Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Overal garantie? (VW Bedrijfswagens)

vragen over de T6
Plaats reactie
Looney
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 jul 2016, 23:57

Overal garantie? (VW Bedrijfswagens)

Bericht door Looney »

Hi weetjewel'ers,

Hebben we nou overal garantie als we een nieuwe bedrijfswagen aanschaffen? Had namelijk een conflict met de lokale VW dealer dus heb er ergens anders een gehaald, nu heb ik een aantal dingen die onder garantie vallen maar toen ik naar de lokale dealer ging zei die dat ik maar naar de verkoper moest gaan. Dat is 100+ km en ik had begrepen dat je overal terecht kan voor garantie?

Garantiegevallen(?) :

- In beide deuren zit een pitje naast de deurklinken. Je kan ze niet voelen, maar als je er langs kijkt vervormt de hele weerspiegeling.
De lokale dealer zei dat dit lastig te bewijzen zal zijn, maar ik heb de foto's teruggekregen (speciaal telefoon voor laten maken ipv garantie ivm gegevens) en daar zie je het ook al toen ze nog bij de dealer stond, zonder kenteken.

- Het passagiersraam lijkt niet goed te zitten. Als hij naar beneden gaat en stopt hoor je een soort van veer die terug of wegschiet. Soms hoor je een bonk tijdens het rijden en valt hij 3-4cm naar beneden.

- De cruisecontrol werkt ineens niet meer. Bij m'n oude T5 was dit de remlichtschakelaar maar die heb ik pas bij 160K hoeven vervangen, huidige bus zit net op de 3000km.

Kan ik hier alleen mee terecht bij de dealer waar ik hem heb gehaald of gewoon bij elke, en dus ook de lokale VW bedrijfswagens?
Al moet ik zeggen dat ik daar het liefst niet eens meer kom, vriendjespolitiek en gladde verkopers die je in normale kleding niet eens half serieus zou nemen. maargoed garantie is garantie.
TRANSPORTER T5 2007 TDI 1.9 105PK - 2015/2016
TRANSPORTER T6 2016 TDI 2.0 150PK - 2016
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33773
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Overal garantie? (VW Bedrijfswagens)

Bericht door Multivan Generation »

Je hebt 2 jaar Europese algehele garantie.
Dus je mag hem bij iedere VW garage zo binnen brengen.
Rikvw
Berichten: 82
Lid geworden op: 18 mar 2015, 21:11

Re: Overal garantie? (VW Bedrijfswagens)

Bericht door Rikvw »

Heb zelf ook wat aandachtpunten bij een anderen Volkswagen dealer laten doen onder garantie. Garantie is garantie.

Zou je is een foto kunnen uploaden van het "pitje" bij de deurklinken? Ben erg benieuwd
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Re: Overal garantie? (VW Bedrijfswagens)

Bericht door Henk250 »

Ik weet niet of je overal garantie hebt.
Standaard 2 jaar van VW zelf.
Bij mijn T5GP kon ik 2 jaar extra garantie bijkopen voor 250 euro oid,maar hier zitten volgens mij
wel voorwaarden aan,alleen geldig bij de dealer van de T5gp dacht ik.
Hoop het nooit nodig te hebben uiteraard.


:lach :lach
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
Ikenmijnkois
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 mar 2016, 16:47

Re: Overal garantie? (VW Bedrijfswagens)

Bericht door Ikenmijnkois »

Henk250 schreef:Ik weet niet of je overal garantie hebt.
Standaard 2 jaar van VW zelf.
Bij mijn T5GP kon ik 2 jaar extra garantie bijkopen voor 250 euro oid,maar hier zitten volgens mij
wel voorwaarden aan,alleen geldig bij de dealer van de T5gp dacht ik.
Hoop het nooit nodig te hebben uiteraard.


:lach :lach
Hoi Je krijgt 2 jaar volledige garantie en je hebt de mogelijkheid om er 2 jaar bij te kopen maar dan mag je niet meer dan 150.000 km gereden hebben. En je mag hem bij iedere dealer laten maken mocht je er iets aan hebben.
Gr. Marcel
Met vriendelijke groet
Marcel van Es
Plaats reactie