Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T6 uitleverstop sinds december

vragen over de T6
Plaats reactie
RobS
Berichten: 149
Lid geworden op: 14 mar 2012, 16:10
Locatie: Delft

Re: T6 uitleverstop sinds december

Bericht door RobS »

Die Man TGE boeit me niet zo. Beetje groot. Maar die stalen voorbumper heeft wel wat. Kun je nog eens wat aan vast maken of een krik onder zetten. Bestaan die dingen ook voor onze Transporters?
VW T6.1 | kastenwagen Ivoor | 7 januari 2022
̷V̷W̷ ̷T̷4̷ | ̷1̷.̷9̷T̷D̷ ̷A̷B̷L̷/̷A̷Y̷E̷ ̷-̷ ̷k̷a̷s̷t̷e̷n̷w̷a̷g̷e̷n̷ ̷-̷ ̷P̷a̷p̷r̷i̷k̷a̷r̷o̷t̷ ̷ ̷-| ̷5̷ ̷s̷e̷p̷t̷e̷m̷b̷e̷r̷ ̷1̷9̷9̷0̷
wilbertk63
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 feb 2018, 16:31

Re: T6 uitleverstop sinds december

Bericht door wilbertk63 »

Goedemorgen. Wacht al een ruime tijd op mijn T6 DC met DSG, maar nu was er toch een oplossing? Is er al iemand met zijn nieuwe T6 DC gaan rijden?
KlaasBanga
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47
Locatie: Triemen
Contacteer:

Re: T6 uitleverstop sinds december

Bericht door KlaasBanga »

Kreeg een melding van een artikel in Autoweek over de leveringstop, auto is in oktober besteld en naar verwachting word die in maart geleverd. In het artikel gaat het ook over de kosten van onderhoud. Mijn T5 moet ook een beurt hebben en achter remblokken, de dealer heeft contact gehad met Pon en zij kunnen de kosten claimen, dus ik hoef niet te betalen, dat is dan wel weer goed geregeld.
Freaked
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 jan 2018, 10:18

Re: T6 uitleverstop sinds december

Bericht door Freaked »

Als het goed is rijdt er sinds kerst 2017 niemand in Nederland met een nieuwe T6 DC waarbij de dubbele cabine vanuit de fabriek al is ingebouwd (dus L2H1).
Alleen varianten die als gesloten cabine de fabriek hebben verlaten, waarbij er in Nederland een dubbele-cabine ingebouwd is, zijn niet onderhevig aan de uitleveringsstop.

Dus helaas wacht ik ook nog steeds op de bus die al heel lang in de showroom staat.. :(
Nick_J
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 jan 2018, 20:09

Re: T6 uitleverstop sinds december

Bericht door Nick_J »

Ik vind het nog niet eens zo’n ramp dat de bus bij de dealer staat echter vind ik het een gruwelijke schande hoe we als consument op de hoogte gehouden worden... gewoon niet dus !
Heb al meerdere malen gebeld met Pon en de dealer en telkens is het bij Pon; O wacht even Meneer, daar moet ik even navraag naar doen, want over deze kwestie is mij nog niets bekend...Hartslag 200+ !! Ik koop geen doos eieren bij jullie, maar een bus waar je 25 pallets eieren voor kunt kopen Muts!!
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10820
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: T6 uitleverstop sinds december

Bericht door Pascal-141 »

Freaked schreef: 21 feb 2018, 11:11 Als het goed is rijdt er sinds kerst 2017 niemand in Nederland met een nieuwe T6 DC waarbij de dubbele cabine vanuit de fabriek al is ingebouwd (dus L2H1).
Alleen varianten die als gesloten cabine de fabriek hebben verlaten, waarbij er in Nederland een dubbele-cabine ingebouwd is, zijn niet onderhevig aan de uitleveringsstop.

