Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ricky's T5 GP

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Gebruikersavatar
didrickydo
Berichten: 97
Lid geworden op: 28 jan 2015, 22:02

Ricky's T5 GP

Bericht door didrickydo »

Beste leden . Ik had mij reeds voorgesteld in dit draadje met de nodige foto's van de auto. https://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtop ... 11&t=57150

Gisteren mijn auto opgehaald en met plezier terug gereden .. ik kwam op de snelweg helaas tot de ontdekking dat de switch die ik had aangeven bij de dealer door de 315 te vervangen door een 510 mij geen connectie liet maken en geen muziek liet afspelen doordat hier dus geen module voor is. ( in de 315 zat die wel). Maar goed ik hoop hier antwoord te krijgen welke ik precies moet hebben. Verder heb ik een probleem ondervonden... het ging hier gisteren aardig tekeer met regen.. hier kwam ik dus tot de ontdekking dat mijn dakraam gigantische lekt.. hemel was goed nat en de vloer ook.. even een domper ... maar na contact met de dealer kon ik gewoon de auto bij een bedrijf in de buurt brengen en alles word geregeld .. dit scheelt mij een ritje Friesland van 210 heen en 210 terug.

Mijn wensenlijstje:
-MF stuur. Het liefst van een r20 met werkende flippers
-origineel xenon
-bumperlijsten met leds
-multivan achterlichten
-standkachel.. helaas heb ik helemaal niks eronder hangen
-parkeersensoren aan de voorzeide
-camara achter
-iPhone op scherm van de 510 laten weergeven.

Het eerste wat aangepakt gaat worden is het stuur..
zodra ik een geschikte gevonden heb komt er meer over

Mijn auto is gelukkig af fabriek rijkelijk uitgerust en gelukkig altijd dealer onderhouden. De kmstand is 176.000 . De auto rijd en schakelt perfect en is in september 2016 voorzien van een andere motor bij 147.000km ivm met het bekende verbruik van olieverbruik
Gebruikersavatar
didrickydo
Berichten: 97
Lid geworden op: 28 jan 2015, 22:02

Re: Ricky's T5 GP

Bericht door didrickydo »

De eerste modificatie komt woensdag . Een mf gtd stuur
Met flippers.. er is ook al contact geweest over de Bluetooth module . Mocht ik een gaatje in mijn agenda hebben 1 dezer dagen word deze ook geïnstalleerd .
Gebruikersavatar
didrickydo
Berichten: 97
Lid geworden op: 28 jan 2015, 22:02

Re: Ricky's T5 GP

Bericht door didrickydo »

Helaas heeft de "verkoper" het stuur verkocht . Terwijl ik een afspraak Had staan voor vandaag . Beetje jammer :bonk

Ik zit met een dilemma .. zoals eerder beschreven heb ik op mijn rns510 geen Bluetooth zitten.. dit kost rond de 500,- ( prijzen die ik hoorde )

Ik heb mijn ogen laten vallen op de rns516 van Kenwood.
Dit is de opvolger van de Kenwood 525dabs. Graag hoor ik de ervaringen met deze radio :jumpklap
Gebruikersavatar
didrickydo
Berichten: 97
Lid geworden op: 28 jan 2015, 22:02

Re: Ricky's T5 GP

Bericht door didrickydo »

Een kleine update:

Morgen verwacht ik mijn windschermen van team heko. En woensdag komt mijn Kenwood dnx516dabs binnen. Ik ga gelijk een camera plaatsen en zal de inbouw hier posten :yes
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33712
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Ricky's T5 GP

Bericht door Multivan Generation »

Bied je de rns 510 hier op de site aan?

Er zijn vast wel mensen naar op zoek. :knipoog

Groeten Peter
Gebruikersavatar
didrickydo
Berichten: 97
Lid geworden op: 28 jan 2015, 22:02

Re: Ricky's T5 GP

Bericht door didrickydo »

Die was helaas snel weg via marktplaats.. excuses
nicotdi
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 mar 2017, 23:31

Re: Ricky's T5 GP

Bericht door nicotdi »

Even in het andere topic gekeken, mooie bus!!
Waar laat je je interieur vervangen? (mag ook in PB), wil zelf ook iets anders voor mijn huidige bekleding namelijk.

