onclick="window.open(this.href);return false; Leverancier van slaapbanken en bouwpakketten campermeubelen
Walda
Berichten: 721
Lid geworden op: 19 sep 2015, 16:19
Locatie: Joure

Re: Kamperen met T5 DC 300

Bericht door Walda »

De ladegeleiders komen van ijzerwarenwinkel.org. Ladegeleiders 1500 mm type 9301-1500, ze zijn dan 1524 mm lang en kunnen tot 150 kg samen belast worden. Een foto met tent heb ik nog niet om de simpele reden dat ik die nog niet gekocht heb, komt nog.

Walter
Walda
Berichten: 721
Lid geworden op: 19 sep 2015, 16:19
Locatie: Joure

Re: Kamperen met T5 DC 300

Bericht door Walda »

Hierbij nog een paar fototjes hoe ik het heb opgelost met de klappende zijkanten. Makkelijk in de auto te schuiven en veel bergruimte voor schoenen en dergelijke.

Walter
Bijlagen
bus 4.jpg
bus 4.1.jpg
Walda
Berichten: 721
Lid geworden op: 19 sep 2015, 16:19
Locatie: Joure

Re: Kamperen met T5 DC 300

Bericht door Walda »

Gisteren een Herzog kleptent besteld, ben benieuwd. Zodra hij er is en het weer het toelaat zal ik hem passen en foto's plaatsen.

Walter
Walda
Berichten: 721
Lid geworden op: 19 sep 2015, 16:19
Locatie: Joure

Re: Kamperen met T5 DC 300

Bericht door Walda »

Tent is binnen, ziet er op het eerste gezicht goed uit, van het weekeind passen.

Walter
Walda
Berichten: 721
Lid geworden op: 19 sep 2015, 16:19
Locatie: Joure

Re: Kamperen met T5 DC 300

Bericht door Walda »

Zojuist de bed extensie steunen pas gemaakt en gemonteerd ook het laatste stukje hout aan het voorbereiden. Morgen kleptent passen en proberen.

Walter
Bijlagen
DSCF8432.JPG
DSCF8430.JPG
Walda
Berichten: 721
Lid geworden op: 19 sep 2015, 16:19
Locatie: Joure

Re: Kamperen met T5 DC 300

Bericht door Walda »

Zojuist tentje geprobeerd, past mooi en staat heel snel als je met z'n tweeën bent. Opvouwen en inpakken ging minder makkelijk, die handigheid komt nog wel hoop ik. Ik had een hoeslaken gekocht en wat kleiner gemaakt, deze eerst over de klep gedaan en met gerubberde super magneten vastgezet. De tent blijft nu schoon en de lak van de klep is beter beschermd. Als de tent over de klep zit zijn de magneten niet meer nodig en kunnen gebruikt worden om de klamboe mee aan de klep te hangen.
Zo nu de slaap extensie afmaken en hopen op lekker weer met iets warmere nachten want het blijft kamperen met een tent. Op de derde foto zie je aan de zijkant van de la 2 witte vlekken, ik had het haakje waar het keukengedeelte mee vast zit aan de la te hoog vast geschroeft. Het kwam steeds in aanvaring met het lade borg plaatje tijdens het uitschuiven. Dus haakje lager gezet en de gaatjes dichtgemaakt met plamuur, als ik de bed extensie schilder werk ik dit ook weer bij.

Groeten, Walter
Bijlagen
DSCF8434.JPG
DSCF8437.JPG
DSCF8436.JPG
DSCF8435.JPG
DSCF8433.JPG
Walda
Berichten: 721
Lid geworden op: 19 sep 2015, 16:19
Locatie: Joure

Re: Kamperen met T5 DC 300

Bericht door Walda »

Hallo allemaal,

Bijna klaar, bed is top, 212cm lang en 140 breed. Ik kan niet wachten op lekker weer en wat vrije tijd.

Walter
Bijlagen
DSCF8439.JPG
DSCF8440.JPG
DSCF8441.JPG
DSCF8442.JPG
dip
Berichten: 32
Lid geworden op: 08 sep 2015, 21:43

Re: Kamperen met T5 DC 300

Bericht door dip »

Kun je nog op het bed liggen als de tent er niet aan zit?