Dus helaas wacht ik ook nog steeds op de bus die al heel lang in de showroom staat.. :(
Bouwt VW dan nu in de T6 "af fabriek" dan ook al dubbel cabines? (want dat hebben ze nooit eerder gedaan) .
Dubbel cabines worden voor zover ik weet altijd bij de invoerder in gebouwd ( in Nederland en Belgie , want in andere landen zijn er geen DC's)

In Belgie is er blijkbaar geen probleem met het uitleveren van de T6 , althans toch niet bij de "lichte vracht" (oftewel "bestelwagen" uitvoeringen) omdat deze in Belgie niet belast worden volgens de uitstootwaardes , in tegenstelling tot de "personenwagen" uitvoeringen (zoals Caravelle en Multivan) omdat die wel belast worden volgens uitstootwaardes . Hoe het in NL zit weet ik niet .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1478
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: T6 uitleverstop sinds december

Bericht door bvddobb »

Pascal-141 schreef: 21 feb 2018, 12:54 In Belgie is er blijkbaar geen probleem met het uitleveren van de T6 , althans toch niet bij de "lichte vracht" (oftewel "bestelwagen" uitvoeringen) omdat deze in Belgie niet belast worden volgens de uitstootwaardes , in tegenstelling tot de "personenwagen" uitvoeringen (zoals Caravelle en Multivan) omdat die wel belast worden volgens uitstootwaardes .
Zo schijnt het in de UK ook te zijn, naar wat ik van het Californiaclubforum daar begrijp. 'Builders vans' worden gewoon uitgeleverd, personenvarianten (zoals o.a. de California) niet, omdat die volgens uitstoot belast worden en zolang de uitstootwaarde onduidelijk is kunnen die daar niet op kenteken gezet worden.
Ze maken zich daar extra zorgen omdat de belastingwetgeving daar dit voorjaar verandert, en de auto's dan nog eens duurder schijnen te worden in belasting. Dus naarmate het langer duurt, hebben ze de auto niet alleen later, maar moeten ze misschien ook meer belasting betalen dan wanneer ze hem nú kregen... Helemaal zuur!
Freaked
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 jan 2018, 10:18

Re: T6 uitleverstop sinds december

Bericht door Freaked »

Pascal-141 schreef: 21 feb 2018, 12:54
Freaked schreef: 21 feb 2018, 11:11 ...
Bouwt VW dan nu in de T6 "af fabriek" dan ook al dubbel cabines? (want dat hebben ze nooit eerder gedaan) .
Dubbel cabines worden voor zover ik weet altijd bij de invoerder in gebouwd ( in Nederland en Belgie , want in andere landen zijn er geen DC's)

In Belgie is er blijkbaar geen probleem met het uitleveren van de T6 , althans toch niet bij de "lichte vracht" (oftewel "bestelwagen" uitvoeringen) omdat deze in Belgie niet belast worden volgens de uitstootwaardes , in tegenstelling tot de "personenwagen" uitvoeringen (zoals Caravelle en Multivan) omdat die wel belast worden volgens uitstootwaardes . Hoe het in NL zit weet ik niet .
Onze T4 DC korte wielbasis werd inderdaad in Nederland ingebouwd door Snoeks. De T5 DC korte wielbasis kwam bij ons kant-en-klaar uit de fabriek. De T6 DC korte wielbasis wordt niet vanuit de fabriek geleverd, maar wordt achteraf in Nederland ingebouwd (in een gesloten cabine-variant). Maar de T6 DC lange wielbasis wordt wel direct vanuit de fabriek kant-en-klaar geleverd.

De prijs voor een kant-en-klare (DC L2H1) of achteraf inbouw (DC L1H1) lag zo dicht bij elkaar in de buurt dat we de extra cm's hebben genomen... en dus nu de dupe zijn van de leveringsstop.

Een gesloten cabine / oplegger-variant komt als N1 (bedrijfswagen) uit de fabriek in Duitsland, maar een DC komt als M1 (personenwagen) uit de fabriek. Ondanks dat de DC in Nederland als N1 (bedrijfswagen) wordt geregistreerd (? exacte terminologie weet ik niet) geldt de M1 (personenwagen) als leidraad voor VW om de leveringsstop alsnog toe te passen op de DC's.

edit/toevoeging: een N1 (bedrijfswagen) mag veel meer uitstoot hebben dan een M1 (personenwagen), vandaar dat er bij N1's geen problemen zijn met de uitlevering.

