Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

stationair draaien

vragen over de T6
SietseDL
Berichten: 25
Lid geworden op: 25 aug 2017, 09:18

Re: stationair draaien

Bericht door SietseDL »

ik heb de T6 net gekocht ....en heb hem nu 3 weken . Hij is van 4/2016 . Ik kan dus enkel spreken over deze korte periode ;-)
Gebruikersavatar
Johan nr.46
Berichten: 104
Lid geworden op: 07 jun 2007, 17:33

Re: stationair draaien

Bericht door Johan nr.46 »

Die van mij doet dit ook. Zakt naar 800 toeren als ik helemaal stil sta. Maar ik hoor geen irritant geluid.
Caravelle Highline 204 pk TDI
Ikenmijnkois
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 mar 2016, 16:47

Re: stationair draaien

Bericht door Ikenmijnkois »

Het Brommend geluid wat die deed ivm een te hoog toerental.
Ik heb de chef er maar eens gevraagd in te stappen om te horen wat ik hoor, hij zeg me maar dit is niet waar jij hem voor gebracht had. ik zeg hem er is een medewerker die er mee gereden heeft die kwam tot de conclusie dat die aan het genereren was toen ik na 4000 km nog dat geluid hoorde ben ik terug gegaan er is toen geen ene klote aan gedaan er werd wel een update gedaan spanrol en nog iets maar voor de rest niets, het antwoord was het hoort zo.
Nu heb ik de chef gevraag even een stukje mee te rijden en nu kwam die tot de conclusie dat het geluid niet aanwezig hoort te zijn. Ben heel benieuwd wat er donderdag as gedaan wordt er is 2 uur voor uit getrokken, er moet ook nu weer een update gedaan worden 1 uur en 50 minuten staat er voor de update.
Gegroet Marcel
Met vriendelijke groet
Marcel van Es
Gebruikersavatar
Ralph Bakker
Berichten: 268
Lid geworden op: 25 dec 2015, 15:15
Locatie: Uden

Re: stationair draaien

Bericht door Ralph Bakker »

Ikenmijnkois schreef: 14 sep 2017, 22:13
SietseDL schreef: 14 sep 2017, 11:04 ik heb mijn T6 pas 3 weken , 150pk , handgeschakeld, ook eens op gelet, de mijne zakt ook pas tot 800rpm bij stilstand , licht vooruit bollen blijft de naald ook ergens tussen de 800 en 1000 rpm hangen. Eigenlijk geen last van dat geluid ( kan ook aan het volume van mijn radio liggen :gekte )
Bij regeneratie ( en dat doet hij teveel naar mijn zin , maar soit ) blijft de naald zowiezo hangen op 1000rpm.
Dit is enkel mijn ervaring .... na slechts 3 weken
Dank voor uw antwoord
U zegt als laatste na slechts 3 weken en daarvoor?
Gr. Marcel
Daarvoor had hij deze wagen nog niet. :knipoog .

Deze afstelling is volkomen normaal en heeft niets met regeneratie te maken btw.
Ikenmijnkois
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 mar 2016, 16:47

Re: stationair draaien

Bericht door Ikenmijnkois »

De dealer in Gouda
Hebben het probleem gevonden een plaat weet niet meer wat voor 1 maar die wordt in de fabriek dmv een robot vast gezet met 4 bouten waarvan er 1 was afgebroken zodat er valse lucht ontstond.
Die het brommend geluid veroorzaakte.
De afgebroken bout is uitgeboord, opnieuw draad afgetapt nieuwe bout erin en probleem opgelost.
Rijd weer heerlijk en is heerlijk rustig.
5.30 uur bezig geweest gratis leenauto.
Met vriendelijke groet
Marcel van Es
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: stationair draaien

Bericht door Egbert&Manon »

Gelukkig dat het eindelijk opgelost is.

Zou het verbruik er ook nog iets mee te maken hebben?
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
Ikenmijnkois
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 mar 2016, 16:47

Re: stationair draaien

Bericht door Ikenmijnkois »

Egbert&Manon schreef: 08 okt 2017, 21:53 Gelukkig dat het eindelijk opgelost is.

Zou het verbruik er ook nog iets mee te maken hebben?
Goede avond Egbert
Nee dat heeft er niets mee te maken sinds ik niet meer harder rijd dan 98 a 100 km op snelwegen is die drastisch zuiniger geworden rijd nu al een poosje zo, en haal nu wel de 1000 en meer km op een volle tank.
maar zodra ik 120 of 130 rijd is het weer een zuipert.
Denk ook dat het komt door dat ik er 18 " Springfield 255 x 45 x R 18 103 W, onder had zitten.
Heb nu een nieuwe set Devonport 17 inch met Conti van Contact 200 ben benieuwd hoe die het doen hoop dat ze het langer vol houden.
Gr. Marcel
Met vriendelijke groet
Marcel van Es
Plaats reactie