Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

VW T5 dampscherm/compressor koelbox/houtmateriaal muur

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
BrianD
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 okt 2018, 17:18

VW T5 dampscherm/compressor koelbox/houtmateriaal muur

Bericht door BrianD »

Dag iedereen

Ik heb dit ook op het camperforum gezet, dus mijn excuses als sommige mensen dit dubbel zouden lezen, maar ik dacht hier ook nog even meningen te verzamelen daar ik gehoord had dat hier veel VW T5 ombouwers zaten...

Even een aantal totaal random vragen, alle advies/tips welkom:

- mijn VW T5 is op dit moment geïsoleerd met Armaflex. 1.9cm aan de wanden & plafond, 1cm op de bodem. De T5 heeft nogal wat spanten en gaten die niet geïsoleerd zijn op dit ogenblik. Ik plak momenteel de naden af met Armaflex kleefband. Is het wijselijk om ook die spanten en overige gaten eventueel nog dicht te kleven met dit kleefband? Of, ik las veel over een dampscherm op Duitse fora - brengen deze nu eigenlijk enig nut? Ik lees nogal verschillende meningen, en ik neem aan dat dit nu niet anders zal zijn. Maar schaadt het als ik het wel doe?

- hebben jullie advies voor een betaalbare compressor koelbox? (12V) Is zoiets (mag beperkt in grote zijn!) te vinden voor een budget rond 200 euro? Indien niet, welk alternatief zouden jullie aanraden?

- en als laatste: hebben jullie tips voor welk type hout te gebruiken voor wandbekleding / plafond? Zal enigszins flexibel hout moeten zijn, heeft het nut om voor geïmpregneerd hout te gebruiken? Bepaalde houtsoorten die beter tegen condens bestand zijn?

Alvast bedankt!

Brian
Plaats reactie