Welkom op het weetjewel forum, van en voor Transporter rijders.
Voor handige tips en truc zie het viewforum.php?f=14 forum
Veel plezier , webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

VERVUILDE EGR KLEP EN KAPOTTE INTERCOOLER

vragen over de T6
Diamond
Berichten: 1
Lid geworden op: do mar 14, 2019 17:49

VERVUILDE EGR KLEP EN KAPOTTE INTERCOOLER

Bericht door Diamond » za mar 16, 2019 14:51

Goedemiddag allemaal,
Ik zal mijn eerst even voorstellen mijn naam is Laurents Deurloo

Mijn vraag is :gif

Wij hebben ongeveer 9 maanden twee nieuwe Volkswagens transsporters 6 gekocht en wij hebben al na 2 maanden en 4000 kilometer problemen met de EGR klep deze zou namelijk vervuild zijn.Dit betreft alle bij de auto,s.
Wij naar de dealer De Koning in Rotterdam en die gingen hem spoelen, vond het wel vreemd na 4000 kilometer maar ja zou kunnen, maar na 4500 kilometer verder doet weer het probleem zich voor.

Dit gebeurt met alle twee de auto,s weer na de Koning en die gaat weer spoelen ,dit is nu met een kilometerstand van 14000 kilometer al 4 keer gebeurd.
Nu zijn we weer een 100 kilometer verder en nu blijkt dat de Intercooler defect is ( koelvloeistof) en er olie zit in de 3 cilinder deze is ook al vervangen bij 4000 kilometer deze wordt nu weer vervangen door de dealer maar de garantie loopt lekker door. Nadat ik ze in gebreke hebt gesteld laten ze niets meer van zich horen,en schuiven ze de schuld vraag door na Importeur Pon :driveT5 Maar ik heb bij de Koning gekocht en niet bij Pon.

Nu was mijn vraag zijn er leden of niet leden die ook deze problemen met T6 diesel hebben, dit is nog steeds naar aanleiding van het schandaal (sjoemel software) en zouden die mijn dan een e-mail kunnen sturen met de klachten dan kunnen we ze misschien bundelen en er actie op ondernemen.

E-mail Adres Laurentsdeurloo@gmail.com

of zijn er monteurs die dit probleem ook vaker tegen komen, mail mijn a.u.b ook.

Groeten

Laurents Deurloo :zwaai

VWMAC
Berichten: 58
Lid geworden op: zo jul 08, 2012 20:30

Re: VERVUILDE EGR KLEP EN KAPOTTE INTERCOOLER

Bericht door VWMAC » zo mar 17, 2019 21:40

Was het een vraag of is het een vraag. Zit er nog garantie op? zo ja dan is de dealer de 1e die je daar op aanspreekt. De dealer neemt daarop actie om het e.e.a. volgens de garantievoorwaarden van VW af te handelen.

Gebruikersavatar
Cmvandrunen
Berichten: 18
Lid geworden op: vr jan 20, 2017 23:31

Re: VERVUILDE EGR KLEP EN KAPOTTE INTERCOOLER

Bericht door Cmvandrunen » zo mar 17, 2019 21:53

Bij mij is al 2x een buis welke bevestigd zit aan de egr vervangen. Beide keren gescheurd waardoor ik binnen in de uitlaatgassen zat. Wel beide keren gerepareerd onder garantie

Gebruikersavatar
Woodworks
Berichten: 38
Lid geworden op: za jun 03, 2017 11:11
Locatie: Amsterdam

Re: VERVUILDE EGR KLEP EN KAPOTTE INTERCOOLER

Bericht door Woodworks » wo mar 20, 2019 9:40

Hier hetzelfde probleem met de buis naar egr klep. Is idd ook onder garantie vervangen maar toch ben ik bang dat er meer problemen gaan komen. Als ik m’n bus in sportstand zet is het terug schakelen ook geen soepel overschakelen meer en vorige week kreeg ik op dashboard een melding check oliepeil. Zat dus geen druppel meer in. 43000km op de teller en vorig jaar olie en filters laten doen.
2017 Transporter 150kw DSG LWD enk.cabine multivan dash.
:T6NOLESS

Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 9712
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: VERVUILDE EGR KLEP EN KAPOTTE INTERCOOLER

