Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Halfhoogdak bij VW/T6 4Motion

vragen over de T6
munzungulu
Berichten: 102
Lid geworden op: 25 feb 2009, 15:17

Halfhoogdak bij VW/T6 4Motion

Bericht door munzungulu »

Naar het schijnt is het Halfhoogdak uit Kunststof/Polyester...dus er een Reimo/Hefdak erin monteren komt niet goed!!??
Had reeds een Hefdak/Reimo gemonteerd in mijn T3Syncro/16"....geen probleem....was Plaat!
Waarom Halfhoogdak?...heeft 22.5cm meer binnenhoogte als Standaard Dak! Vandaar...
grt
----
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: Halfhoogdak bij VW/T6 4Motion

Bericht door Egbert&Manon »

Was dit een mededeling of had je een vraag?

Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
munzungulu
Berichten: 102
Lid geworden op: 25 feb 2009, 15:17

Re: Halfhoogdak bij VW/T6 4Motion

Bericht door munzungulu »

Egbert&Manon schreef: 21 mar 2017, 18:36 Was dit een mededeling of had je een vraag?

Egbert
-------------------
Dit was een vraagje betreffende het Halfhoogdak dat in Kunsstof/Polyester is, en het al dan niet kunnende monteren van een Hefdak/Reimo daarin
grt
-----.
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10820
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Halfhoogdak bij VW/T6 4Motion

Bericht door Pascal-141 »

hoogdak is inderdaad kunststof . Dat was zelfs 25 jaar geleden bij de T4 ook al zo .
Daar zou ik geen hefdak in gaan monteren ...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
munzungulu
Berichten: 102
Lid geworden op: 25 feb 2009, 15:17

Re: Halfhoogdak bij VW/T6 4Motion

Bericht door munzungulu »

Pascal-141 schreef: 22 mar 2017, 07:42 hoogdak is inderdaad kunststof . Dat was zelfs 25 jaar geleden bij de T4 ook al zo .
Daar zou ik geen hefdak in gaan monteren ...
--------------------------
Okay, is wel jammer!
grt
----
peetjeadhdtje
Berichten: 1005
Lid geworden op: 10 jul 2020, 10:33
Locatie: Swalmen

Re: Halfhoogdak bij VW/T6 4Motion

Bericht door peetjeadhdtje »

Dit dak is super voor een t6. Je krijgt het als hef en halfhoog. Ideaal hoe de luifel verwerkt is.
Je mag me laten weten wat het kost.

https://www.derlandmesserbus.de/vw-t6/
munzungulu
Berichten: 102
Lid geworden op: 25 feb 2009, 15:17

Re: Halfhoogdak bij VW/T6 4Motion

Bericht door munzungulu »

peetjeadhdtje schreef: 04 okt 2020, 13:59 Dit dak is super voor een t6. Je krijgt het als hef en halfhoog. Ideaal hoe de luifel verwerkt is.
Je mag me laten weten wat het kost.

https://www.derlandmesserbus.de/vw-t6/
------------------------
In 2019(mijn model transp.) was het niet meer mogelijk een origineel Halhoogdak(+/- 20cm) tr verkrijgen.
De VW uitleg was...dan maar over gaan naar de Crafter!!!
Schijnt vanaf 2020 terug mogelijk geweest te zijn. Hoe & Waarom...geen idee!!!
Zelf plaatsen van een Slaaphefdak of Hefdak(Reimo) niet meer mogelijk....moet via een Erkend Carrosseriebedrijf gebeuren
met de nodige Attesten & Keuring!!! Monteren van Slaapdakhefdak alles Inklu. 7500 euro! !!!! voor een T4 in 2019!!!!!!!!
-------------------------
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Halfhoogdak bij VW/T6 4Motion

Bericht door Multivan Generation »

munzungulu schreef: 05 okt 2020, 09:47 ------------------------
In 2019(mijn model transp.) was het niet meer mogelijk een origineel Halhoogdak(+/- 20cm) tr verkrijgen.
De VW uitleg was...dan maar over gaan naar de Crafter!!!
Schijnt vanaf 2020 terug mogelijk geweest te zijn. Hoe & Waarom...geen idee!!!
Zelf plaatsen van een Slaaphefdak of Hefdak(Reimo) niet meer mogelijk....moet via een Erkend Carrosseriebedrijf gebeuren
met de nodige Attesten & Keuring!!! Monteren van Slaapdakhefdak alles Inklu. 7500 euro! !!!! voor een T4 in 2019!!!!!!!!
-------------------------
En wat is het probleem?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
munzungulu
Berichten: 102
Lid geworden op: 25 feb 2009, 15:17

Re: Halfhoogdak bij VW/T6 4Motion

Bericht door munzungulu »

