Welkom op het weetjewel forum, van en voor Transporter rijders.
Wil je geen advertentie blokken zien in het forum, dan moet je inloggen.
Dan verdwijnen ze.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T6 150kw lwb B14 icm hulpveren?

vragen over de T6
Gebruikersavatar
Woodworks
Berichten: 56
Lid geworden op: za jun 03, 2017 11:11
Locatie: Amsterdam

Re: T6 150kw lwb B14 icm hulpveren?

Bericht door Woodworks »

alfagek schreef: vr okt 04, 2019 8:19 Wellicht je bus anders indelen.

Je hebt alle echt zware spullen achterin staan.

Ik gebruik ook de machines ( parketschuurmachines Hummel en Randmeister )

En de rest van je lijstje, en meer zelfs.

Maar mijn bus hangt niet overdreven laag achter, maar beetje in verhouding met voor.

Met standaard veren pakket, dus niet de zware veren die optie waren.

Zie foto van mijn bus.

Verder naar voren gaat niet. Gedeelte na de schuifdeuren is zo goed als leeg. Parket schuurmachine staat zelfs tegen de scheidingswand. Alleen de Woodboy staat tegen de wielkast aan.
Beide schuifdeuren zijn ingedeeld met al het gereedschap.
2017 Transporter 150kw DSG LWD enk.cabine multivan dash.
:T6NOLESS
Gebruikersavatar
Woodworks
Berichten: 56
Lid geworden op: za jun 03, 2017 11:11
Locatie: Amsterdam

Re: T6 150kw lwb B14 icm hulpveren?

Bericht door Woodworks »

Erdem50 schreef: vr sep 27, 2019 22:26
Woodworks schreef: do sep 26, 2019 21:07
ktmkrik schreef: wo aug 28, 2019 16:09 Heb ook een B14 set onder de bus liggen maar de achterveren heb ik niet gebruikt van deze set en vervangen door Eibach veren en dat gaat in mijn geval prima...bus is ook redelijk zwaar beladen met gereedschap en aan beide zijden een inrichting van Bott die ook een paar kilo aan gewicht met zich meebrengt.
Maar meer dan 750kg lading, wat heb je in hemelsnaar dan toch allemaal bij je?

Haha tis een best vol busje :nuts
Linker schuifdeur:
Compressor met 3 Tacker en Brads
Decoupeerzaag
Schroeftol
Slagschroevendraaier
Klopboor
Invalzaal
Fein
Beitel en schaafset
Laser
Bovenfrees
Handgereedschap

Rechter schuifdeur:
Zaagtafel
Afkortzaag
Stofzuiger
Zaagbladen
Koffiemachine

Achterin
Polijstmachine
Parketschuurmachine
Kantenschuurmachine
Rotex
Schragen
Lijmklemmen


Zal vast en zeker nog wel dingen vergeten zijn maar misschien begrijp je nu een beetje wat ik bedoel.
Naast deze spullen komt er vaak nog materialen bij.
1. Je hebt een nieuwe Crafter nodig met zoveel spullen
2. Beveilig je bus aub erg goed, ligt een vermogen aan spullen in

Als je echt persee wilt verlagen, wat ik me ook kan voorstellen met een volgepakte LWB en die neus zo in de lucht kom je niet uit de voeten met de veren die bij een verlagingsset geleverd worden aan de achterzijde.

Ik weet niet of je de hulpveren goed kan monteren met de stelringen van de schroefset. Met gewone verlagingsveren zou het wel kunnen.

Je zou eens bij een leverancier kunnen vragen of ze kunnen kijken wat de zwaarste/sterkste achterveren zijn die Bilstein.


Punt met de crafter is dat het heeel kut parkeren is in een stad als amsterdam. En als ik op vakantie ga kan ik de bus niet meer bij mn ouders in de garage zetten. Mijn gereedschap is m’n alles Idd en heb m’n bus bijna op alle manieren weten te beveiligen.
Januari alleen nog carbolt laten plaatsen dan heb ik zoveel gedaan als ik kan.

Ik heb mail contact gehad met vb air. En die hadden het doorgestuurd naar ellemeijer in Amsterdam. Die zouden contact opnemen maar tot op heden is dat nog niet gebeurt.
Aangezien de drukte met werk heb ik er ook even geen tijd voor maar zodra er een wat rustigere periode aanbreekt zal ik wel weer contact opnemen.