Bericht door Pascal-141 » wo mar 20, 2019 11:16

Woodworks schreef:
wo mar 20, 2019 9:40
en vorige week kreeg ik op dashboard een melding check oliepeil. Zat dus geen druppel meer in. 43000km op de teller en vorig jaar olie en filters laten doen.
... dat wil dus zeggen dat je al een jaar lang je oliepeil niet hebt gecontroleerd ? Dat moet je eigenlijk wekelijks doen .
T4 onderdelen nodig? : stuur PB
My current cars:
T4-breaking for parts(sloper)
T3 doka Syncro
T2a 1.6 panelvan '69
T4 2.5TDI "werkbus"
Amarok 4Motion highline
VW Crafter (model 2019)

J vd Pal
Berichten: 1466
Lid geworden op: do jun 26, 2014 8:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: VERVUILDE EGR KLEP EN KAPOTTE INTERCOOLER

Bericht door J vd Pal » wo mar 20, 2019 13:15

... dat wil dus zeggen dat je al een jaar lang je oliepeil niet hebt gecontroleerd ? Dat moet je eigenlijk wekelijks doen .
En hoeveel mensen doen dat echt wekelijks? Ik in ieder geval niet en met mij nog heel veel.
Groeten

Jasper


2002 California Event 102 pk reflex zilver

Gebruikersavatar
Woodworks
Berichten: 38
Lid geworden op: za jun 03, 2017 11:11
Locatie: Amsterdam

Re: VERVUILDE EGR KLEP EN KAPOTTE INTERCOOLER

Bericht door Woodworks » do mar 21, 2019 22:06

Pascal-141 schreef:
wo mar 20, 2019 11:16
Woodworks schreef:
wo mar 20, 2019 9:40
en vorige week kreeg ik op dashboard een melding check oliepeil. Zat dus geen druppel meer in. 43000km op de teller en vorig jaar olie en filters laten doen.
... dat wil dus zeggen dat je al een jaar lang je oliepeil niet hebt gecontroleerd ? Dat moet je eigenlijk wekelijks doen .
Ja dat klopt ik heb het een aardige tijd niet gedaan. Maar goed alsnog is dat olieverbruik niet normaal.
2017 Transporter 150kw DSG LWD enk.cabine multivan dash.
:T6NOLESS

VossieT6
Berichten: 5
Lid geworden op: zo mar 06, 2016 18:27
Locatie: Hilversum

Re: VERVUILDE EGR KLEP EN KAPOTTE INTERCOOLER

Bericht door VossieT6 » do apr 04, 2019 23:00

Ook hier een kapotte EGR na 40.000 km 2,5 jaar oud.
Volgens de dealer veel voorkomend probleem!
Valt bij mij onder de garantie, maar ik heb besloten eind vh jaar gaat ie eruit en stap ik over op de 200pk benzine...
Die diesels zijn niet meer wat het geweest is bij VW...ik heb spijt dat ik ooit de 174pk 5- cilinder heb weggedaan...

Gebruikersavatar
mettesboy
Berichten: 626
Lid geworden op: zo jan 28, 2007 21:54
Locatie: Olen België

Re: VERVUILDE EGR KLEP EN KAPOTTE INTERCOOLER

Bericht door mettesboy » wo apr 10, 2019 10:44

Wagen net terug van onderhoud op ca 106000km.....

Had aangegeven dat ik soms blinkende gloeispiraal had en af en toe ook vermogensverlies....
Haalde vanochtend de wagen op... onderhoud en EGR-koeler volledig vervangen.

die van mij ging dan toch een 100000km mee ;-) maar moest er nu toch aan geloven.