Dit is ongeveer alle informatie die ik heb weten te verschaffen via de dealer, internet en fora. Het kan dus zijn dat er een kleine onjuistheid in zit, maar zo zit het in mijn hoofd en zo is het mij verteld.
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10820
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: T6 uitleverstop sinds december

Bericht door Pascal-141 »

Klopt (wat betreft uitstoot) : de M1 modellen mogen max 80mg/km uitstoten aan NOx , de N1 modellen mogen 125mg/km uitstoten .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
adw
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 jan 2018, 20:52

Re: T6 uitleverstop sinds december

Bericht door adw »

Net bericht gehad van de dealer krijgen volgende week te horen welke bus wat voor update krijgt schijnt dat sommige alleen software nodig hebben en andere ook hardware aanpassingen,willen dus volgende week beginnen met leveren..... ben benieuwd
VWT5GP
Berichten: 62
Lid geworden op: 29 sep 2012, 08:37

Re: T6 uitleverstop sinds december

Bericht door VWT5GP »

Inderdaad, volgens opgave ( Duitse ) dealers komt wk 9 software vrij en in de loop van week 10 worden de eerste in de wachtrij "geholpen".
Tevens wordt er geopperd ( als ik het goed gelezen heb ) dat er een toename is in verbruik van zowel brandstof als ad blue en 204 pk waarschijnlijk minder zal worden :groteogen

https://t6.tx-board.de/threads/lieferte ... 4/page-304

Maar laten we dit maar afwachten....
Bijlagen
26232635_10156031677989641_3493636267189544654_o[1].jpg
Gebruikersavatar
Rafke 108
Berichten: 690
Lid geworden op: 19 nov 2007, 12:34
Locatie: Druivenstreek - Vlaams-Brabant België

Re: T6 uitleverstop sinds december

Bericht door Rafke 108 »

Het verhuurbedrijfje van men dorpsgenoot wacht op de levering van net geen tien stuks. De helft daarvan was voorzien voor week 1/2018. Vandaag bericht gekregen dat de California's vanaf 01/03 ingeschreven zullen kunnen worden...
Aangezien het verhuurseizoen meestal half maart op gang komt hoopt hij dit dus van harte. :nuts
T4 Caravelle & T6.1 California
Vroeger T5 Multivan 04 & T5 Caravelle 07

Facebook: Raf Deveuster
Instagram: rafdeveuster


Afbeelding
jans
Berichten: 55
Lid geworden op: 10 jul 2011, 21:03

Re: T6 uitleverstop sinds december

Bericht door jans »

Hallo ok wij zitten ook te wachten vanaf week 1 maar welk type motoren hebben die California's de 110 kw ? die worden namelijk uit geleverd maar de 150 kw volgens mij nog niet ?
Gebruikersavatar
Rafke 108
Berichten: 690
Lid geworden op: 19 nov 2007, 12:34
Locatie: Druivenstreek - Vlaams-Brabant België

Re: T6 uitleverstop sinds december

Bericht door Rafke 108 »

jans schreef: 27 feb 2018, 07:54 Hallo ok wij zitten ook te wachten vanaf week 1 maar welk type motoren hebben die California's de 110 kw ? die worden namelijk uit geleverd maar de 150 kw volgens mij nog niet ?
Daar heb ik geen zicht op.. Ze kopen een beetje vanalles (110 kw, 150 kw, 4-motion, ...) aan want zo hebben ze een diversiteit in hun vloot
T4 Caravelle & T6.1 California
Vroeger T5 Multivan 04 & T5 Caravelle 07

Facebook: Raf Deveuster
Instagram: rafdeveuster


Afbeelding
Freaked
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 jan 2018, 10:18

Re: T6 uitleverstop sinds december

Bericht door Freaked »

Inmiddels is het officieel ‘maart’, iemand al wat gehoord van de dealer? Op het duitse forum veel geruchten, maar ik zie nog nergens een foto van een TDI die op de stoep staat..
Laatst gewijzigd door Freaked op 05 mar 2018, 10:08, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie