Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Afwijking navigatie Discover Media

vragen over de T6
Plaats reactie
Niek
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 jul 2007, 12:26

Afwijking navigatie Discover Media

Bericht door Niek »

Dag allemaal.

Ik rijd nu een maand een T6 Multivan met een Discover Media plus navigatiesysteem. Het valt me op dat de navigatie als het ware enkele seconden 'achterloopt': rijd je bijvoorbeeld over een kruising, dan laat op dat moment de navigatie zien dat je bijna bij de kruising bent. Het verschil tussen werkelijkheid en kaartweergave is ongeveer één tot twee seconden. Da's natuurlijk erg lastig als je in de stad moet navigeren. Sta je overigens precies op de kruising stil, dan klopt op een gegeven moment de kaartweergave (gelukkig) weer.

Herkennen jullie dit? Is dit normaal?

Veel dank voor jullie antwoord! Overigens, heerlijke auto!

Niek
VWMAC
Berichten: 75
Lid geworden op: 08 jul 2012, 20:30

Re: Afwijking navigatie Discover Media

Bericht door VWMAC »

Maatvoering in afstanden is altijd het hart van de weg of kruising, let maar een op de afslagmeldingen ten opzichte van de bebording. Is het je al opgevallen dat de POI van bijvoorbeeld een VW dealer ver weg niet te selecteren is. :huilen
Niek
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 jul 2007, 12:26

Re: Afwijking navigatie Discover Media

Bericht door Niek »

Bedankt voor je reactie, maar het verklaart niet het verschil tussen werkelijke lokatie en de lokatie op de kaart terwijl je rijdt. Zeker bij hoge snelheid (boven 100 km/u) hebben we het al gauw over iets van vijftig meter: je rijdt onder een viaduct door, en na die vijftig meter zie je op de navigatie pas dat je er onderdoor rijdt. Da's toch vreemd? Ik heb hiervoor met Navigon op een iPhone 6S genavigeerd, en die was altijd exact.

Gelukkig heb ik een VW-dealer nog niet nodig gehad...

Groetjes,

Niek
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Afwijking navigatie Discover Media

Bericht door Multivan Generation »

Als je weet hoe GPS navigatie werkt met de positionele berekening van positie en verplaatsings uitrekening. Dan kun je verklaren waarom er een afwijking kan optreden.

De reden zal vrij simpel net even wat minder satellieten die ontvangen worden.

Soms met andere antenne of software update kan de ontvangst verbeteren.

Groeten Peter
Plaats reactie