Tevens is kleppendeksel vervangen, zou mede oorzaak zijn van olieverbruik?? kan dat kloppen?
Ik had voordien gemeld dat ik 2x olie had moeten bijvullen in de perode dat de gloeispiraal steeds aanging (in totaal nog geen liter bijgevuld eigenlijk, maar bon), maar had ook gemeld dat de laatste 3 weken er zowel naar olieverbruik als gloeispiraal niets meer te merken was....
"omdat we soms zien dat olieverbruik hierdoor komt, hebben we het preventief vervangen...." kreeg ik te horen...;
nu ja... ik zal het onder garantie eisen ;-)
Gelukkig heb ik bijkomende garantie, blijkt inderdaad zeer veel voor te komen....
2005 T5Transporter Freedom LWB DC 96kw handgeschakeld
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG

Gebruikersavatar
ward
Berichten: 124
Lid geworden op: di mar 18, 2008 16:20

xenon lamp vervangen bij een T6

Bericht door ward » di mei 28, 2019 18:33

Iemand een beschrijving …..vervangen van een xenonlamp bij een T6???????
Afbeelding

Gebruikersavatar
ArieV
Berichten: 320
Lid geworden op: ma sep 11, 2017 17:36

Re: VERVUILDE EGR KLEP EN KAPOTTE INTERCOOLER

Bericht door ArieV » di mei 28, 2019 19:05

Volgens mij ben je dan snel klaar. Naar mijn weten is de T6 met LED koplampen uitgevoerd.
a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u :T54LIFE x y z

Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 1355
Lid geworden op: zo sep 21, 2014 18:18
Locatie: Limmen

Re: VERVUILDE EGR KLEP EN KAPOTTE INTERCOOLER

Bericht door Erdem50 » di mei 28, 2019 19:28

Woodworks schreef:
do mar 21, 2019 22:06
Pascal-141 schreef:
wo mar 20, 2019 11:16
Woodworks schreef:
wo mar 20, 2019 9:40
en vorige week kreeg ik op dashboard een melding check oliepeil. Zat dus geen druppel meer in. 43000km op de teller en vorig jaar olie en filters laten doen.
... dat wil dus zeggen dat je al een jaar lang je oliepeil niet hebt gecontroleerd ? Dat moet je eigenlijk wekelijks doen .
Ja dat klopt ik heb het een aardige tijd niet gedaan. Maar goed alsnog is dat olieverbruik niet normaal.
Ik kan uit alles wat je geschreven hebt niet opmaken wat je nou hebt moeten bijvullen. Vorig jaar zeg me ook niks. Kmstand wil ik weten en hoeveel liter je bijgevuld hebt.

‘Zat dus geen druppel meer in’ zou betekenen dat er 7.4liter olie verbruikt is en jou motor dus zonder olie gewoon gedraaid heeft. Zou geweldig zijn als die motor ooit gemaakt zou worden :nuts

Sorry dat ik het zeg maar halve info en maar klagen lijkt het motto tegenwoordig.
T4 California Generation 2.5TDI 182pk/362nm
Passat variant W8
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1

Gebruikersavatar
Woodworks
Berichten: 38
Lid geworden op: za jun 03, 2017 11:11
Locatie: Amsterdam

Re: VERVUILDE EGR KLEP EN KAPOTTE INTERCOOLER

Bericht door Woodworks » za jun 08, 2019 16:21

Erdem50 schreef:
di mei 28, 2019 19:28
Woodworks schreef:
do mar 21, 2019 22:06
Pascal-141 schreef:
wo mar 20, 2019 11:16


... dat wil dus zeggen dat je al een jaar lang je oliepeil niet hebt gecontroleerd ? Dat moet je eigenlijk wekelijks doen .
Ja dat klopt ik heb het een aardige tijd niet gedaan. Maar goed alsnog is dat olieverbruik niet normaal.
Ik kan uit alles wat je geschreven hebt niet opmaken wat je nou hebt moeten bijvullen. Vorig jaar zeg me ook niks. Kmstand wil ik weten en hoeveel liter je bijgevuld hebt.

‘Zat dus geen druppel meer in’ zou betekenen dat er 7.4liter olie verbruikt is en jou motor dus zonder olie gewoon gedraaid heeft. Zou geweldig zijn als die motor ooit gemaakt zou worden :nuts

Sorry dat ik het zeg maar halve info en maar klagen lijkt het motto tegenwoordig.

Als je ergens op wilt reageren moet je er wel verstand van hebben!

Als je een nieuwe bus koopt moet je je olie en filters verversen op 30k km. Waarschijnlijk heb jij nog nooit een nieuw voertuig gekocht anders wist je dat wel.