Gr. Nick
2017 Transporter 150kw DSG LWD enk.cabine multivan dash.
:T6NOLESS
edjeraketje
Berichten: 630
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 19:38
Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum

Re: T6 150kw lwb B14 icm hulpveren?

Bericht door edjeraketje »

Ik heb onder de T5 2.5 de Bilstein B12 (dempers Bilstein B8 en eibach prokit) zitten en daarmee reed ik met een totaal gewicht van (destijds) 2900 kg. Het meeste gewicht zat dan achterin.
Bij de t5gp heb ik de zwaardere originele dempers gemonteerd icm de eibach prokit. 1550 kg voorzijde en 1710 kg achterzijde.
Ik heb nooit het idee gehad dat de achterveren zover inzakten dat ik op de stops zat. Zelfs niet met volle belading en een kar erachter, in alle situaties goed te rijden.
De setup onder GP vind ik minder stug, de T5 is nu hij leeg is erg hard, daar wil ik straks een set van Lowtec onder hebben, deze is in hoogte en in hardheid instelbaar.
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
2013 T5GP,DSG,H&R stabilisatoren 26/30,Xenon/DRL,Eibach B14, Wagner IC, Finturbo
edjeraketje
Berichten: 630
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 19:38
Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum

Re: T6 150kw lwb B14 icm hulpveren?

Bericht door edjeraketje »

edjeraketje schreef: do nov 14, 2019 22:27 Ik heb onder de T5 2.5 de Bilstein B12 (dempers Bilstein B8 en eibach prokit) zitten en daarmee reed ik met een totaal gewicht van (destijds) 2900 kg. Het meeste gewicht zat dan achterin.
Bij de t5gp heb ik de zwaardere originele dempers gemonteerd icm de eibach prokit. 1550 kg voorzijde en 1710 kg achterzijde.
Ik heb nooit het idee gehad dat de achterveren zover inzakten dat ik op de stops zat. Zelfs niet met volle belading en een kar erachter, in alle situaties goed te rijden.
De setup onder GP vind ik minder stug, de T5 is nu hij leeg is erg hard, daar wil ik straks een set van Lowtec onder hebben, deze is in hoogte en in hardheid instelbaar.
Afgelopen week een Bilstein B14 set gekocht die onder een Caravelle zat en die werd ongebouwd naar camper. Betreft een set die geschikt is voor verzwaard laadvermogen 3,2 Ton en heeft de schroefverbinding op het fusee. Nou heb ik daar gelukkig nog 2 fusees van liggen :knipoog
ik ben benieuwd hoe dit gaat bevallen.
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
2013 T5GP,DSG,H&R stabilisatoren 26/30,Xenon/DRL,Eibach B14, Wagner IC, Finturbo
Gebruikersavatar
Woodworks
Berichten: 56
Lid geworden op: za jun 03, 2017 11:11
Locatie: Amsterdam

Re: T6 150kw lwb B14 icm hulpveren?

Bericht door Woodworks »

En hoe bevalt het? :ikrij
Was het zo simpel om te zetten van een 32 naar een 28?
En weet je of dat ook ergens te verkrijgen is om dat te doen? Zou mij namelijk heeel blij maken :lach
2017 Transporter 150kw DSG LWD enk.cabine multivan dash.
:T6NOLESS
edjeraketje
Berichten: 630
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 19:38
Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum

Re: T6 150kw lwb B14 icm hulpveren?

Bericht door edjeraketje »

@woodworks
Ik heb nog geen tijd gehad om het te monteren op mijn bus.
Enige verschil tussen een 2,8T en 3,2t is het fusee daarvan is de bevestiging verschillend. (Bij een 3,2T zijn de rubbers in de draagarmen ook anders)
Verschil in demperversie is er voor zover ik weet niet, b14 heeft maar 1 set.
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
2013 T5GP,DSG,H&R stabilisatoren 26/30,Xenon/DRL,Eibach B14, Wagner IC, Finturbo
de_koen
Berichten: 46
Lid geworden op: zo okt 13, 2013 16:03

Re: T6 150kw lwb B14 icm hulpveren?

