Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Brink Thule afneembare trekhaak gemonteerd...

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
frans_t4
Berichten: 278
Lid geworden op: 03 mei 2013, 20:59

Brink Thule afneembare trekhaak gemonteerd...

Bericht door frans_t4 »

Gisteren een paar uurtje bezig geweest om een Thule trekhaak te monteren... volgens de beschrijving hooguit twee uurtjes werk...
De twee uurtjes is voor de garage die hem er zo onder flanst zonder ergens naar te kijken.
Ik had hier al ergens gelezen dat de binnen bumper verdwijnt en daardoor de bumber een slappe hap wordt.. las ook dat er creatieve mede forumers zijn die de binnen bumper weer hebben gemonteerd... dat laatste wilde ik ook.... daardoor wordt de montage tijd wel verlengd... Maar met een super resultaat.
Het demonteren van de achterlichten, bumper kunststof bodem bescherming is een eitje... zorg wel dat je een paar extra reserve onderdeeltjes hebt.
- extra plastic montage drukkers, je loopt de kans dat deze er niet uit willen komen!! (als de inbus doordraait probeer het dan met een torx)
- Een aantal metalen bevestigings moerplaatjes, deze houden de kunststof reservewiel bak op zijn plaats... bij mij waren deze behoorlijk gecorrodeerd en sneuvelde tijdens de demontage.
Veder is de Thule met de bij behorende draadbomen een prima product.. Ik heb gekozen voor de versie met de stekkers, ik wilde niet de draadbomen van de auto mollesteren...
Alles wordt netjes en compleet geleverd... de handleiding is okay en als je de stappen volgt komt het goed.
Kabelbomen doorvoeren hebben wij van boven naar beneden gedaan ivm de diverse conrectoren. Vanaf de onderkant een dun ijzerdraadje naar boven steken en vervolgens de kabelboom daar aan vast maken. wijst zich vanzelf.

Het terugplaatsen van de binnen bumper... nadat de trekhaak aan het cassis van de auto is gemonteerd (alle ruimtes en gaten in gespoten met een conserveringsmiddel kan de binnen bumper op maat worden geslepen.
De kunst is om de vier bevestigings plaatsten te behouden... dit vergt wel wat pas en meetwerk en vakkundig slijpwerk... Wij hebben daarvoor een kleine haakse slijper gebruikt met een 1,5mm dikke doorslijpschijf er op...
Uit eindelijk is het een super klus geworden en zit de binnen bumper over de trekhaak heen. Jammer genoeg heb ik daar geen foto's van.

Het laatste wat ik nu nog moet doen is de massa aansluiten door tijd gebrek is dat er niet van gekomen... het lastige bij de California is dat dat het massa punt in het achter kastje zit daar waar ook de 230V aansluiting is...
Ik heb nog geen tijd gehad om uit te vinden hoe het paneeltje met de 230V hoofdschakelaar gedemonteerd moet worden..

De afneembare trekhaak was een bewuste keuze.. wij hebben geen fietsdrager op de achterklep.. en willen gebruik maken van een Thulle fietsendrager gemonteerd op de trekhaak..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

grt,

Frans
VW T5 bj 2006 (210.000km)
BMW R90/6 bj 1974 (190.000km)
Radio zendamateur licentie klasse A
http://www.pa5ca.com
Plaats reactie