Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

andere radio / navigatie

vragen over de T6
Plaats reactie
t6zwart
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 jan 2018, 18:31

andere radio / navigatie

Bericht door t6zwart »

heeft iemand ervaring met een andere radio in de t6?
ik ben nog niet zo kapot van de standaard navigatie ( volgens mij een discover media) en zou het liefst google maps gebruiken. dat kan natuurlijk via Android auto , maar dat moet ik dan laten activeren ( a €240 ) . op eBay zijn zat schermen te vinden die allemaal werken op Android voor €250-€300 . iemand tips over welke past . en of dan ook de camera , stuurbediening ,aanwijzing met,enz werkt?
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: andere radio / navigatie

Bericht door Multivan Generation »

Ik zou er voor kiezen om android audio te laten activeren.
Dat is heel andere kwaliteit dan die goedkope Chinese meuk waar jij je nieuwe T6 van wilt voorzien.
En ook nog eens minder werk.

Just my 2 cents.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: andere radio / navigatie

Bericht door Snautzer »

Multivan Generation schreef: 10 mar 2018, 19:55 kwaliteit dan die goedkope Chinese meuk waar jij je nieuwe T6 van wilt voorzien.



Ik heb die goedkope Chinese meuk in mijn T4. Ik sluit me helemaal aan bij M.G. Het werk allemaal wel maar is geen competitie voor de orginele VW. Ik bedoel de mevrouw die mij de weg verteld slist. En ik heb dan ook nog niet eens een hele goedkope chinees, stukje duurder dan die 240 e voor de activatie.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: andere radio / navigatie

Bericht door Multivan Generation »

...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
t6zwart
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 jan 2018, 18:31

Re: andere radio / navigatie

Bericht door t6zwart »

toch eigenwijs geweest en deze bestelt
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre ... 172964997
recensies op internet zijn zeer lovend. we gaan het zien
als ik er niet tevreden over ben gaat ie weer op eBay of marktplaats
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: andere radio / navigatie

Bericht door Multivan Generation »

Wil je nadien ook laten weten:
- hoe de afleesbaarheid met zonlicht is?
- hoe de radio klinkt ?
- hoe gemakkelijk het inbouwen was?
- hoe gemakkelijk het updaten van de android versie was?
en je ervaringen na bijvoorbeeld een half jaar gebruik?

Waar heb je de lovende recensies hiervan op internet gezien/gelezen?

EDIT: wil je ook foto's maken van het uitpakken, wat er allemaal bij zit en van het inbouwen in het dashboard?
Ik ben benieuwd..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
t6zwart
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 jan 2018, 18:31

Re: andere radio / navigatie

Bericht door t6zwart »

ha ha , hij moet eerst maar eens binnenkomen :lach

Ik heb eerst even de verkoper gemaild of ie daadwerkelijk in een t6 past, en of ie ook in het Nederlands is. als ik daarop antwoord heb bestel ik hem . ik zal mijn bevindingen dan wel hier neerzetten . als het niks is verpatst ik hem wel weer dan blijft de schade beperkt. als je een beetje rondgoogled op "t6 transporter android" kom je hem vanzelf tegen o.a op YouTube
https://youtu.be/B6x1xHOQdXE
dit is nog een oudere versie met Android 7.1
in een oude bus heb ik eens een parrot asteroid gehad die draaide op Android 4 ofzo. de internet en Google Playstore mogelijkheden op dat ding waren al geweldig.
het grote nadeel van Android auto is dat je de smartphone altijd moet koppelen via USB kabel,en dan nog maar een beperkt aantal apps hebt.
enne wat is er dan zo goed aan het systeem van vw?
de navigatie is niet echt geweldig , het online traffic systeem is drama. in 1000 km van Oostenrijk naar Nederland 5 x een omleiding gehad terwijl de file al lang opgelost was. erger nog ,dat gebeurde ZONDER waarschuwing of keuzemogelijkheid . misschien is dat een instelling , maar ik kon die niet vinden. de rijbaanbegeleiding bij af en opritten is ook niet geweldig. dan had de navi in mijn vorige 2016 trafic dat veel beter voor elkaar ( Tom tom) . maar goed "app connect " laten activeren kan altijd nog. mijn review verschijnt hier vanzelf.
Gebruikersavatar
Valyra
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 sep 2017, 18:11

Re: andere radio / navigatie

Bericht door Valyra »

Exact de reden waarom ik de "navigatie" optie achterwege heb gelaten bij mijn nieuwe T6.
Ik gebruik momenteel mijn iPhone op een degelijke houder. Google Maps, Waze, WelkeNavigatieAppDanOok. Werkt allemaal.
Via Bluetooth wordt het geluid via de speakers afgespeeld.

Ik zou persoonlijk niet blij worden van een niet-originele radio-unit in een nieuwe T6.
t6zwart
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 jan 2018, 18:31

Re: andere radio / navigatie

Bericht door t6zwart »

Ik zou persoonlijk niet blij worden van een niet-originele radio-unit in een nieuwe T6.
ieder zijn ding . als het beter werkt als het origineel waarom niet.
en bij eventuele verkoop bus of defect zit ie er zo weer in.

mijn t6 was een voorraadmodel , had dus wat opties betreft niets te kiezen
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: andere radio / navigatie

Bericht door Snautzer »

Precies zo is het. Je moet af en toe ook eens wat proberen, Hoewel vw natuurlijk wel aardig is is het ook weer niet de holy grail. Laat wel even weten wat je er van vind
t6zwart
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 jan 2018, 18:31

Re: andere radio / navigatie

Bericht door t6zwart »

Vanmorgen de unit binnengekregen en geprobeerd.......
Begint al lekker , de quadlock stekker past niet :bonk
Blijkt er een te zijn voor een oudere t6..
Contact gehad met de verkoper, maandag maken ze een nieuwe voor me.. moet uit engeland komen dus zal wel een weekje duren. Wel even 12v op de unit gezet om hem te testen.
Eerste indruk is : mooi groot scherm , mooi scherp ook.
Ook snel koude start ongeveer 10 seconden, warme start is direct beeld
Verder exact een tablet, snelheid doet niet onder voor mijjn s8. Playstore is aanwezig dus je kunt er alle apps opzetten . Verder nog geen geluid of iets dergelijks kunnen testen. Vraag me nog wel af of het allemaal echt plug and play is.. heb redelijk wat ervaring met dit werk dus dat gaat vast goedkomen. Als ik de juiste kabel heb volgt een review en foto's
t6zwart
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 jan 2018, 18:31

Re: andere radio / navigatie

Bericht door t6zwart »

En de laatste update . Het ding gaat weer terug naar de verkoper. We krijgen de canbus adapter niet aan de praat. De verkoper heeft er alles aan gedaan en 3 keer een nieuwe/ andere gestuurd maar hij doet het niet. En zonder zo'n adapter start ie niet op, doet de knopverlichting het niet, de acteruitrijcamera niet enz enz. Jammer want het ding had wel potentie. Had het gewerkt had ik hem er zeker in laten zitten . Ik stuur hem weer terug en de verkoper vergoed alles. Das dan weer het voordeel van ebay . Of iemand moet weten welke canbus decoder wel werkt........
Mjd
Berichten: 28
Lid geworden op: 04 feb 2018, 09:21

Re: andere radio / navigatie

Bericht door Mjd »

Kijk even bij navaudio. Daar hebben ze keuze genoeg voor een T6.
Plaats reactie