Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Side assist achteraf inbouwen

vragen over de T6
Gebruikersavatar
dvr
Berichten: 239
Lid geworden op: 19 okt 2007, 21:48
Locatie: Montfoort
Contacteer:

Side assist achteraf inbouwen

Bericht door dvr »

Vraagje... Is er al iemand bekend met het achteraf inbouwen van originele vw side assist?
Kon het destijds niet mee bestellen op de lange wielbasis en heb nu een bedrijf gevonden die het kan doen zoals fabrieksaf.
dvr nr 285
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Side assist achteraf inbouwen

Bericht door Multivan Generation »

Het werd aan mij eens voorgesteld als een project voor mijn bus.. :gekte
Maar onze bus heeft achterdeuren en dan kan het niet..
Kan alleen met achterklep.
Kost ook 2 andere buitenspiegels..

Gaat veel werk in zitten en een aardig serieus bedrag..

De kabelboom die ik in de schuur heb hangen heeft de connectoren wel, maar ik wel voor een KWB.. Mocht je daar iets van willen, geef me dan even een seintje..

Groetjes Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
MGA1600
Berichten: 305
Lid geworden op: 21 aug 2019, 09:34

Re: Side assist achteraf inbouwen

Bericht door MGA1600 »

Gewoon uit algemene interesse (ben nog niet zo erg thuis in VW terminologie): wat is side assist? Is dat soms zo’n waarschuwingssysteem voor als er iemand in je dode hoek zit? Dat is best heel prettig om te hebben, ben het gewend van mijn laatste Volvo’s. Of is het heel wat anders?
Gebruikersavatar
dvr
Berichten: 239
Lid geworden op: 19 okt 2007, 21:48
Locatie: Montfoort
Contacteer:

Re: Side assist achteraf inbouwen

Bericht door dvr »

Multivan Generation schreef: 03 mar 2020, 19:17 Het werd aan mij eens voorgesteld als een project voor mijn bus.. :gekte
Maar onze bus heeft achterdeuren en dan kan het niet..
Kan alleen met achterklep.
Kost ook 2 andere buitenspiegels..

Gaat veel werk in zitten en een aardig serieus bedrag..

De kabelboom die ik in de schuur heb hangen heeft de connectoren wel, maar ik wel voor een KWB.. Mocht je daar iets van willen, geef me dan even een seintje..

Groetjes Peter
Hoi Peter,
De onderdelen kabelboom etc.. leveren hun allemaal incl spuitwerk voor de kapjes met de leds in de spiegel en wordt ook ingeleerd zodat
het ook op het scherm tussen de tellers zichtbaar is.
En tja het is een stukje duurder als fabriek af maar anderzijds als ik de hele bus neemt wat prijs betreft wil ik daar de kop niet laten hangen mede omdat ik voornemend ben de bus vanuit de zaak prive over te nemen en dan een camper ombouw te laten doen.
Zo kon de elektrische achterklep ook niet in combinatie met dubbele elektrische schuifdeuren maar heb ik dat inmiddels via een weetjeweller ook
achteraf laten doen bij een bedrijf en werkt perfect dus als de side assist er op zit is ie full opties en het zal het allemaal een stuk aangenamer maken
met de camper plannen.
dvr nr 285
Gebruikersavatar
dvr
Berichten: 239
Lid geworden op: 19 okt 2007, 21:48
Locatie: Montfoort
Contacteer:

Re: Side assist achteraf inbouwen

Bericht door dvr »

MGA1600 schreef: 03 mar 2020, 19:51 Gewoon uit algemene interesse (ben nog niet zo erg thuis in VW terminologie): wat is side assist? Is dat soms zo’n waarschuwingssysteem voor als er iemand in je dode hoek zit? Dat is best heel prettig om te hebben, ben het gewend van mijn laatste Volvo’s. Of is het heel wat anders?

Klopt helemaal...:-)
dvr nr 285
Gebruikersavatar
MarkV
Berichten: 613
Lid geworden op: 23 apr 2018, 14:33
Locatie: Twente

Re: Side assist achteraf inbouwen

Bericht door MarkV »

Groeten, Mark
2014 T5 California Beach Edition TSI

1986 T3 Westfalia Joker 1.6td
edjeraketje
Berichten: 677
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum

Re: Side assist achteraf inbouwen

Bericht door edjeraketje »

dvr schreef: 03 mar 2020, 19:06 Vraagje... Is er al iemand bekend met het achteraf inbouwen van originele vw side assist?
Kon het destijds niet mee bestellen op de lange wielbasis en heb nu een bedrijf gevonden die het kan doen zoals fabrieksaf.
Je bent destijds bij Rob van Eck geweest in Woerden, hij heeft al verschillende Passats voorzien van side assist en acc, hij is zeer kundig met het programmeren en flashen van de modules. Als je de hardware hebt en monteert kan hij het vast en zeker coderen voor je..
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
ruud vd meulen
Berichten: 99
Lid geworden op: 25 mei 2019, 19:23
Locatie: West-friesland

