Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

ontoereikend achteruitrijd verlichting nieuwe t6

vragen over de T6
Plaats reactie
axeltje
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mei 2017, 10:48

ontoereikend achteruitrijd verlichting nieuwe t6

Bericht door axeltje »

Heb sinds 13 januari een nieuwe T6 combi 150 pk DSG 7 en 4motion. Tot hiertoe ( nu 9000 km gereden ) tevreden. Wat ik waanzinnig vind is dat de achteruitrij verlichting het moet stellen met één klein spleetje in het rechter blok en een armtierig lampje van 21 w ! In mijn vorige T5 had ik in de twee verlichtingsblokken een zee van licht. Mijn vraag is nu: kan ik extra led strips die ik achteraan op het venster kleef, bij aansturen via het bestaande 21 w
achteruitrij lampje of gaat dit een ernstige storing veroorzaken ? ( mijn vw garage wilt geen bijkomende inbouw of opbouw verlichting plaatsen...) of mag ik een vervangende LED lampje plaatsen dat meer echt geeft ?

Nog een vaag probleempje: bij 90 km/h doet zich een trilling voor alsof ik op een wasbord rij. Onder of boven de 90 is het niet merkbaar. Het doet zich voor zowel in D als in S stand. Bij vrijloop in D eveneens. De oorspronkelijke winterbanden (tot eind april) alsook de nieuwe zomerbanden waren voorzien van de nodige loodjes. Ik heb de indruk dat het iets meer voelbaar is bij het nemen van een helling.

Alvast bedankt voor de reacties,
Tommievw
Berichten: 41
Lid geworden op: 19 jan 2017, 14:26

Re: ontoereikend achteruitrijd verlichting nieuwe t6

Bericht door Tommievw »

Gewoon eerst een led lampje plaatsen, dit geeft echt een stuk meer licht.
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: ontoereikend achteruitrijd verlichting nieuwe t6

Bericht door Egbert&Manon »

Herken je dit?
Disk wiping systeem.
Ook waarschujnlijk op t6
https://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtop ... =3&t=55358

Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
Plaats reactie