Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

WHiZZi's T5

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
whizzi
Berichten: 406
Lid geworden op: 03 mei 2013, 00:20
Locatie: Helmond
Contacteer:

WHiZZi's T5

Bericht door whizzi »

Vanochtend getekend, T4 is verkocht en de T5 is gekocht:
Afbeelding

140PK motor erin, 6 versnellingen, stuurwielbediening, de bekende RNS315 aan boord (dus met Bluetooth), dubbel cabine (uiteraard) met 2 stoelen voorin, parkeersensor en extra speakers achter.

Laadruimte is keurig gestoffeerd.

Net iets minder dan 82000 gelopen en zoals hij hier op het plaatje staat, is hij geleverd door VW zelf. Het rode deel is een wrap, verder zitten er chroomkleurige randen op. Volgens mij ook Xenon verlichting :yes

Er wordt nu nog een klasse 3 alarminstallatie ingebouwd, die wilde ik er toch erg graag bij hebben. Ook omdat er wel eens kostbare spullen in liggen.

Voorlopig heb ik niet echt plannen om iets aan te doen, ik vind het zelf helemaal te gek zoals hij nu is. Op mijn ooit-nog-in-de-toekomst lijstje staan:
- Chippen (schijnt naar 185 tot 190pk te kunnen)
- Achteruitrijcamera ?
- Schermpjes inbouwen in hoofdsteunen
- :T54LIFE sticker natuurlijk :D

Misschien iemand nog leuke ideeen ?
Directeur van het HomeComputerMuseum en Chevy Van rijder.
Gebruikersavatar
Gretschi
Berichten: 1392
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Westfriesland omg.Hoorn

Re: WHiZZi's T5

Bericht door Gretschi »

Ziet er goed uit Bart, veel veilige kilometers toegewenst,

Groetjes
Gebruikersavatar
whizzi
Berichten: 406
Lid geworden op: 03 mei 2013, 00:20
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: WHiZZi's T5

Bericht door whizzi »

Er wordt een Klasse3 alarm installatie ingebouwd, een Bearlock heeft weinig toegevoegde waarde.
Directeur van het HomeComputerMuseum en Chevy Van rijder.
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3195
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: WHiZZi's T5

Bericht door J vd Pal »

Een alarm heeft een startonderbreker en maakt geluid. De gemiddelde nederlander reageert al niet meer op een autoalarm. Een Bearlock blokkeert mechanisch de wielen en daardoor is dat in mijn beleving een betere oplossing.
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
Gretschi
Berichten: 1392
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Westfriesland omg.Hoorn

Re: WHiZZi's T5

Bericht door Gretschi »

J vd Pal schreef: 29 jun 2017, 13:30 Een alarm heeft een startonderbreker en maakt geluid. De gemiddelde nederlander reageert al niet meer op een autoalarm. Een Bearlock blokkeert mechanisch de wielen en daardoor is dat in mijn beleving een betere oplossing.
Zo denk ik er ook over👍
veerman
Berichten: 45
Lid geworden op: 21 mei 2008, 18:26

Re: WHiZZi's T5

Bericht door veerman »

Misschien wel waar dat n bearlock toegevoegde beveiliging geeft, maar ik heb zelf ondervonden dat dit totaal geen hinder geeft om de bus te stelen. Hooguit iets vertraging.
Mvg Frank
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: WHiZZi's T5

Bericht door heemskerk »

J vd Pal schreef: 29 jun 2017, 13:30 Een alarm heeft een startonderbreker en maakt geluid. De gemiddelde nederlander reageert al niet meer op een autoalarm. Een Bearlock blokkeert mechanisch de wielen en daardoor is dat in mijn beleving een betere oplossing.
Is dat nieuw? 'n Bearlock fixeert uitsluitend de versnellingspook?
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3195
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: WHiZZi's T5

Bericht door J vd Pal »

Je kunt een Bearlock alleen op slot doen als de versnellingsbak in de achteruit versnelling staat dus blokkeer je de aangedreven wielen mechanisch.
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: WHiZZi's T5

Bericht door heemskerk »

Ok, zo bedoel je. Beetje kort door de bocht beredeneerd.. Trap de koppeling in en weg geblokkeerde wielen :knipoog Overigens zijn de schakelkabels makkelijk te manipuleren hoor bij de T5 daar hoeft de motorkap niet eens voor open... :lach

Bij een automaat of DSG is de Bearlock al helemaal een wassen neus.
Gebruikersavatar
whizzi
Berichten: 406
Lid geworden op: 03 mei 2013, 00:20
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: WHiZZi's T5

Bericht door whizzi »

Mijn grootste angst is niet het weghalen (alhoewel dat ook wel beangstigend is), maar het feit dat er wel ergens een moment is waar er dure muziekinstrumenten achter in liggen en ik misschien niet direct zicht heb op de bus (kans is klein). Dus het gaat mij om als ik voor een cafe/festival sta en binnen aan het controleren ben of ik de spullen naar binnen kan zetten, dan is het een onbewaakt moment en kan de bus opengebroken worden om dat spul eruit te halen. DAN wil ik juist alarm horen of moet het voor de mensen die erbij staan duidelijk zijn dat wat die persoon aan het doen is, niet onderdeel is van de band ;)

De verkoper vertelde mij dat een bearlock wel werkt, ook voor handgeschakeld, maar het beter werkt voor een automaat. Feit is, als een 'professional' de bus steelt, maakt een alarm, bearlock of weet ik veel wat toch niet gek veel uit. Die laden ze op een trailer en rijden er gewoon mee weg. Ergens in een Oostblokland worden de spullen wel uit elkaar gehaald om te kijken wat ze ermee kunnen.

Voor de junkie die denkt een snelle slag te kunnen slaan door een makkelijk mee te pakken instrument uit de kofferbak mee te nemen, die moet je het moeilijk maken of in ieder geval erg afschrikken om het uberhaupt te gaan proberen (en dan werkt zo'n alarm wel).

Ik heb op mijn huidige T4 ook alarm zitten en dat geeft mij een veilig gevoel (vooral als je ziet hoe snel je een T4 open kunt breken), dus dat wilde ik ook op de T5. Ook dat is schijnveiligheid.

Misschien sluit ik mijn oude iPhone 3GS wel aan in de bus (ergens in het motorcompartiment verstoppen), pre-paid datakaartje erin en 'zoek mijn iPhone' aanzetten :P
Directeur van het HomeComputerMuseum en Chevy Van rijder.
Gebruikersavatar
whizzi
Berichten: 406
Lid geworden op: 03 mei 2013, 00:20
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: WHiZZi's T5

Bericht door whizzi »

Hij is er hoor:

Hier nog bij de oude eigenaar op de stoep (ik heb hem bij een VW-dealer gekocht trouwens)
Afbeelding

en hier bij mij:
Afbeelding

Wat rijdt de bus heeeerlijk. Volgens de verkoper lijkt hij ook meer dan 140pk te hebben, die voelen iets langzamer aan dan deze. Ontzettend blij mee en zelfs mijn vrouw is er van onder de indruk. Reacties van vrienden is ook dat de meeste bussen niet heel mooi zijn, maar deze vinden ze allemaal prachtig.
Directeur van het HomeComputerMuseum en Chevy Van rijder.
Plaats reactie