Welkom op het weetjewel forum, van en voor Transporter rijders.
Voor handige tips en truc zie het viewforum.php?f=14 forum
Veel plezier , webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Busje inrichten/verbouwen als camper

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Walda

Re: Busje inrichten/verbouwen als camper

Bericht door Walda » wo jan 03, 2018 16:59

Beste Allemaal,

Ik heb het lusje van de leuning van de bank omgezet naar de zitting kant, het was heel onhandig met de blusser. Als de leuning plat gaat dan valt die ook in een vergrendel stand, maar je kan dan niet bij lusje.
Lusje bank.jpg
Ik had het eerder gebruikte sleuteltje nog, dus die maar vast geplakt op het asje zodat je de rugleuning aan beide zijde kan bedienen.[attachment=1]klappen bankje.jpg[/attachment foto's zijn van voor het plaatsen van de brandblusser.

Groeten,

Walter
Bijlagen
klappen bankje.jpg

Walda

Bericht door Walda » wo feb 14, 2018 15:47

Beste Allemaal,

Maandag in de loop van de dag terugkomen uit warmere streken. Tussen de maar doorgaande zakelijke dingen door, dinsdag even gekeken hoe het moet met een keuringsafspraak maken voor het camper kenteken bij de RDW. Dit blijkt heel simpel en kan aanstaande dinsdag ochtend al, dus afspraak gemaakt. Vandaag de bus overgeschreven van mijn bedrijfje naar privé en dit ook met de verzekering geregeld. Ook de bus even op de weegbrug hier in het dorp gehad, 1980 Kg met half volle tank. Vervolgens het reserve wiel verwijderd en het draaiplateau van het bankje en alle, niet noodzakelijke, losse dingetjes en toen weer wegen, 1920 Kg. Mooi een schaal lager in de houderschapsbelasting dus. Om nog lager te komen zou ik dus nog totaal 100 Kg moeten verwijderen en dus waarschijnlijk ook een wat listige truc moeten toepassen mbt de tank inhoud, ik heb daar geen zin in dus laat het zo. Wel nog even gevraagd naar de nauwkeurigheid van de geijkte weegbrug, + of - 10 Kg mag de wettelijke fout zijn wordt mij verteld. Ik denk dat ik dus goed zit met die 1920 Kg.
Ook nog even vandaag de aluminium zonnetjes plaat voor achter de aanrecht op maat geknipt en vast geplakt. Gewicht komt 200 gram bij.
zonnetjes plaat.jpg
Ben benieuwt hoe het gaat met de keuring, wordt vervolgd.

Groeten,

Walter

MdeJonge

Bericht door MdeJonge » wo feb 14, 2018 21:32

Wauw Walter, het wordt echt een mooie bus! En dus al gekampeerd zelfs.

Walda

Bericht door Walda » do feb 15, 2018 12:44

En een RVS plaatje gemaakt voor onder de stoelen. Aan de pootjes zal vast en zeker zand blijven kleven en nu gaat de kurkvloer niet stuk tijdens het in en of uitschuiven.
stoel plaat.jpg
Groeten,

Walter

Walda

Bericht door Walda » do feb 15, 2018 15:25

En de gordijntjes op de achterklep ook maar even opgehangen.
gordijntjes open.jpg
gordijntjes dicht.jpg
Ze zijn aan de binnenkant grijs en aan de buitenkant zwart. Aan de twee verticale stukken zitten drukkertjes zodat ze mooi het model van het raam volgen.

Groeten,

Walter

MdeJonge

Bericht door MdeJonge » za feb 17, 2018 19:12

Walter, ik begrijp je stukje over verticale stukken en drukkertjes.

Heb je trouwens een detailfoto van de 'rails' boven en onder?

Walda

Bericht door Walda » za feb 17, 2018 20:33

Ik heb geen detail foto's, maar kan deze wel maken indien gewenst. De stretch gordijnen met voorgevormde rails heb ik gekocht bij Kiravans uit Engeland, net als mijn nog te plaatsen rechter zijraam met schuifruitje. De rails past perfect, je moet wel opletten of je voor een klep met of zonder achter ruitenwisser besteld.

