Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Geluid en radio-ontvangst T6

vragen over de T6
Plaats reactie
Hendriekus
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 apr 2017, 21:17

Geluid en radio-ontvangst T6

Bericht door Hendriekus »

Ik heb in februari een T6 tot mijn beschikking via mn werk, het is een comfortline uitvoering. Er zit een radio navigatie systeem in met blu-tooth voor de telefoon en 2 x SD kaart lezer waarvan 1 voor de navigatie, CD speler touchscreen. Hartstikke mooi natuurlijk echter ik vind het geluid toch wel zeer matig, vooral de bas klinkt niet zoals een bas zou moeten klinken, het is een eentonig gedreun lijkt het wel. Daarom heb ik de bas een stuk lager gezet zodat ik af het toe het geluid ook eens wat harder kan zetten als er een mooi liedje op is.
Daarnaast valt het me op dat de ontvangst op zowel FM als DAB+ soms slecht is ook op radio 2 Q-music en SLAM FM, die toch wel landelijk te beluisteren zouden moeten zijn.

Ik heb op internet gevonden dat er een audiobedrijf is die wel inspeelt op het slechte geluid en zij willen dan je installatie ombouwen, maar dat kost bijna 1000 euro en dat ga ik natuurlijk niet betalen, zeker omdat de bus niet van me zelf is.
Ik kan wel een speakertje vervangen, maar ik denk niet dat elke speaker die even groot is ook daadwerkelijk geschikt is, en dan zit je waarschijnlijk ook nog met de versterker. Zijn er nog andere opties voor geluid, en misschien een antenne versterker?
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: Geluid en radio-ontvangst T6

Bericht door Egbert&Manon »

Ik heb een slecht ontvangst als ik de tomtom aan heb.
Helemaal erg is het als ik de voeding bovenop het dashboard gebruik.

Ik navigeer nu via google maps met een tablet, aangesloten op de sigarettenaanstekervoeding.
Dan stoort de radio niet.

Ik krijg de beste lagetonen met de equalizer op "jazz".
Subliem is het niet, maar beter dan ik hiervoor in de diverse Renaults had.

Radio (R140g) is zonder DAB


Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
Hendriekus
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 apr 2017, 21:17

Re: Geluid en radio-ontvangst T6

Bericht door Hendriekus »

Egbert en Manon, nog bedankt voor de tip, bij mij is het idd ook zo dat als ik iets oplaad via de 12 Volt aansluiting dat het bereik van het ontvangst minder wordt, dit geld voor zowel de aansluiting boven op het dashboard als die ten hoogte van de bijrijdersstoel zit, in mijn geval. Ik heb wel DAB op mijn radio, maar het geldt voor zowel FM als DAB
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Geluid en radio-ontvangst T6

Bericht door Multivan Generation »

Hendriekus schreef: 11 mei 2017, 19:30 Egbert en Manon, nog bedankt voor de tip, bij mij is het idd ook zo dat als ik iets oplaad via de 12 Volt aansluiting dat het bereik van het ontvangst minder wordt, dit geld voor zowel de aansluiting boven op het dashboard als die ten hoogte van de bijrijdersstoel zit, in mijn geval. Ik heb wel DAB op mijn radio, maar het geldt voor zowel FM als DAB
Dat kan goed opgelost zijn,
als je een hoogwaardige 12V-USB stekker monteert.
Die hebben betere componenten met als gevolg minder storende (radio)golven die je ontvangst negatief beïnvloeden.
Plaats reactie