Re: Side assist achteraf inbouwen

Bericht door ruud vd meulen »

https://www.wish.com/product/5cf79d5aa9 ... =mobileweb

Had deze gevonden en vond het ook leuk, heb het nog niet aangeschaft. Verder begrijp ik dat mensen origineel of fabriekaf willen, maar wellicht toch leuk voor mensen met minder te besteden :yes Moet op het moment alleen ff geduld hebben :muur
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Side assist achteraf inbouwen

Bericht door Beckontheroad »

ruud vd meulen schreef: 04 mar 2020, 20:09 https://www.wish.com/product/5cf79d5aa9 ... =mobileweb

Had deze gevonden en vond het ook leuk, heb het nog niet aangeschaft. Verder begrijp ik dat mensen origineel of fabriekaf willen, maar wellicht toch leuk voor mensen met minder te besteden :yes Moet op het moment alleen ff geduld hebben :muur
Je URL vraagt eerst bij wish in te loggen, werkt dus niet...
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
ruud vd meulen
Berichten: 99
Lid geworden op: 25 mei 2019, 19:23
Locatie: West-friesland

Re: Side assist achteraf inbouwen

Bericht door ruud vd meulen »

Nou jammer, heb ff via andere tablet geprobeerd, maar om Wish te gebruiken moet je dus inloggen.
Maar Ali heeft het ook :zwaai https://m.nl.aliexpress.com/item/329676 ... 72a&is_c=N
Gebruikersavatar
dvr
Berichten: 239
Lid geworden op: 19 okt 2007, 21:48
Locatie: Montfoort
Contacteer:

Re: Side assist achteraf inbouwen

Bericht door dvr »

edjeraketje schreef: 04 mar 2020, 18:29
dvr schreef: 03 mar 2020, 19:06 Vraagje... Is er al iemand bekend met het achteraf inbouwen van originele vw side assist?
Kon het destijds niet mee bestellen op de lange wielbasis en heb nu een bedrijf gevonden die het kan doen zoals fabrieksaf.
Je bent destijds bij Rob van Eck geweest in Woerden, hij heeft al verschillende Passats voorzien van side assist en acc, hij is zeer kundig met het programmeren en flashen van de modules. Als je de hardware hebt en monteert kan hij het vast en zeker coderen voor je..
Hij is idd heel handig...maar als ik alles bij elkaar reken incl de arbeid bij zelf doen valt het onder de streep mee mede doordat het op
factuur gaat en het kan afschrijven..
dvr nr 285
edjeraketje
Berichten: 677
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum

Re: Side assist achteraf inbouwen

Bericht door edjeraketje »

Daar heb je een punt, aftrekposten om de winst te drukken😇
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Mgb corne leijs
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 nov 2023, 19:48

Re: Side assist achteraf inbouwen

Bericht door Mgb corne leijs »

Hallo mijn naam is Corne.
Na 13jaar t5gp is het tijd voor wat anders. T6.1 liefst een caravelle. Helaas zijn die in de uitvoering zoals ik zou willen niet veel verkrijgbaar. Nu heb ik wel een mooi transporter gezien die aardig overeen komt. Helaas geen dodehoekherkenning. Side assist. Deze transporter heeft achter deuren.
Zijn er mogelijkheden om dit nu nog in te bouwen. Of mss een andre mogelijkheden. Graag verneem van u alle?
Mvg corne
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Side assist achteraf inbouwen

Bericht door Multivan Generation »

Achterdeuren, zijn van metaal en blokkeren dus het radar systeem van de side-assist.
Daarom kan het alleen bij auto's met achterklep, waar die sensoren achter de kunststof kapjes gemonteerd worden.

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Mgb corne leijs
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 nov 2023, 19:48

Re: Side assist achteraf inbouwen

Bericht door Mgb corne leijs »

Dank Peter.
Wat ik het liefst zou hebben is een camera in of onder de rechterspigel waarvan het scherm aangaat b.v als je naar rechts je richtingaanwijzers aanzet.
Liefst: als het mogelijk is, het origineel scherm.
Heeft iemand hier ervaring mee denk je?
Plaats reactie