Groeten,

Walter

Walda

Bericht door Walda » zo feb 18, 2018 15:17

Hierbij de detail foto's van de rails.
rails boven.jpg
rails onder.jpg
rails zijkant.jpg
Nog niet makkelijk om overzicht en detail weer te geven, ik hoop dat het voldoende informatie bevat.

Groeten,

Walter

MdeJonge

Bericht door MdeJonge » ma feb 19, 2018 18:51

Ik snap het! Bedankt!

Walda

Bericht door Walda » di feb 20, 2018 17:19

Beste Allemaal,

Gelukt, het is nu een officiële camper. Vanmiddag ook de BPM aangifte gedaan met behulp van autotelex.nl, heel makkelijk. Morgen als het nieuwe kenteken er is ook gelijk de kwarttarief regeling aanvragen.

Groeten,

Walter

moosev

Bericht door moosev » di feb 20, 2018 18:20

Van Harte Gefeliciteerd! Is het gelukt met het belastingtarief qua gewicht?
Bij mij ging er trouwens wel een weekje overheen voordat het kenteken binnen was.

Wat staat er verder nog op het programma behalve het raam in de deur?

gr
René

Walda

Bericht door Walda » di feb 20, 2018 19:09

Bedankt. De "geijkte" weegbrug hier in het dorp die voor handels doeleinden wordt gebruikt, gaf een gewicht vorige week van 1920Kg, vandaag bij de RDW op de weegbrug 2030Kg, helaas dus toch een trede hoger, maar ik had niet geweten wat ik allemaal nog meer had moeten verwijderen om ruim 100Kg weg te spelen. Voor het kenteken dus even afwachten begrijp ik.
Verder op het programma staan zoals gezegd eerst het raam in de schuifdeur, het zonnepaneel en de kachel, verder heb ik verledenjaar een nieuwe, tweedehands, nog nooit gemonteerd geweest, Bilstein B14 set gekocht die ik er graag onder wil hebben, de auto moet ongeveer 5 cm naar beneden om weer net onder de 2 meter grens te komen. Ook heb ik een aluminium motor beschermplaat aangeschaft om de onderkant van de motor te beschermen als de auto lager gaat worden, je zal op dat leuke afgelegen plekje maar dat gat of die steen, over het hoofd zien is mijn gedachte. Voor die laatste zaken, en voor de kachel ook, is het gebruik van een brug wel heel makkelijk dus dit moet ik organiseren bij derden en kijken of het één en ander te combineren valt. Genoeg te doen nog, maar het gebruiken en genieten kan nu ook al dus heel blij zover.

Groeten,

Walter

Walda

Bericht door Walda » wo feb 21, 2018 17:14

Beste Allemaal,

Vanmorgen eerst even onverwacht de ochtend werken daarna de verwijderde onderdelen weer terug gebouwd in de bus. Toen ik het reservewiel terug stopte op de beugel onder de auto kwam de vraag bij mij op hoe makkelijk je dat wiel van de beugel af kan krijgen als je bus verlaagd is? Je hebt een bepaalde hoeveelheid ruimte nodig en nu nog op standaard hoogte gaat het ook maar net, mede door de trekhaak overigens. Iemand ervaring? Of kan je het wiel dan alleen vrij krijgen als je de bus opkrikt?
Gisteren toen ik naar de RDW ging voor de keuring viel het mij al op, het achterklep niet goed dicht waarschuwings lampje brandde. Ik heb dit eerder gehad en toen was de locatie van de slotvanger niet goed, het slot ging niet in stand 2 zeg maar. Dus ik denk dat los ik zo op, maar dit bleek anders. Alles los gehad en afgesteld, slot uit de klep en de microschakelaar doorgemeten, niets hielp. Tot dat het muntje viel, ik heb de gordijnen opgehangen. Om een lang verhaal kort te maken, het schroefje van de onderste drukker aan de linker zijde heeft het kabelboompje geraakt en dit veroorzaakte de storing. kabeltje afgeplakt en iets anders laten lopen, nu is het weer goed.

Groeten,

Walter

Multivan Generation
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation » wo feb 21, 2018 18:30

Die 2030 kg is dat bij de weging bepaald of is dat het rijklaar gewicht na de berekening?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...

Walda

Bericht door Walda » wo feb 21, 2018 19:29

2030Kg is wat de weegbrug van de RDW aangaf.

Plaats reactie