Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

verbruik 204pk

vragen over de T6
Plaats reactie
t6zwart
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 jan 2018, 18:31

verbruik 204pk

Bericht door t6zwart »

de nieuwe t6 bevalt geweldig. maar als er dan toch een puntje van kritiek is is het het verbruik van het ding.
Ik weet het , het is een 204 pk en ik rij grotendeels stadsverkeer maar ik kom nu nog niet verder als 1 Op 8,5.en dan rijd ik als een oud wijf
heb nu 1400km gereden . wordt dit nog beter? kan me herinneren dat de vorige renault dat ook deed de eerste paar tankbeurten. daar reed ik gemiddeld 1 Op 11 mee in de stad
wat zijn de ervaringen van anderen bij stadsverkeer?
dan nog dat regeneren, dat gebeurt wel 4 keer op een tank. het klinkt dan alsof er een helikopter onder de kap vandaan probeert te komen, is dat normaal?
arnovariante
Berichten: 92
Lid geworden op: 19 jan 2017, 22:16

Re: verbruik 204pk

Bericht door arnovariante »

Geen paniek, dat wordt beter hoor.
Bij mij staat de boordcomputer meestal rond de 9 ltr/100 km, nu staat er 33.000 km op.
Oftewel 1:11.11, omdat de BC altijd iets optimistisch is maak ik daar 1:10,5 van.
Dat verschil is trouwens gecheckt door berekening na tanken.
En ik heb zeker geen lichte rechtervoet, zit zeer regelmatig op de Duitse Autobahn met 160 km/uur.
Dan gaat het gemiddelde verbruik wel wat omhoog, maar dat daalt dan weer als je in ons kikkerlandje bent.
Grofweg kun je de 110-120 km/uur stellen als grens waar deze motor flink gaat verbruiken.
Onder de 110 km/uur verbruikt hij minder dan die 9 ltr/100 km.
Daarboven meer, is ook niet zo gek met een aërodynamische vorm van een schoenendoos.
Caravelle Highline TDI 204 PK DSG
Bromar
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 okt 2016, 12:05

Re: verbruik 204pk

Bericht door Bromar »

ik heb er nu 27000 op staan en kom met stadsverkeer niet verder als 1 op 7,5 op snelweg 1op10
moet er wel bij vermelden dat ik niet rustig rijd
t6zwart
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 jan 2018, 18:31

Re: verbruik 204pk

Bericht door t6zwart »

die 204 pk daagt wel uit ja :lach

de bus is ook aardig beladen altijd (gemiddeld 2500kg)
dus ik leg me er maar bij neer . het fijne rijden is me wel wat meer diesel waard
Plaats reactie