Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Vince's T5 GP

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Gebruikersavatar
Vince Lankhorst
Berichten: 67
Lid geworden op: 19 feb 2017, 15:21
Contacteer:

Re: Vince's T5 GP

Bericht door Vince Lankhorst »

AhmedT5GP schreef: 21 jul 2017, 21:27 Hallo Vince!

Ik heb zelf ook een t5GP. Ik heb nu een canbus setje xenon er in. Heel raar als ik gewoon het dimlicht aan heb dan ontstaat er geen storing aka branden dashlampje, maar zodra ik het grootlicht aanzet terwijl ook de xenon brandt, dan is het raak.

Iemand enige idee hoe dit kan?
Hallo Ahmed,

Het heeft te maken met de weerstand die de lamp geeft bij grootlicht en hoeveel weerstand de lamp volgens de canbuswaardes moet geven. In feite zou het zijn, stop er een degelijke weerstand tussen en tadaa... Maar dat blijkt toch in de praktijk iets anders in elkaar te zitten. Ik heb met de mannen van Xenonlamp.nl behoorlijk lang gezocht en hun zijn momenteel ook nog altijd ermee bezig..

Ik weet wel dat VW echt een ellende is als het op lampen aankomt... Inmiddels heb ik ook een Golf 6 en daar kan ik helemaal niks aan doen behalve andere koplampunits inzetten a 1200 euro...
T5 GP 2011 140pk / VLShowSolutions
Tommievw
Berichten: 41
Lid geworden op: 19 jan 2017, 14:26

Re: Vince's T5 GP

Bericht door Tommievw »

Vince Lankhorst schreef: 24 jul 2017, 09:43 Ik weet wel dat VW echt een ellende is als het op lampen aankomt... Inmiddels heb ik ook een Golf 6 en daar kan ik helemaal niks aan doen behalve andere koplampunits inzetten a 1200 euro...
Welke set heb je gemonteerd dan van Xenonlamp.nl? Want een vriend van mij heeft ook een set van hem en die heeft geen problemen namelijk.
Ik zelf in mn bus ook niet (led dimlichten uit China)
Gebruikersavatar
Vince Lankhorst
Berichten: 67
Lid geworden op: 19 feb 2017, 15:21
Contacteer:

Re: Vince's T5 GP

Bericht door Vince Lankhorst »

Goeie vraag, na heul veel zoekwerk gok ik zelf dat het probleem in de DRL zit. Dit zijn de enige lampjes zonder "anti-storing stekkertjes"

In de toekomst weer daarmee verder!
T5 GP 2011 140pk / VLShowSolutions
AhmedT5GP
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 apr 2015, 19:22

Re: Vince's T5 GP

Bericht door AhmedT5GP »

Welk led setje heb jij in je bus?
Tommievw
Berichten: 41
Lid geworden op: 19 jan 2017, 14:26

Re: Vince's T5 GP

Bericht door Tommievw »

Deze heb ik in me dimlichten en mistlampen
http://s.aliexpress.com/fQraIbeq

In de originele halogeen koplampen van de T5.1 verblinden ze wel mega erg.
Gebruikersavatar
Vince Lankhorst
Berichten: 67
Lid geworden op: 19 feb 2017, 15:21
Contacteer:

Re: Vince's T5 GP

Bericht door Vince Lankhorst »

Afgelopen maandagavond kwam er eventjes iemand binnen zonder kloppen... Alleen kwam hij dan binnen in de bus :muur

Resultaat, een schadebedrag van : €4495 :huilen

Gelukkig is het verzekeringswerk... Maar alsnog pijnlijk om je bus zo te zien... Gelukkig heb ik m'n trekhaak erop gezet een aantal maanden geleden, anders was het toch nog anders afgelopen...

Hier wat pijnlijke foto's :
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
T5 GP 2011 140pk / VLShowSolutions
Gebruikersavatar
RITC
Berichten: 912
Lid geworden op: 17 jul 2011, 08:49
Locatie: Hengelo(Ov.)

