Welkom op het weetjewel forum, van en voor Transporter rijders.
Voor handige tips en truc zie het viewforum.php?f=14 forum
Veel plezier , webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Busje inrichten/verbouwen als camper

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Walda

Re: Busje inrichten/verbouwen als camper

Bericht door Walda » zo jun 02, 2019 11:00

Beste Allemaal,

Toch nog even bezig geweest met het camera signaal. Heb ik van de week dus niet slim gedaan, cameraatje had ik op een losse voeding getest en toen ook die +12 volt gebruikt om de pioneer te activeren, maar ja dat werk natuurlijk niet zonder de min. Voorlopig laat ik het even zo als het is, dus handmatig overschakelen naar achteruitkijk camera beeld. Draadloos is dus lekker snel, maar je mist dan toch weer een schakelfunctie.
snoertje.jpg
Groeten,

Walter

moosev

Bericht door moosev » zo jun 02, 2019 16:10

Onder de bestuurdersstoel zit een draad waarmee je de pioneer kan laten schakelen. Zou moeten opzoeken wélke kleur het ook alweer was.

Walda

Bericht door Walda » ma jun 03, 2019 9:38

Bedankt voor de tip. Ik ga het uitzoeken. Morgen voor een week weg met de bus, wordt daarna dus.

Groeten,

Walter

moosev

Bericht door moosev » ma jun 03, 2019 11:25

Veel plezier! Groen/zwart was de kleur van het draadje met het achteruitrij signaal.
gr
René

Walda

Bericht door Walda » ma jun 10, 2019 20:33

Beste Allemaal,

Net weer terug van een heerlijke week weg. Via het schiffshebewerk in Scharnebeck (indrukwekkend groot) naar Schwerin gereden. Mooi meer, prachtig kasteel en leuk mooi centrum. Daarna naar Wismar, ook een leuke oude stad en toen door naar Ririk om een verlaten legerbasis te bezoeken. Ik had deze bij toeval ontdekt op Google earth. Helaas afgesloten en bewaakt dus verder dan het gesloten hek kwamen we niet. Toen naar Insel Poel voor een aantal dagen rust en strand. Heerlijk gehad met zalig weer.
De bus rijd super na de modificaties van Fedde en ik ben er heel blij mee. Sterker, vlotter en bij 130 op de teller nog over als je gas bij geeft, een aanrader dus. Je aanbeveling was prima Sieds.
Verder nog iets, voor ons nieuw, geprobeerd en dat is Blikvlees. Via het web besteld en we hebben nu de pilaf en de rundergehaktballen geprobeerd. Smakelijk en zo klaar, ideaal om op voorraad bij je te hebben.
blikvlees.jpg
Helaas woensdag weer naar zee voor werk dus het perfect maken van de achteruitrijcamera moet even wachten, bedankt nog voor de tips Rene en Peter.

Groeten,
Walter

Walda

Bericht door Walda » di jun 11, 2019 19:22

Beste Allemaal,

Eind van de middag telefoon, de bestelde kussens zijn klaar. Snel nog even naar Grou om ze te halen. Top gemaakt en dus mooi passend, kleur aubergine. Een stuk steviger dan de nu, tijdelijk gebruikte matrasjes.
nieuwe kussens.jpg
Groeten,
Walter

Walda

Bericht door Walda » do jul 11, 2019 12:33

Mini klusje gedaan.
Even geen zin in gedoe met draadjes voor de achteruitrij camera. Dus hoekje maar even grijs
bed hoekje.jpg
geschilderd.

Plaats reactie