Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Dubbel cabine

vragen over de T6
Plaats reactie
Rubinio
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mei 2020, 21:30

Dubbel cabine

Bericht door Rubinio »

Hallo allemaal,

Ik ben Rubinio en sinds kort eigenaar van een 2017 T6

Ik ben nieuw hier en heb een vraag over mijn t6.

Ik heb een enkel cabine t6 uit 2017 met stoel en bank voorin.
Nu kan ik een nieuwe ongebruikte Dubbelcabine kopen ook uit een t6 geleverd door pon.
Maar wat ik tot nu toe hoor en lees is dit dus onmogelijk om in m’n bus te (laten ) inbouwen en hem bij de rdw veranderd te krijgen op 6 persoons.
Bij een vw garage zeiden ze me dat ik geen bevestigings punten daar voor in m’n bus heb zitten omdat het een enkel cabine is.
Nu dacht ik dat geen enkele transporter fabrieks af een dubbel cabine heeft dus ook geen bevestigingspunten.
Is nu mijn enige optie dan om naar een ( bekende ) inbouwer te gaan die een type goedkeuring heeft op zijn dubbel cabine, of ziet iemand nog een andere mogelijkheid om die dubbel cabine toch in te bouwen en op kenteken te krijgen?

Ik hoor graag van jullie
Gebruikersavatar
Johan nr.46
Berichten: 104
Lid geworden op: 07 jun 2007, 17:33

Re: Dubbel cabine

Bericht door Johan nr.46 »

Als ik het goed heb klopt dit. In een bus die origineel geleverd is met dubbele cabine komt de bank mee van de fabriek. Er zitten dan bevestigingspunten in de vloer. Een enkele cabine heeft die punten niet. Dan raak je aan een cabine van Snoeks o.i.d.
Caravelle Highline 204 pk TDI
GertW
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 apr 2011, 09:18

Re: Dubbel cabine

Bericht door GertW »

Even een vraag omtrent die dubbel cabine.
Is de bank geïntegreerd in de dubbelcabine of is het een echter bank met daaronder een afdekking rondom en een achterschot?
De eerste wordt standaard geleverd en de tweede wordt geleverd als je een high line uitvoering besteld.
Bij optie 1 zitten de gordels aan de onderzijde vast aan metalen raamwerk dat onder de dub. cab. is geplaatst en aan de bovenzijde met stalen strips vast aan de c stijlen, ik weet niet of daar af fabriek gaten met schroefdraad standaard voor 1 zitten, in het midden heb je dan een heupgordel en bij optie 2 zitten de 3 driepunts-gordels aan de (originele) bank vast, net als bij de personen uitvoering waar dezelfde bank op de 2e rij staat.
Ik zou ook eens bij een RDW-keuringsstation langsgaan om informatie in te winnen omtrent dat keuren e.d., die kunnen je er meer over vertellen. die kunnen je precies vertellen hoe en wat. Want als het een originele PON dubbelcabine is, dan zit er al een type goedkeuring op.
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Re: Dubbel cabine

Bericht door Henk250 »

Johan nr.46 schreef: 31 mei 2020, 22:10 Als ik het goed heb klopt dit. In een bus die origineel geleverd is met dubbele cabine komt de bank mee van de fabriek. Er zitten dan bevestigingspunten in de vloer. Een enkele cabine heeft die punten niet. Dan raak je aan een cabine van Snoeks o.i.d.
PON monteert de dc's achteraf,dus zullen er geen gaten inzitten vrees ik.
Tenzij het een import auto is waar dit misschien wel mogelijk is.

:yes
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Re: Dubbel cabine

Bericht door Henk250 »

Rubinio schreef: 27 mei 2020, 20:20 Hallo allemaal,

Ik ben Rubinio en sinds kort eigenaar van een 2017 T6

Ik ben nieuw hier en heb een vraag over mijn t6.

Ik heb een enkel cabine t6 uit 2017 met stoel en bank voorin.
Nu kan ik een nieuwe ongebruikte Dubbelcabine kopen ook uit een t6 geleverd door pon.
Maar wat ik tot nu toe hoor en lees is dit dus onmogelijk om in m’n bus te (laten ) inbouwen en hem bij de rdw veranderd te krijgen op 6 persoons.
Bij een vw garage zeiden ze me dat ik geen bevestigings punten daar voor in m’n bus heb zitten omdat het een enkel cabine is.
Nu dacht ik dat geen enkele transporter fabrieks af een dubbel cabine heeft dus ook geen bevestigingspunten.
Is nu mijn enige optie dan om naar een ( bekende ) inbouwer te gaan die een type goedkeuring heeft op zijn dubbel cabine, of ziet iemand nog een andere mogelijkheid om die dubbel cabine toch in te bouwen en op kenteken te krijgen?

Ik hoor graag van jullie
Ik ben ook aan het onderzoeken geweest om achteraf een dubbele cabine in mijn huidige T in te laten bouwen.
Mij is verteld dat er nogal wat regelgeving en keuring bij komt kijken vanwege de zelfbouwers en ombouwers die de
laatste jaren actief zijn geweest met dubieuze gevolgen.
Daarom heb ik een nieuwe T6.1 gekocht met een dubbele cabine en kreeg daardoor informatie dat PON de dc's zelf inbouwt ( laat doen dus .)
Het zal ongetwijfeld goedkoper zijn als je laat inbouwen met de juiste aanschaf,maar ik persoonlijk kan de bus geen weken missen en
wil geen gedoe met keuren enz.
:bonk
Mogelijk hebben anderen hier ervaringen die achteraf inbouwen steunen of afkeuren.

Als je Snoeks belt en om info vraagt zul je altijd een antwoord krijgen.

:toppie
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
Gebruikersavatar
Johan nr.46
Berichten: 104
Lid geworden op: 07 jun 2007, 17:33

Re: Dubbel cabine

Bericht door Johan nr.46 »

Henk250 schreef: 02 sep 2020, 20:37
Johan nr.46 schreef: 31 mei 2020, 22:10 Als ik het goed heb klopt dit. In een bus die origineel geleverd is met dubbele cabine komt de bank mee van de fabriek. Er zitten dan bevestigingspunten in de vloer. Een enkele cabine heeft die punten niet. Dan raak je aan een cabine van Snoeks o.i.d.
PON monteert de dc's achteraf,dus zullen er geen gaten inzitten vrees ik.
Tenzij het een import auto is waar dit misschien wel mogelijk is.

:yes
Het klopt dat Pon de dc monteert maar de bank komt van de fabriek mee. Er zitten dan originele bevestigingspunten in de vloer.
Caravelle Highline 204 pk TDI
Plaats reactie