Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Binnenverlichting

vragen over de T6
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cmvandrunen
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 jan 2017, 23:31

Binnenverlichting

Bericht door Cmvandrunen »

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en ook nieuw met mijn T6. Deze rij is sinds 3 weken en kan niets anders zeggen dat het een top auto is!
Echter heb ik 2 problemen.

Na enige tijd werkte mijn "mijn volkswagen app" niet meer, zegt continu dat de km stand en QR code niet kloppen, hiermee ga ik terug naar de dealer.

Maar....
het probleem waar ik wel mee zit is de binnenverlichting...
Voor werkt deze wel, bij de achterbank en de laadruimte werkt deze niet meer. Ik meet ook geen 12volt bij het lamphuisje (of hoe heet dat), en volgens mij is er ook geen zekering kapot, voor zover ik kan zien want ik kan nergens vinden welke zekering het is. Ik ben bang dat dit uit de comfortmodule komt. ik ben bezig geweest met het zoeken naar een schakeldraad met een multimeter en ben nu bang dat ik iets heb beschadigd. ik heb wel alle stekkers onder het stuur goed nagezien of deze goed zaten. Bij 1 van die stekkers, als ik die los haal, gaat het binnenlicht voor uit, maar weet niet welke stekker van de verlichting achter is. Of is het zo dat alle draden van de verlichtingen samen komen bij de verlichting voor en dan naar de comfortmodule gaan?
Ik hoop dat jullie tips hebben en mij kunnen helpen.

Ter info, het is een T6 highline met DSG 204PK dubbele cabine.

Dank jullie wel!!
Leo45
Berichten: 1452
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:23

Re: Binnenverlichting

Bericht door Leo45 »

Als het net zo zit als in een moderne golf gaat dat via de centrale unit via het menu....
Ik heb me bij een golf ook de tandjes gezocht om dat voor elkaar te krijgen, een collega had het in 1 minuut geregeld...
Ik ben niet onder de indruk van de logica van alle moderne gadgets in de auto's van tegenwoordig... :nuts

Leo
T4 2.5TDI automaat RIP
VWMAC
Berichten: 75
Lid geworden op: 08 jul 2012, 20:30

Re: Binnenverlichting

Bericht door VWMAC »

:ikrij Wat betreft de VW app heb ik hetzelfde probleem, het voorgelegd bij de helpdesk van Volkswagen en ik wacht al een week op antwoordt. De binnenverlichting kan een instelling zijn en anders wordt het een garantie gevalletje want zolang als de auto onder garantie is, is elk probleem voor de dealer. Kan je nooit het verwijd krijgen dat je iets niet mocht doen. :toppie
Gebruikersavatar
Cmvandrunen
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 jan 2017, 23:31

Re: Binnenverlichting

Bericht door Cmvandrunen »

@vwmac
Geeft hij bij jou dezelfde melding op je telefoon? De dealer vertelde mij dat je wel de exacte km stand moet invullen omdat de auto continu de tellerstand doorstuurd naar een centrale waaraan je jouw tel koppelt. Het lijkt wel of hij geen verbinding maakt met die server.
Die verlichting; ik hoop maar dat dat inderdaad garantie is, ze gaan hem vrijdag uitlezen dus ben benieuwd. Kan ik die module niet ergens resetten ofzo?

Greetz chris
VWMAC
Berichten: 75
Lid geworden op: 08 jul 2012, 20:30

Re: Binnenverlichting

Bericht door VWMAC »

:toppie Vandaag nog gecontroleerd of er bericht binnen is gekomen van de servicedesk van VW maar helaas.
Als het aan de kilometerstand zou liggen dan moet er tijdens de montage, (want deze vindt achteraf plaats) de op dat moment zijnde kilometerstand ingevoerd zijn. Ik heb er tijdens de montage van de interface geen monteur over gehoord maar hier zou wel eens het probleem kunnen liggen, de auto heeft bij aflevering een aantal kilometers gereden en de interface heeft 0 kilometer afgelegd.
Er zit in ieder geval geen SIM kaart module in dus om te communiceren met de buitenwereld moet je je GSM als acces point gebruiken of een WiFi verbinding opbouwen.
Het is tenminste een accessoires waar je op dit moment niets aan heb. :koffie
Plaats reactie