Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Af fabriek 2 of 4 luidsprekers?

vragen over de T6
Plaats reactie
PaulieTheKid
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 okt 2017, 19:55

Af fabriek 2 of 4 luidsprekers?

Bericht door PaulieTheKid »

Hi,

Ik ben me aan het oriënteren op een nieuwe T6 gesloten bestelwagen. Nu dacht ik dat er met de "vrienden" prijsweken meteen wel een mooi radiotje/navi in een highline/70 edition pakket zou zitten, we leven tenslotte al in 2017. Maar dit is dus niet het geval.
In alle gevallen zit er de "budget" radio (composition audio) in.
Dit is een radio zonder cd-speler.

Het discover media systeem met navi is me wat te gortig met ±1000 eur. meerprijs. Ook omdat ik her en der lees dat de navi niet al te vlekkeloos werkt.

De composition colour radio zou een alternatief kunnen zijn.

Wat mij niet helemaal duidelijk is, is het volgende:

Bij de composition audio wordt over 2 luidsprekers gesproken.
Bij alle andere systemen over 4 luidsprekers.

Betekend dit dat de composition audio slechts 2 luidsprekers kan aansturen? (vind ik niet zo erg, kan ik er altijd nog een ander systeem in zetten)

Of dat er in dat geval slechts 2 luidsprekers af fabriek ingebouwd worden? (vind ik wel erg, dan moet ik bij een ander (toekomstig) systeem zelf luidsprekers plaatsen en kabels trekken e.d.)
En bij de andere systemen er af fabriek 4 luidsprekers ingebouwd worden. (wat ik zou willen)

Hoe zit dit? En waar zitten normaal gesproken de luidsprekers?

Bij de optie radiovoorbereiding wordt over 2 luidsprekers gesproken.

Het gaat in mijn geval over de gesloten bestelwagen.

Alvast bedankt, Paul
Gebruikersavatar
Matthijs hoek
Berichten: 118
Lid geworden op: 30 mar 2010, 17:47
Locatie: Utrecht

Re: Af fabriek 2 of 4 luidsprekers?

Bericht door Matthijs hoek »

Ik heb een higline met ook de compostion audio, die stuurt 2 speakers aan in de deur en er zitten dus ook mmaar 2 speakers in.
Ik heb zelf de boel geupgraded met betere deurspeakers en tweeters in de stijlen gezet, was een composet met scheidingsfilters.
Ook de de headunit vervangen voor een zenec ze 2026 die overigens in mijn geval ook niet vlekkeloos werkt.
Tweeters is goed te doen, kabels trekken stelt niet heel veel voor aangezien ze vlakbij de radio zitten, je moet wel even plastic verwijderen aan de binnenkant van de kunstofstijlen, en de tweeters er in lijmen(heb ik gedaan ingeval met 2 componenten lijm) maar ook dat is niet heel spannend aangezien je die kappen toch los moet halen. Deurspeakers is wel even wat werk, speakers zitten gepopnagelt en die moet je er dus VOORZICHTIG uitboren anders zit je tegen de carosserie aan. Ik zou het wel samen met iemand doen als je niet handig bent. En wat bitumen rommel op de deuren plakken .
VW Transporter T6 2.0 TDI 84 PK --> 175 PK. Van Hoek Schilderwerken: voor al uw Lak en Latex spuitwerk. Niks is te gek. :T6NOLESS
Gebruikersavatar
Matthijs hoek
Berichten: 118
Lid geworden op: 30 mar 2010, 17:47
Locatie: Utrecht

Re: Af fabriek 2 of 4 luidsprekers?

Bericht door Matthijs hoek »

Overigens voor goed media apparaaat aftermarket ben je ook zker 1000 kwijt, en dan moet ej nog zelf inbouwen etc. ik had er spijt van.
Je kan de discover media icm alarm kopen voor 1100 pakket aanbieding. Alarm heb ik weer naderhand zelf gedaan kostte stuk meer dan 100, en tijd en je moet al je plastic kappen overal lostrekken, sneuvelt geheid wat. Mijn advies is lekker bestellen, scheelt hoop tijd en geld.
VW Transporter T6 2.0 TDI 84 PK --> 175 PK. Van Hoek Schilderwerken: voor al uw Lak en Latex spuitwerk. Niks is te gek. :T6NOLESS
PaulieTheKid
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 okt 2017, 19:55

Re: Af fabriek 2 of 4 luidsprekers?

Bericht door PaulieTheKid »

Bedankt voor je info. Ik neem het in overweging.
Plaats reactie