En hoe zitten de ladegeleiders vast aan de bus? Via die stalen constructie aan de zijkant die dan weer aan de bodem zit?
Walda
Berichten: 721
Lid geworden op: 19 sep 2015, 16:19
Locatie: Joure

Re: Kamperen met T5 DC 300

Bericht door Walda »

Beste Dip,

Kijk even goed naar de foto's en al je vragen zijn beantwoord.

Groeten,

Walter
dip
Berichten: 32
Lid geworden op: 08 sep 2015, 21:43

Re: Kamperen met T5 DC 300

Bericht door dip »

Dat valt wat tegen vind ik, ik kan de foto's niet echt goed vergroten zodat ik kan zien hoe de geleiders nou vast zitten.

Ik denk dat de bus te kort is voor een lang bed, maar ik vind het moeilijk om te schatten hoeveel ruimte daadwerkelijk overblijft (en als je 1,60 bent of 2 meter scheelt het ook nogal)
Walda
Berichten: 721
Lid geworden op: 19 sep 2015, 16:19
Locatie: Joure

Re: Kamperen met T5 DC 300

Bericht door Walda »

Beste Dip,

Dan maar even uitleggen. De ladegeleiders zitten aan het frame vast, het frame zelf zit achter met 2 bouten vast aan de montage punten van de achterste ladingogen en aan de voor kant met spanners op de voorste ladingogen. Het keuken gedeelte is los te maken doormiddel van 2 haakjes zodat je bij de achterste montage gaten kunt komen en/of het elders kan gebruiken. Het geheel is door 2 personen er zo in en uit te tillen. Het gewicht is ongeveer 50 kg. De hoogte van de la is bepaald door onze 220v koelkist (je weet wel die van de Vrijbuiter). De lengte bedraagt 152 cm en dan kan de achterklep makkelijk dicht, met de extensie van 60cm er aan krijg je dus een bed van 212cm. Dat beetje extra is wel fijn want in het dubbelcabine schot zit een knik die lichtjes schuin naar achter staat.
Met de extensie er aan kan de klep dus niet dicht, vandaar de kleptent. Het hele idee achter het geheel is dat er dus niets of nauwelijks iets aan de auto hoeft te veranderen en het een gewone dubbelcabine (korte wielbasis) blijft die weer voor het werk of zo kan worden ingezet maar ook voor een korte of lange vakantie fijner te gebruiken is. Je krijgt dus nooit de voordelen van een camper (houderschapsbelasting en overal slapen), maar ook niet de nadelen (inbouw eisen en navenante kosten). Je moet dus wel altijd je kleptent opzetten of gewoon een handdoek ophangen tegen de inkijk.
Bij de Lidl heb ik 2 fietstassen gekocht om tijdens het slapen achterin wat direct bereikbare opbergmogelijkheid te hebben. Deze hang je met de bagagedragerhaakjes over het gespannen touwtje en je kan ze zo weer mee nemen naar bv je hotelletje als je niet in de auto wilt slapen. Ook heb ik 2 batterij plak led lampjes opgehangen om wat leeslicht te hebben en 2 oogjes in het tussenschot gemaakt om een gordijntje voor het dubbelcabineraam te kunnen hangen.
De afwerk strip in het plafond moet nog even terug geplaats worden met wat lijm, hij valt nu steeds naar beneden. Op de vierde foto zal een oplettende kijker een rood zwarte draad zien op de plek van de missende strip. Dit is de voeding voor het dubbele usb stopcontact op het plafond boven het midden van de achterbank om de kid's van voldoende energie te voorzien voor telefoons en dergelijk.

Groeten,
Walter [Onderzoek het zelf en behoud het goede]
Bijlagen
DSCF8443.JPG
DSCF8444.JPG
DSCF8445.JPG
DSCF8446.JPG
DSCF8447.JPG
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Kamperen met T5 DC 300

Bericht door Snautzer »

Mooi en slim gemaakt! :yes
Walda
Berichten: 721
Lid geworden op: 19 sep 2015, 16:19
Locatie: Joure

Re: Kamperen met T5 DC 300

Bericht door Walda »

Hallo allemaal,

Handig die uitschuifbare tentstokken. Nu in gebruik als stempel om het dak stripje op z'n plaats te houden tijdens het drogen van de kit.
Rechts op de foto nog één van de nieuwe netjes om je Ereader, bril of iets dergelijks in te doen tijdens overnachten in de bus.

Groeten,

Walter
Bijlagen
DSCF8450.JPG
Plaats reactie