En km stand wil je weten? Lees eens goed! Staat toch 43000 km??
2017 Transporter 150kw DSG LWD enk.cabine multivan dash.
:T6NOLESS

Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 1883
Lid geworden op: ma mei 28, 2007 17:35
Locatie: Midden Brabant

Re: VERVUILDE EGR KLEP EN KAPOTTE INTERCOOLER

Bericht door Henk250 » zo jun 09, 2019 2:14

Woodworks schreef:
za jun 08, 2019 16:21
Erdem50 schreef:
di mei 28, 2019 19:28
Woodworks schreef:
do mar 21, 2019 22:06


Ja dat klopt ik heb het een aardige tijd niet gedaan. Maar goed alsnog is dat olieverbruik niet normaal.
Ik kan uit alles wat je geschreven hebt niet opmaken wat je nou hebt moeten bijvullen. Vorig jaar zeg me ook niks. Kmstand wil ik weten en hoeveel liter je bijgevuld hebt.

‘Zat dus geen druppel meer in’ zou betekenen dat er 7.4liter olie verbruikt is en jou motor dus zonder olie gewoon gedraaid heeft. Zou geweldig zijn als die motor ooit gemaakt zou worden :nuts

Sorry dat ik het zeg maar halve info en maar klagen lijkt het motto tegenwoordig.

Als je ergens op wilt reageren moet je er wel verstand van hebben!

Als je een nieuwe bus koopt moet je je olie en filters verversen op 30k km. Waarschijnlijk heb jij nog nooit een nieuw voertuig gekocht anders wist je dat wel.

En km stand wil je weten? Lees eens goed! Staat toch 43000 km??
Wat schattig dat zo'n newby het beter weet als Pascal.En dan ook beweren olie etc verversen op 30k.
:yes
Sinds lange tijd is dat 40k echter,kwestie van de gebruiksaanwijzing lezen.
Controleren oliepeil hoeft ook niet meer als ik het goed lees,er gaat wel een lampje branden.
:jumpklap
Bekrompenheid kun je afleren als je er voor open staat.
:nuts
www.boardroom-meubilair.nl

Je begint met een pc....en eindigt met Mac.

Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 9712
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: VERVUILDE EGR KLEP EN KAPOTTE INTERCOOLER

Bericht door Pascal-141 » zo jun 09, 2019 8:25

Woodworks schreef:
za jun 08, 2019 16:21
Erdem50 schreef:
di mei 28, 2019 19:28
Woodworks schreef:
do mar 21, 2019 22:06


Ja dat klopt ik heb het een aardige tijd niet gedaan. Maar goed alsnog is dat olieverbruik niet normaal.
Ik kan uit alles wat je geschreven hebt niet opmaken wat je nou hebt moeten bijvullen. Vorig jaar zeg me ook niks. Kmstand wil ik weten en hoeveel liter je bijgevuld hebt.

‘Zat dus geen druppel meer in’ zou betekenen dat er 7.4liter olie verbruikt is en jou motor dus zonder olie gewoon gedraaid heeft. Zou geweldig zijn als die motor ooit gemaakt zou worden :nuts

Sorry dat ik het zeg maar halve info en maar klagen lijkt het motto tegenwoordig.

Als je ergens op wilt reageren moet je er wel verstand van hebben!

Als je een nieuwe bus koopt moet je je olie en filters verversen op 30k km. Waarschijnlijk heb jij nog nooit een nieuw voertuig gekocht anders wist je dat wel.

En km stand wil je weten? Lees eens goed! Staat toch 43000 km??
En met zo'n commentaar verwacht je hier nog geholpen te worden ?

Wel , laat ik je gewoon dit zeggen : Erdem werkt al jaren bij een VW dealer , dus ja , hij HEEFT ER VERSTAND VAN ! ...
En wat jij denkt te weten , dat de olie en filters dient vervangen te worden op 30d km klopt niet. Het is 40d km , of minder , naargelang je rijstijl of het gebruik . Veel korte ritjes zal bvb maken dat je bij veel minder dan 40.000km al een service melding zal krijgen... (soms is dat zelfs al bij dik 20.000km )
T4 onderdelen nodig? : stuur PB
My current cars:
T4-breaking for parts(sloper)
T3 doka Syncro
T2a 1.6 panelvan '69
T4 2.5TDI "werkbus"
Amarok 4Motion highline
VW Crafter (model 2019)

Plaats reactie