Vroeg mij ook even af waar de hoge prijs in zat voor het toevoegen van Bluetooth aan je RNS510. Wilde je dit via de dealer laten doen?
Ik heb zelf ook een RNS510 en heb de losse bluetooth module liggen. Moet enkel nog de bekabeling hebben. Als de ingreep bij jou wel uitgevoerd was, was ik heel erg nieuwsgierig geweest :knipoog
Gebruikersavatar
didrickydo
Berichten: 97
Lid geworden op: 28 jan 2015, 22:02

Re: Ricky's T5 GP

Bericht door didrickydo »

nicotdi schreef: 07 aug 2017, 23:21 Even in het andere topic gekeken, mooie bus!!
Waar laat je je interieur vervangen? (mag ook in PB), wil zelf ook iets anders voor mijn huidige bekleding namelijk.

Vroeg mij ook even af waar de hoge prijs in zat voor het toevoegen van Bluetooth aan je RNS510. Wilde je dit via de dealer laten doen?
Ik heb zelf ook een RNS510 en heb de losse bluetooth module liggen. Moet enkel nog de bekabeling hebben. Als de ingreep bij jou wel uitgevoerd was, was ik heel erg nieuwsgierig geweest :knipoog
Dankjewel !! Ben er ook erg blij mee . Ik heb het leer laten vervangen bij het bedrijf waar ik de auto heb gekocht . Het is een eigen creatie bij dat bedrijf . Over de module , dat heb ik bij verschillende bedrijven opgevraagd en ging over een originele module met de functie voor bellen en streamen . Nu heb ik de dnx516 besteld en dat is echt een super mooi systeem met iPhone mirror etc. Deze neemt ook alles functies over wat een origineel systeem ook doet . Het systeem is ook een optie bij vw als ik me niet vergis .
Gebruikersavatar
Ralph Bakker
Berichten: 268
Lid geworden op: 25 dec 2015, 15:15
Locatie: Uden

Re: Ricky's T5 GP

Bericht door Ralph Bakker »

nicotdi schreef: 07 aug 2017, 23:21 Moet enkel nog de bekabeling hebben.
Kijk eens bij kufatec.de of carsystems.pl
Gebruikersavatar
didrickydo
Berichten: 97
Lid geworden op: 28 jan 2015, 22:02

Re: Ricky's T5 GP

Bericht door didrickydo »

De radio zit er in :yes ik ben er zeer blij mee en doet precies wat ik wil dat die doet. De parkeersensoren en navigatie tussen de tellers werkten gelijk en Het geluid is aardig opgeknapt ten opzicht van de RNS510. Uiteraard zijn die kabels zo geen blijvend iets.. ik wil iets maken in 1 van de Loose kapjes zodat ik de USB van mijn telefoon daar rechtstreeks in kan steken . Morgen verwacht ik de windgeleiders . Als die erop zitten gaan we beginnen met deuren isoleren. Ook de schuifdeuren gaan eruit en worden helemaal behandeld. Meer info en fotos komen eraan :sjaal
Bijlagen
IMG_5570.JPG
IMG_5569.JPG
Gebruikersavatar
didrickydo
Berichten: 97
Lid geworden op: 28 jan 2015, 22:02

Re: Ricky's T5 GP

Bericht door didrickydo »

Vandaag heb ik de windschermen van team heko gemonteerd . Uiterlijk is een 10 ! Maar wat een irritant windgeruis heb ik erbij gekregen . Dit komt van het uiteinde bij de spiegel vandaan... beetje jammer van de update...
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: Ricky's T5 GP

Bericht door Jeroen T5 204 »

Welke antenne gebruik je voor de dab+ ontvangst?
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Gebruikersavatar
didrickydo
Berichten: 97
Lid geworden op: 28 jan 2015, 22:02

Re: Ricky's T5 GP

Bericht door didrickydo »

Jeroen T5 204 schreef: 13 aug 2017, 12:59 Welke antenne gebruik je voor de dab+ ontvangst?

Hallo Jeroen . Dat is gewoon de dab anthenne die bij de radio zit.

Het windgeruis met de heko schermen Zijn opgelost .
Ik heb het voorste klemmetje meer naar boven gezet en Voilla :toppie
nicotdi
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 mar 2017, 23:31

Re: Ricky's T5 GP

Bericht door nicotdi »

Mooie radio!!
runnerted
Berichten: 253
Lid geworden op: 21 feb 2013, 14:53

Re: Ricky's T5 GP

Bericht door runnerted »

Mooie bus vriend!!

@nicotdi ik heb nog een setje leer te koop staan in t5 vraag en aanbod
Volkswagen Transporter 180 PK BiTurbo Automaat '10
Plaats reactie