Re: Vince's T5 GP

Bericht door RITC »

Ai ai zonde man.
Groeten Maarten(RITC)

witte T4 dubbele cabine, 2.0 benzine bj.2001
Defensie blauwe T5 lwb DC 1.9 tdi bj.2007
Gebruikersavatar
Matthijs hoek
Berichten: 118
Lid geworden op: 30 mar 2010, 17:47
Locatie: Utrecht

Re: Vince's T5 GP

Bericht door Matthijs hoek »

Ik heb een zelfde schade gehad bij mijn t5 dat kostte alleen 2500 euro totaal. (dus ook die trekhaak in de deuren geramd)
En dan had ik ook de kleur reflex zilver metallic(duurder dan wit) en de achterbumper mee gespoten in kleur, en ze hebben toen 4 keer parkeersensoren vervangen en een kabelboom. Dat was bij de schade afdeling van vw gerepareerd in gouda en die schrijven ook met een vork.
Dus hoe ze bij jou bij dat bedrag komen?
Maar balen voor jou ingeval!
VW Transporter T6 2.0 TDI 84 PK --> 175 PK. Van Hoek Schilderwerken: voor al uw Lak en Latex spuitwerk. Niks is te gek. :T6NOLESS
Gebruikersavatar
moosev
Berichten: 511
Lid geworden op: 06 sep 2016, 19:29
Locatie: Hoorn

Re: Vince's T5 GP

Bericht door moosev »

Vince Lankhorst schreef: 09 mar 2017, 10:42 Na toch best wat werk, en erachter gekomen dat de locatie van stekkers toch wel degelijk groot verschillen bij een T5 en eeen T5 GP... 2 dagen rommelen door regen en foutief materiaal.. is het dan eindelijk gelukt. Als je weet wat je moet doen kun je in maximaal 45 minuutjes klaar zijn!

De schakelaar werkt naar behoren en is tussen de bestaande draadboom ingesoldeerd.

Mochten er mensen geïnteresseerd zijn, ik heb bestelnummers bewaard en een uitleg over how-to installeren kan ik er makkelijk bijschrijven voor jullie! :)
Vince, kon je de deurvergrendelingsschakelaar er zo inbouwen of moest er nog wat geprogrammeerd worden door de dealer? Kun je de 'how to' nog maken? Ik wil de schakelaar ook gaan inbouwen.

Succes met de reparatie van je bus, ziet er vervelend uit.

gr René
Gebruikersavatar
Vince Lankhorst
Berichten: 67
Lid geworden op: 19 feb 2017, 15:21
Contacteer:

Re: Vince's T5 GP

Bericht door Vince Lankhorst »

Matthijs hoek schreef: 02 sep 2017, 10:08 Ik heb een zelfde schade gehad bij mijn t5 dat kostte alleen 2500 euro totaal. (dus ook die trekhaak in de deuren geramd)
En dan had ik ook de kleur reflex zilver metallic(duurder dan wit) en de achterbumper mee gespoten in kleur, en ze hebben toen 4 keer parkeersensoren vervangen en een kabelboom. Dat was bij de schade afdeling van vw gerepareerd in gouda en die schrijven ook met een vork.
Dus hoe ze bij jou bij dat bedrag komen?
Maar balen voor jou ingeval!
Een hele goede vraag! Het is wel een gedoe geweest, vandaag nog eens terug geweest bij het herstelbedrijf voor het nakijken van de sloten, bus ging niet meer goed op slot en het lampje van de achterdeuren die openstonden bleef aan en uit gaan, gelukkig verholpen!

Ik heb verder geen idee, werk van de schade expert. Hij dacht dat ook de achterste chassisbalk beschadigd zou zijn, maar dat bleek niet het geval, al met al een meevaller. Inmiddels de bus een paar dagen terug en hij rijdt weer super! Als van ouds!
moosev schreef: 04 sep 2017, 20:26
Vince Lankhorst schreef: 09 mar 2017, 10:42 Na toch best wat werk, en erachter gekomen dat de locatie van stekkers toch wel degelijk groot verschillen bij een T5 en eeen T5 GP... 2 dagen rommelen door regen en foutief materiaal.. is het dan eindelijk gelukt. Als je weet wat je moet doen kun je in maximaal 45 minuutjes klaar zijn!

De schakelaar werkt naar behoren en is tussen de bestaande draadboom ingesoldeerd.

Mochten er mensen geïnteresseerd zijn, ik heb bestelnummers bewaard en een uitleg over how-to installeren kan ik er makkelijk bijschrijven voor jullie! :)
Vince, kon je de deurvergrendelingsschakelaar er zo inbouwen of moest er nog wat geprogrammeerd worden door de dealer? Kun je de 'how to' nog maken? Ik wil de schakelaar ook gaan inbouwen.

