Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Mijn T5 doka droomproject

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
nomadic-dj
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 mar 2018, 07:21

Mijn T5 doka droomproject

Bericht door nomadic-dj »

Deze zomer hoop ik een busje te kunnen kopen ik ben van plan een T5 doka 4motion te kopen met een dubbele cabine.

Het liefst zo nieuw mogelijk met een lage kilometerstand en 140 pk ik zie veel busjes zonder elektrische ramen op mobile.de en als ik het goed heb kun je dan geen cruisecontrol inbouwen en dat is voor mij een belangrijke optie.
Verder rijdt ik ook met een grote 2000kg aanhanger hoe zijn deze busjes als trekvoertuig? ik heb nu een renault master 120pk echt een ramp je zit zo vast ermee en die voorwielen beginnen erg snel te slippen

Na een aantal busjes te hebben verbouwd ben ik nu van plan een simpele camper-module te bouwen op een T5 Doka voor als ik af en toe op vakantie ga..In de dubbele cabine de twee voorstoelen op een draaiplateau, achter de bestuurdersstoel een kast met tafeltje en een tweezits bankje achterin dit wordt dan de huiskamer en in de module eigenlijk alleen een bed en opslag. Daarnaast zonder module heb ik een werkauto om materialen/hout te halen.Ik werk als elektricien en klusjesman en woon op Corsica ben altijd al op vakantie.

Ik wil een hefdak bouwen die door middel van 4 spindels omhoog gaat en verder een grote lade onder die als keuken dient
en ik wil 'm van hout maken een soort van tiny house camper module. Hopelijk lukt dat met het gewicht (soms is het laadvermogen verhoogd naar tot.3000kg maar vaker is het 2800 kg) Volgens mij het gemakkelijkst als ik in duitsland op het kenteken dit laat veranderen voor de invoer.

ik denk dat ik ook hulpluchtvering nodig heb achter..

Graag hoor ik wat jullie ervan denken en welke problemen jullie zien.
project T5 doka.jpg
Gebruikersavatar
ArieV
Berichten: 397
Lid geworden op: 11 sep 2017, 17:36

Re: Mijn T5 doka droomproject

Bericht door ArieV »

Leuk project.
Ik vraag me alleen af hoeveel ruimte je wenst te hebben als woonkamertje in de dubbel cabine. Ik vind de ruimte achterin nou niet echt super. Je zit achterin heel rechtop en dan met de draai stoelen voorin zit je naar mijn idee al direct met de knieen tegen de achterbank aan.
nomadic-dj
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 mar 2018, 07:21

Re: Mijn T5 doka droomproject

Bericht door nomadic-dj »

ik zou wel eens een foto willen zien van dubbelcabine met draaistoelen..misschien is het inderdaad beetje krapjes maar het is meer voor als het eens regent en je wilt lekker een boekje lezen met een kopje thee erbij
Laatst gewijzigd door nomadic-dj op 20 mar 2018, 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Mijn T5 doka droomproject

Bericht door Snautzer »

Kleine caravan die achter op past lijkt me een stuk eenvoudiger, als je niet met zo'n ding achter je aan wil rijden. In t4 land had je trouwens een module die achterop past. Stond een jaar geleden hier te koop.
nomadic-dj
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 mar 2018, 07:21

Re: Mijn T5 doka droomproject

Bericht door nomadic-dj »

is dan wel een heel klein caravannetje..de laadbak is twee meter lang..ik wil namelijk wel een aanhanger kunnen trekken..zo'n huisje bouwen is ook een leuk project vooral omdat ik 'm laag wil rondrijden en ter plaatse het dak omhoog ga doen om meer slaapruimte en ventilatie te hebben.
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Mijn T5 doka droomproject

Bericht door Snautzer »

Tiny tiny house ;-) en dak dak waat jij voor ogen hebt bestaat En als inspiratie kan je eens zoeken op vouw caravan. Staan hele slimme ideeën bij.
jones
Berichten: 393
Lid geworden op: 26 jun 2015, 19:49

Re: Mijn T5 doka droomproject

Bericht door jones »

Afbeelding
Bijlagen
overland t4.jpg
Walda
Berichten: 721
Lid geworden op: 19 sep 2015, 16:19
Locatie: Joure

Re: Mijn T5 doka droomproject

Bericht door Walda »

Wat een leuk en vernieuwend idee, ben heel benieuwd hoe het wordt. In mijn topic "kamperen met je T5 DC 300" heb ik wat laten zien over een ladesyteem met daarboven een bed, in onze werk/gezins T5 voor onze vakanties, misschien een idee. Ik heb in die zelfde "korte"T5 bij de bijrijders stoel een draaiplateau geplaatst maar dit is niet echt een succes door de beperkte ruimte. Veel succes.

Groeten,

Walter
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Mijn T5 doka droomproject

Bericht door Multivan Generation »

Leuke ideeën.
Ik laat me graag verrassen.

De uitvoering en technische uitdagingen zullen enorm zijn, maar als het je lukt, heb je echt iets unieks :toppie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
doka Rick
Berichten: 437
Lid geworden op: 20 jan 2007, 20:14
Locatie: Lochem

Re: Mijn T5 doka droomproject

Bericht door doka Rick »

Hallo allemaal,

ik zag de titel van dit topic en dacht: dat is interessant!

zoals sommige weten had ik tot 2 jaar geleden deze T4 doka:
De bijlage VW T4 pick up - 02.JPG is niet meer beschikbaar
Maar door een ongeluk is deze hobby gestopt: een Golf met 85kmh in de linker zijwand ontvangen was geen succes..........

op deze T4 doka had ik een camperunit:
De bijlage DSCN2450.JPG is niet meer beschikbaar
vanwege het grote verschil tussen met en zonder camper rijden, heb ik de achteras voorzien van volledige luchtvering.
VW T4 pick up - 02.JPG
VW T4 pick up - 02.JPG (21.97 KiB) 2502 keer bekeken
voor de T5 bestaan ook luchtveersystemen, even Google gebruiken en je ziet genoeg.

succes!
Groeten Rick
Gebruikersavatar
doka Rick
Berichten: 437
Lid geworden op: 20 jan 2007, 20:14
Locatie: Lochem

Re: Mijn T5 doka droomproject

Bericht door doka Rick »

De bijlage DSCN2450.JPG is niet meer beschikbaar
DSCN2450.JPG
DSCN2450.JPG (30.84 KiB) 2501 keer bekeken
Gebruikersavatar
doka Rick
Berichten: 437
Lid geworden op: 20 jan 2007, 20:14
Locatie: Lochem

Re: Mijn T5 doka droomproject

Bericht door doka Rick »

VW T4 air suspension.JPG
VW T4 air suspension.JPG (27.61 KiB) 2499 keer bekeken
Gebruikersavatar
ArieV
Berichten: 397
Lid geworden op: 11 sep 2017, 17:36

Re: Mijn T5 doka droomproject

Bericht door ArieV »

Hier nog een droom project van iemand.

https://youtu.be/HVn9xunSAjg
nomadic-dj
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 mar 2018, 07:21

Re: Mijn T5 doka droomproject

Bericht door nomadic-dj »

ja die video ken ik..beetje vierkantig
Wat betreft luchtvering heb ik er al een aantal onder campers gebouwd was van VB air..duur grapje

mooi ook die T4!!

Ik zie wat betreft 4motion busjes doka verschillende opties langskomen sommigen zijn al iet hoger en hebben bodembescherming of slechtwegenpaket.
Het idee is een zo nieuw model busje te kopen op die manier kan ik hopelijk enige tijd onbezorgt rondrijden
Plaats reactie