Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Race Chip/ Powerbox aansluiten....

vragen over de T6
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2702
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: Race Chip/ Powerbox aansluiten....

Bericht door Erdem50 »

Het maakt mij niks uit hoor, mensen moeten doen waar ze zin in hebben laat dat voorop staan.

Wij zijn er heel scherp op. Ik vraag er altijd na bij de klant in garantiegevallen anders krijg je achteraf altijd de rekening gepresenteerd.

Met regulier onderhoud worden de auto’s ook altijd uitgelezen, service gereset etc. Dit gebeurd bij ons altijd ‘online’ en de data word opgeslagen. Als de fabriek of pon het ziet dat het niet origineel meer is (geweest) komt er ook direct een extra regel welke voor alle dealers zichtbaar is in Elsa waarin dit kenbaar word gemaakt incl verval garantie.

Nou veel plezier allemaal! Bezint eer ge begint!
T4 California Generation 2.5TDI 202pk/409nm
Bij nood 215pk/423nm 😉
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 658
Lid geworden op: 01 feb 2007, 23:49
Locatie: dieverbrug
Contacteer:

Re: Race Chip/ Powerbox aansluiten....

Bericht door jos_br »

Erdem50 schreef: 15 apr 2020, 22:41 Ik kan je een paar voorbeelden laten zien van auto’s die getuned zijn, software eerst teruggezet zijn naar origineel. Daarna heeft de fabriek alsnog gezien dat ze getuned geweest zijn.

Vraag mij niet hoe maar die gasten hebben nagenoeg alles door tegenwoordig.
Dan hebben ze de flashcounter niet terug gezet, aan de waardes is niets meer te zien achteraf.

Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
MGA1600
Berichten: 305
Lid geworden op: 21 aug 2019, 09:34

Re: Race Chip/ Powerbox aansluiten....

Bericht door MGA1600 »

Mijn zoon had ooit een Powerbox in zijn toenmalige Golf. Aanbrengen was gewoon een kwestie van stekker lostrekken en het ding daarvoor in de plaats zetten. Oorspronkelijke stekker weer in die box. In feite gaf die Powerbox alleen maar verkeerde (te lage) signalen af aan het motormanagement waardoor dat zijn uiterste best ging doen meer brandstof en lucht in demotor te krijgen. Op de box zat nog een aftakking die naar het electronisch gaspedaal ging (ook weer er tussen geschakeld). Die zorgde ervoor dat je calibratie van het gaspedaal ‘woester’ werd (minder intrappen-gaf dan meteen de suggestie van meer vermogen omdat het gas ‘elektronisch’ veel verder werd ingetrapt dan jezelf deed. Het merk van die box weet ik niet, maar wel weet ik dat hij toch de oorzaak was van veel (opgeslagen) foutmeldingen en dat is de reden waarom hij weer snel verwijderd is.
t6zwart
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 jan 2018, 18:31

Re: Race Chip/ Powerbox aansluiten....

Bericht door t6zwart »

Weet je al waar je hem op aan moet sluiten?
Ik heb er ook een gekregen maar kan de stekker van de common rail niet vinden :nuts
Plaats reactie