Succes met de reparatie van je bus, ziet er vervelend uit.

gr René
Ik heb heb gewoon zo ingebouwd, ben er wel even mee bezig geweest en heb het lef gehad om zelf de kabelboom door te knippen en te solderen ( vertrouwend op mijn soldeerkunsten ) Ik heb 2 kabeltjes toen doorgeknipt en gesoldeerd, voor de verlichting en voor de massa, om de bus te vergrendelen en ontgrendelen zat er een nieuwe lengte kabel bij (Die sowieso te kort was) deze heb ik door de deur richting de pedalen geleid, via de rubberen hoes die je kabelboom beschermt bij deuren op en dicht gaan erdoorheen gegaan en bij de pedalen uitgekomen. Daar een door VW geleverd stekkertje eraan gemaakt en toen in een multiconnectorblok gestoken. ( Moet ik even nazoeken waar precies ) Zonder coderen of iets deed het vergrendelen en ontgrendelen het gewoon. Wel heb ik daarna op vagcom ingesteld (laten instellen) dat ik hem automatisch wilde vergrendelen bij het boven de 15 a 20kmpu komen.

Altijd gewerkt en nooit probelemen mee gehad!
T5 GP 2011 140pk / VLShowSolutions
Gebruikersavatar
Matthijs hoek
Berichten: 118
Lid geworden op: 30 mar 2010, 17:47
Locatie: Utrecht

Re: Vince's T5 GP

Bericht door Matthijs hoek »

Top!
VW Transporter T6 2.0 TDI 84 PK --> 175 PK. Van Hoek Schilderwerken: voor al uw Lak en Latex spuitwerk. Niks is te gek. :T6NOLESS
Gebruikersavatar
moosev
Berichten: 511
Lid geworden op: 06 sep 2016, 19:29
Locatie: Hoorn

Re: Vince's T5 GP

Bericht door moosev »

Vince Lankhorst schreef: 16 sep 2017, 11:50 Zonder coderen of iets deed het vergrendelen en ontgrendelen het gewoon. Wel heb ik daarna op vagcom ingesteld (laten instellen) dat ik hem automatisch wilde vergrendelen bij het boven de 15 a 20kmpu komen.

Altijd gewerkt en nooit probelemen mee gehad!
Mooi, schakelaar is besteld we gaan knippen en solderen. Bedankt voor je reactie!
Gebruikersavatar
Vince Lankhorst
Berichten: 67
Lid geworden op: 19 feb 2017, 15:21
Contacteer:

Re: Vince's T5 GP

Bericht door Vince Lankhorst »

moosev schreef: 18 sep 2017, 20:27
Vince Lankhorst schreef: 16 sep 2017, 11:50 Zonder coderen of iets deed het vergrendelen en ontgrendelen het gewoon. Wel heb ik daarna op vagcom ingesteld (laten instellen) dat ik hem automatisch wilde vergrendelen bij het boven de 15 a 20kmpu komen.

Altijd gewerkt en nooit probelemen mee gehad!
Mooi, schakelaar is besteld we gaan knippen en solderen. Bedankt voor je reactie!
Als de bus terug is einde van het weekend zal ik eens voor je kijken of ik wat foto's voor je kan maken hoe en wat precies :) Zit voorlopig toch nog even thuis in de lappenmand :muur
T5 GP 2011 140pk / VLShowSolutions
Gebruikersavatar
ArieV
Berichten: 397
Lid geworden op: 11 sep 2017, 17:36

Re: Vince's T5 GP

Bericht door ArieV »

Goeie middag. Mooie bus heb je lijk de mijne wel.
Hoop alleen dat ik niet zoveelv pech krijg met mijn 140pk tdi.
Ik las in je topic dat jij ook tegen het probleem aangelopen ben van de veiligheids schakelaar dat deze anders is bij de gp.
Ik mis zelf nog 1 draad de verlichting werkt al wel.
Zou jij mij kunnen vertellen waar je deze op hebt aangesloten.
Ik heb de kabels al getrokken maar loop nu vast op de aansluiting onder het dachboard.

En heb je ook mischien de onderdeel nummers van de rubber matjes die in je bakje boven opliggen. Ik heb het bakje met 12v wel maar die rubbermatjes niet.

Alvast bedankt.
Groeten Arie.
Gebruikersavatar
Vince Lankhorst
Berichten: 67
Lid geworden op: 19 feb 2017, 15:21
Contacteer:

Re: Vince's T5 GP

Bericht door Vince Lankhorst »

Ik zal eens kijken, deze kreeg ik erbij. Had hem na lang zoeken 2e hands voor 3 tientjes op de kop kunnen tikken met matje en verzending :toppie Top dat het gelukt is met de stekker! Mijn bus is overigens ook update naar 140pk, heeft alleen de 5 bak van de 102pk. Voor de rest is alles naar 140pk :yes
T5 GP 2011 140pk / VLShowSolutions
Plaats reactie