Multivan Generation schreef: 05 okt 2020, 12:04
munzungulu schreef: 05 okt 2020, 09:47 ------------------------
In 2019(mijn model transp.) was het niet meer mogelijk een origineel Halhoogdak(+/- 20cm) tr verkrijgen.
De VW uitleg was...dan maar over gaan naar de Crafter!!!
Schijnt vanaf 2020 terug mogelijk geweest te zijn. Hoe & Waarom...geen idee!!!
Zelf plaatsen van een Slaaphefdak of Hefdak(Reimo) niet meer mogelijk....moet via een Erkend Carrosseriebedrijf gebeuren
met de nodige Attesten & Keuring!!! Monteren van Slaapdakhefdak alles Inklu. 7500 euro! !!!! voor een T4 in 2019!!!!!!!!
-------------------------
En wat is het probleem?
--------------------------
1 Effe de Montageprijs bekeken ? inklu. een Reimo Schlafdach, via een Carrosseriebedrijf?=7500 euro vb. voor een T4.
2/Prijs Reimo Schlafdach= 2999 euro

"Lichtjes"! om de +/- 4500 eurootjes voor de Montage!!!! Halloo!!!
PS. Dit was de prijs die de Koper van mijn T4/Syncro, betaald heeft voor het Oben Schlafdach….
Een Oben Schlafdach hoef ik niet. Had voor mijn T3 Syncro het Reimo Hubdach….was ruimschoots voldoende.

--------------------------
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Halfhoogdak bij VW/T6 4Motion

Bericht door Multivan Generation »

T3 heb je het over, ook over een T4.
Dit is het T6 forum, dus wat is het probleem?
En hefdak kost geld, een kwalitatief goed slaaphefdak kost nog meer.
Denk ook even aan de transportkosten van een kist met een lengte van 3 meter 30, breedte van 1 meter50 en dikte van 40 cm.

Bij een recente T6 is het de investering waard want je kunt er dan ook lang van genieten.

Als auto aanpassingen in België streng gereguleerd zijn, dan moet je bij zo'n aanpas bedrijf gaan klagen dat ze te veel rekenen in plaats van hier.. :zwaai
Mogelijk valt er nog te onderhandelen over de prijs..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4773
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Halfhoogdak bij VW/T6 4Motion

Bericht door Hanz »

munzungulu schreef: 05 okt 2020, 14:19 1 Effe de Montageprijs bekeken ? inklu. een Reimo Schlafdach, via een Carrosseriebedrijf?=7500 euro vb. voor een T4.
2/Prijs Reimo Schlafdach= 2999 euro

"Lichtjes"! om de +/- 4500 eurootjes voor de Montage!!!! Halloo!!!
PS. Dit was de prijs die de Koper van mijn T4/Syncro, betaald heeft voor het Oben Schlafdach….
Een Oben Schlafdach hoef ik niet. Had voor mijn T3 Syncro het Reimo Hubdach….was ruimschoots voldoende.

--------------------------
Je rekensommetje klopt niet helemaal. Volgens de Reimo website kost een hefdak voor een T5/T6 ongeveer 3000 euro. Daar komt dan nog zo'n 1000 euro bij voor het montageframe en het bed. Totaal ben je voor een compleet slaaphefdak dus ongeveer 4000 euro kwijt excl. de inbouw.
En als ik even zoek op 'inbouw Reimo slaaphefdak' dan zie ik prijzen van 4000-5000 incl. btw en montage. Dus misschien eerst eens goed oriënteren en offertes vragen voordat je je verontwaardiging uit over 4500 euro voor montage.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
munzungulu
Berichten: 102
Lid geworden op: 25 feb 2009, 15:17

Re: Halfhoogdak bij VW/T6 4Motion

Bericht door munzungulu »

Het ging er bij mij enkel om dat men dit vroeger Zelf kon doen....Nu niet meer(in Belgie toch!)
Vandaar....
grt
-----
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4773
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Halfhoogdak bij VW/T6 4Motion

Bericht door Hanz »

Dat had ik er eerlijk gezegd niet zo uit gelezen, maar dat kan aan mij liggen.
Overigens schrijf je ook dat je geen slaaphefdak nodig hebt maar aan een Hubdach genoeg hebt. Dan heb je het over minder dan 1500 euro voor het complete dak en de montage zal ook een stuk goedkoper zijn.
En als je nu nog een vraag hebt, even duidelijk formuleren wat je precies zoekt of wilt weten en over welk type bus het gaat.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1478
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: Halfhoogdak bij VW/T6 4Motion

Bericht door bvddobb »

Daar bij https://www.derlandmesserbus.de hebben ze wel leuke oplossingen! Goeie tip!
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10820
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Halfhoogdak bij VW/T6 4Motion

Bericht door Pascal-141 »

munzungulu schreef: 05 okt 2020, 16:02 Het ging er bij mij enkel om dat men dit vroeger Zelf kon doen....Nu niet meer(in Belgie toch!)
Vandaar....
grt
-----
Tja , dat is nu eenmaal de nieuwe reglementering . Het is heel simpel : Aan een nieuwe lichte vracht mag je NIKS meer wijzigen zonder attesten van constructeur (VW) of van een COP- erkend bedrijf . Dat wil dus ook zeggen dat je zelfs geen dakrek mag monteren zonder de nodige attesten , of zelfs geen ladder achter mag hangen om op het dakrek te raken zonder attesten.
Je mag er bvb ook zelf niet zomaar meer een draaiplateau onder de voorstoelen in monteren. Ook ramen mag je zelf niet meer bijplaatsen.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Plaats reactie