Bericht door de_koen »

onderste fusee kogels zijn ook anders
Ik heb mijn 3.2ton omgebouwd naar 2.8ton, om de veerpoot te kunnen doorsteken in de fusee, gratis verlaging van 4cm
edjeraketje
Berichten: 630
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 19:38
Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum

Re: T6 150kw lwb B14 icm hulpveren?

Bericht door edjeraketje »

Goed om te weten, zal ik die ook nog even bestellen. Heb je je “oude” fusees nog?
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
2013 T5GP,DSG,H&R stabilisatoren 26/30,Xenon/DRL,Eibach B14, Wagner IC, Finturbo
de_koen
Berichten: 46
Lid geworden op: zo okt 13, 2013 16:03

Re: T6 150kw lwb B14 icm hulpveren?

Bericht door de_koen »

neen, heb ze omgewisseld op mijn 2 bussen...
edjeraketje
Berichten: 630
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 19:38
Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum

Re: T6 150kw lwb B14 icm hulpveren?

Bericht door edjeraketje »

Ik heb er ook 2 mAar allebeide gelijke fusees😬
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
2013 T5GP,DSG,H&R stabilisatoren 26/30,Xenon/DRL,Eibach B14, Wagner IC, Finturbo
edjeraketje
Berichten: 630
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 19:38
Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum

Re: T6 150kw lwb B14 icm hulpveren?

Bericht door edjeraketje »

Set fusees weten te scoren bij Schaap en Bron in Joure, zal de lagers er even uit persen en dan even schoonstralen. Kan de B14 set er eindelijk onder.
Ik laat deze lagers ook boren met 5x130 zodat ik zowel de 5x120 als de 5x130 velgen eronder kan hebben.
Bijlagen
1B841B49-2417-40EC-9AC3-30FC9F53931D.jpeg
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
2013 T5GP,DSG,H&R stabilisatoren 26/30,Xenon/DRL,Eibach B14, Wagner IC, Finturbo
edjeraketje
Berichten: 630
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 19:38
Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum

Re: T6 150kw lwb B14 icm hulpveren?

Bericht door edjeraketje »

Komende week komen de fuseekogels binnen voor de verzwaarde fusees. De “normale” fuseekogel zit idd wat te ruim in de kom van het 3,2T fusee. Nu even afwachten /passen of de nwe kogel gaat passen icm de huidige draagarmen. Wanneer ik in partslink kijk is de draagarmen en subframe ook anders bij een 3,2T.
Passen en meten is zeker weten😜!!
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
2013 T5GP,DSG,H&R stabilisatoren 26/30,Xenon/DRL,Eibach B14, Wagner IC, Finturbo
de_koen
Berichten: 46
Lid geworden op: zo okt 13, 2013 16:03

Re: T6 150kw lwb B14 icm hulpveren?

Bericht door de_koen »

Ja kogels passen in de draagarmen
edjeraketje
Berichten: 630
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 19:38
Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum

Re: T6 150kw lwb B14 icm hulpveren?

Bericht door edjeraketje »

de_koen schreef: wo apr 22, 2020 0:18 Ja kogels passen in de draagarmen
De kogels waren binnen en heb ze gepast in een losse draagarm.
Achteraf had ik dit ook uit je verhaal kunnen herleiden maar ik had geen zin aan “de uitzondering op de regel” 🙈.
Stel dat je alles gedemonteerd hebt en dan kom je erachter dat het niet past.
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
2013 T5GP,DSG,H&R stabilisatoren 26/30,Xenon/DRL,Eibach B14, Wagner IC, Finturbo
edjeraketje
Berichten: 630
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 19:38
Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum

Re: T6 150kw lwb B14 icm hulpveren?

Bericht door edjeraketje »

Set zit eronder en ik had niet verwacht dat er toch nog zoveel comfort in zou zitten.
Kortom 👍🏻
Bijlagen
4749A9A5-5009-403E-9AC4-5932425FC7D1.jpeg
4749A9A5-5009-403E-9AC4-5932425FC7D1.jpeg (26.09 KiB) 707 keer bekeken
AD2B5D44-4063-47FC-8ABA-7388549230B2.jpeg
AD2B5D44-4063-47FC-8ABA-7388549230B2.jpeg (25.92 KiB) 707 keer bekeken
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
2013 T5GP,DSG,H&R stabilisatoren 26/30,Xenon/DRL,Eibach B14, Wagner IC, Finturbo
Plaats reactie