Welkom op het weetjewel forum, van en voor Transporter rijders.
Voor handige tips en truc zie het viewforum.php?f=14 forum
Veel plezier , webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Busje inrichten/verbouwen als camper

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Walda

Re: Busje inrichten/verbouwen als camper

Bericht door Walda » di mar 13, 2018 16:37

Hoi Sieds,

Het paneel is 100 watt. Ik denk dat dit inderdaad genoeg is voor weinig of geen stroompaal gebruik. Er komt niet nog hoofdschakelaar is, één is wel genoeg, ik heb die tussen de huishoud accu en het zekeringen verdeeldoosje zodat alle gebruikers uit gaan. Voor langdurige stilstand moet dan nog wel het zekeringetje van de lader en het zonnepaneelladertje getrokken worden om alles van de huishoud accu los te hebben. Misschien is dit ook niet nodig, maar dat moet ik dus nog ondervinden.

Vandaag bezig geweest met een camper verzekering, er moet nu dus in een transporter buiten een Bearlock bij de versnellingspook nu ook een Bearlock motorkap slot op. Het is nog niet voor honderd procent uitgewerkt dus ze verwachten dit over een week of 2 te kunnen plaatsen, ben benieuwd.

Groeten,

Walter

de Viking

Bericht door de Viking » do mar 15, 2018 10:37

Nog niet eerder van gehoord Walter, een Bearlock motorkapslot. Staat ook nog niet op hun site.
Ben wel blij dat in mijn bus nog een goed werkend en gekeurd SMC2 alarm zit met veel lawaai.
Groeten Sieds - zie mijn T5 project: viewtopic.php?f=13&t=52269

moosev

Bericht door moosev » do mar 15, 2018 11:33

Ik vermoed dat er hier een OBD lock bedoeld wordt. ( van Construct en niet van Bearlock)
Hoewel Construct ook een motorkap slot heeft. (hood lock)
gr
Rene

Walda

Bericht door Walda » do mar 15, 2018 13:49

Nee het betreft wel degelijk een motorkap slot van bearlock. Het is een nieuwe eis van camperverzekerd. Een OBD slot zou niet volstaan om dat er onder de motorkap dingen ingeplugd en doorgeknipt kunnen worden en de versnellingsbak kabel wordt los getrokken waarna de versnellingsbak handmatig in z'n drie wordt gezet, vervolgens wordt met slippende koppeling weg gereden.
Ik heb een heel gesprek gehad met de man van bearlock die mij dit zo vertelde en het is zo nieuw dat het nog niet op hun website staat. Ze kunnen pas over 2 weken leveren. Ik heb ook een scm2 alarm maar dit maakt geen verschil volgens de verzekering.

Groeten,

Walter

Multivan Generation
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation » do mar 15, 2018 15:13

Hoi,
heb je enige kosten indicatie ontvangen van dat motorkapslot van Bearlock?
Graag via PB :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...

Walda

Bericht door Walda » do mar 15, 2018 17:45

Ik heb geen losse kostenspecificatie ontvangen wel een mondelinge prijs om beide, dus het versnellingsbak- en motorklepslot bij mij te laten installeren. Op 6 maart j.l. heb ik het verzoek gestuurd naar de belastingdienst voor het kampeerautotarief. Vandaag al hun reactie, het is nu voor de belastingdienst ook een camper met bijbehorend aangepast tarief, top en wat snel.

Groeten,

Walter

jan2009

Bericht door jan2009 » vr mar 16, 2018 17:06

Gefeliciteerd met je camper.
:toppie

Wordt steeds gekker met al die beveiligingen.
Resultaat is dat je straks gewoon uit je bus wordt gesleurd als ze hem willen hebben.
:nuts
BASIC T4 2,5 TDI / 88 PK 2002 nr. 1182
Kampeer Bus Projekt : --> http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=26491"

Afbeelding

Walda

Bericht door Walda » vr mar 16, 2018 18:56

Dank je wel. Inderdaad die gedachte is bij mij ook al door mijn hoofd gegaan. Vandaag is de camper getaxeerd voor de verzekering, Ik ben tevreden, mijn investering in geld en moeite is, naar mijn beleving, correct gehonoreerd.

Groeten,

Walter

Walda

Bericht door Walda » za mar 17, 2018 16:09

Beste Allemaal,

Vandaag begonnen met het raam in de schuifdeur. Het gat zit erin en de randjes staan in de eerste keer primer. Ik blijk de verkeerde rand afwerking
(edge trim) gekocht te hebben, balen want nu heb ik dus de brede besteld alleen moet ik daar op wachten.
raam 1.jpg
raam 2.jpg
raam 3.jpg
raam 4.jpg
raam 5.jpg
Ik heb eerst de gaten in de hoeken vanaf binnen geboord, toen vanaf buiten met een knabbelschaar de plaat door gehaald en toen in het midden vanaf buiten met de decoupeerzaag het midden spantje vandaar de duc tape ter lak bescherming.

Groeten,

Walter

Walda

Bericht door Walda » zo mar 18, 2018 15:12

En weer wat verder, even een haakje gemaakt zodat het bed ingeschoven vast zit, de huishoud- en toiletspullen kunnen achter de porta poti en het kooktoestel maar eens geprobeerd in de bus.
haakje.jpg
huishoud spul.jpg
fluitketel.jpg
Groeten,

Walter

Walda

Bericht door Walda » do mar 22, 2018 17:15

Beste Allemaal,

Gisteren is de bredere edge trim al aangekomen en zojuist had ik even een uurtje tijd over, dus raam er in geplakt. De edge trim geplaats en toen eerst passen en aftekenen, primer en activator aangebracht, laten drogen en toen kit op de bus. Vervolgens het raam in positie vast geplakt met tape.
raam plakken 3.jpg
raam plakken 1.jpg
raam plakken 2.jpg
raam plakken 4.jpg
Ook nog een paar leuke stickertjes gekocht.
diesel stikker.jpg
Groeten,

Walter

Walda

Bericht door Walda » vr mar 23, 2018 16:59

En het raam is klaar, zojuist de gordijnrailsjes geplaatst en de gordijntjes er in geschoven.
raam klaar.jpg
zij gordijnen 1.jpg
zij gordijnen 2.jpg
Groeten,

Walter

chrisjemol

Bericht door chrisjemol » vr mar 23, 2018 20:59

nog zwart glaslook paneel nodig (links)? achter je geplaatste ruit?
VW T5 caravelle highline, 2,5 tdi 210pk ABT Sportsline

Walda

Bericht door Walda » za mar 24, 2018 9:06

Mijn ruit zit rechts, maar nee dank je voor het aanbod. Ik laat het even zo.

Groeten,

Walter

Walda

Bericht door Walda » za mar 24, 2018 16:08

Beste Allemaal,

De binnen afwerking van de schuifdeur er even afgehaald om te controleren of er geen zaagsel resten in de schapenwol isolatie zat, van het inzagen van het raam, die later zou kunnen gaan roesten. Nee dus alles mooi schoon. gelijk de oude bruine bevestigings klikjes vervangen voor nieuwe lich grijze, veel beter.
schuifdeur 1.jpg
schuifdeur 2.jpg
Groeten,

Walter

Plaats reactie