Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T6 uitleverstop sinds december

vragen over de T6
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: T6 uitleverstop sinds december

Bericht door ktmkrik »

Zou nog wel eens een langdradig verhaal kunnen worden want hoorde vandaag op het werk dat bij VW ook de Crafter lijn stil staat als gevolg van de sjoemel software en in sommige gevallen zelfontbranding!
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33765
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T6 uitleverstop sinds december

Bericht door Multivan Generation »

Ik ga wel steeds meer nieuwe crafters zien op de snelweg.. :sjaal

De MAN versie heb ik live op de snelweg nog niet mogen aanschouwen.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Burp
Berichten: 324
Lid geworden op: 11 jun 2015, 12:50
Locatie: Zaandam

Re: T6 uitleverstop sinds december

Bericht door Burp »

Ter overweging; Als het mogelijk is de aankoop ontbinden, dealer heeft dat ding op een gegeven moment op voorraad staan als hij eenmaal door de keuring is gekomen. Dan met een korting aanschaffen (of de pech hebben dat iemand anders hem koopt en je weer moet wachten op een nieuwe bestelling :gekte
2,5 liter TDI BPC 208pk 2009. Groeten, Martin
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2701
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: T6 uitleverstop sinds december

Bericht door Erdem50 »

ktmkrik schreef: 12 feb 2018, 22:56 Zou nog wel eens een langdradig verhaal kunnen worden want hoorde vandaag op het werk dat bij VW ook de Crafter lijn stil staat als gevolg van de sjoemel software en in sommige gevallen zelfontbranding!
Goed verhaal :vraagteken

Het is nogal druk met de Crafter bestellingen, productie gaat gewoon door en staat dus niet op stop zoals de T6.

Loop van februari is de schatting dat ze weer opstarten trouwens.
T4 California Generation 2.5TDI 202pk/409nm
Bij nood 215pk/423nm 😉
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2701
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: T6 uitleverstop sinds december

Bericht door Erdem50 »

Burp schreef: 13 feb 2018, 12:19 Ter overweging; Als het mogelijk is de aankoop ontbinden, dealer heeft dat ding op een gegeven moment op voorraad staan als hij eenmaal door de keuring is gekomen. Dan met een korting aanschaffen (of de pech hebben dat iemand anders hem koopt en je weer moet wachten op een nieuwe bestelling :gekte
Wat een geweldig idee zeg! :(
T4 California Generation 2.5TDI 202pk/409nm
Bij nood 215pk/423nm 😉
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
adw
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 jan 2018, 20:52

Re: T6 uitleverstop sinds december

Bericht door adw »

Mijn dealer net een mail gedaan leveren binnen 14 dagen anders annuleer ik dit alles naar overleg met dezelfde dealer heb er weinig vertrouwen meer in
jordydereus

Re: T6 uitleverstop sinds december

Bericht door jordydereus »

ik zie in noord holland de MAN TGE meer rijden dan de Crafter...
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: T6 uitleverstop sinds december

Bericht door Egbert&Manon »

het schijnt dat in week 9 de softwareupdate komt.
Daarna moeten de dealers nog hiermee an de slag.

Hier te lezen op het duitse forum:
https://t6.tx-board.de/threads/lieferte ... st-1373105

Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
Freaked
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 jan 2018, 10:18

Re: T6 uitleverstop sinds december

Bericht door Freaked »

Egbert&Manon schreef: 13 feb 2018, 17:52 het schijnt dat in week 9 de softwareupdate komt.
Daarna moeten de dealers nog hiermee an de slag.

Hier te lezen op het duitse forum:
https://t6.tx-board.de/threads/lieferte ... st-1373105

Egbert
Maar een pagina verder staan er ook al 2(?) waarvan hun dealer nog helemaal niet op de hoogte is.. Maar het zou eindelijk goed nieuws zijn(!)

Het is ook echt bizar dat er zo weinig gecommuniceerd wordt naar de klant toe. Op het Duitse forum staan ook echt alleen maar geruchten, nergens een officieel document, nergens een officiële mailing van Volkswagen (Nederland of Duitsland) of wat dan ook. Ongelofelijk.
Wel een petje af voor hoe ze het voor elkaar krijgen dat er nog geen media-aandacht voor is. Ik geef toe dat ik er zelf ook niet op zit te wachten om een semi-persbericht de deur uit te doen, maar je zou verwachten dat het wel ergens zou opduiken.

Ondertussen hangen de spinnenwebben al onder de ruitenwissers van onze bus die al veel te lang in de showroom staat..
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: T6 uitleverstop sinds december

Bericht door ktmkrik »

jordydereus schreef: 13 feb 2018, 17:21 ik zie in noord holland de MAN TGE meer rijden dan de Crafter...
Zie de Crafters bijna dagelijks voorbij komen op het werk in zowel Nederlandse als Duitse uitvoering, de MAN TGE nog niet gezien maar die zal ook nog wel een keer langs komen.
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: T6 uitleverstop sinds december

Bericht door ktmkrik »

Erdem50 schreef: 13 feb 2018, 13:26
ktmkrik schreef: 12 feb 2018, 22:56 Zou nog wel eens een langdradig verhaal kunnen worden want hoorde vandaag op het werk dat bij VW ook de Crafter lijn stil staat als gevolg van de sjoemel software en in sommige gevallen zelfontbranding!
Goed verhaal :vraagteken

Het is nogal druk met de Crafter bestellingen, productie gaat gewoon door en staat dus niet op stop zoals de T6.

Loop van februari is de schatting dat ze weer opstarten trouwens.
Heb andere geluiden gehoord nadat vage storingen zich voordeden van zelf ontbranding tot spontane zelf ontlading binnen anderhalve dag nadat de bus binnen gereden was.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33765
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T6 uitleverstop sinds december

Bericht door Multivan Generation »

adw schreef: 13 feb 2018, 14:02 Mijn dealer net een mail gedaan leveren binnen 14 dagen anders annuleer ik dit alles naar overleg met dezelfde dealer heb er weinig vertrouwen meer in
En wat doe je daarna dan?
Een andere bus heb je dan niet :zwaai
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Freaked
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 jan 2018, 10:18

Re: T6 uitleverstop sinds december

Bericht door Freaked »

VW will den Diesel-Bulli T6 Anfang März wieder ausliefern
http://www.haz.de/Nachrichten/Wirtschaf ... ausliefern

:ikrij
KlaasBanga
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47
Locatie: Triemen
Contacteer:

Re: T6 uitleverstop sinds december

Bericht door KlaasBanga »

Ik heb de mijne 30 oktober besteld, 4 motion met alle opties, en die zou eind januari geleverd worden. Afgelopen vrijdag een mail naar de dealer gedaan dat ik geen broodje maar een auto heb gekocht ! Bij stagnatie van de levering mag ik toch wel een officieel bericht van dealer of importeur verwachten wat er staat te gebeuren. De dealer heeft met Pon contakt opgenomen maar wil niets zeggen, want anders zouden alle dealers wel eens aan de telefoon kunnen hangen aldus Pon. Dus ik denk gewoon nog even afwachten, en als we de auto hebben maar even een extra meeting ??
Sterkte mede VW rijders ! :T6NOLESS
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: T6 uitleverstop sinds december

Bericht door ktmkrik »

Gisteren werd op het werk weer eens een nieuwe T6 gebracht, dus langzaam aan zal het wel weer loslopen met uitlevering van de T6!
Plaats reactie