Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

sleutels en slot-cilinders

vragen over de T6
Plaats reactie
RobS
Berichten: 149
Lid geworden op: 14 mar 2012, 16:10
Locatie: Delft

sleutels en slot-cilinders

Bericht door RobS »

in aanloop naar een hippe T6.

Bij gelegenheid is het onwenselijk dat alle portieren centraal ontsloten worden (laden / lossen festivals) en wil ik portieren vanaf buiten selectief kunnen openen. Gewoon een sleutel in een slot steken lijkt mij dan pragmatisch. Maar op een standaard VW-T6 zit helaas alleen op het bestuurdersportier en de achterklep een slot met een cilinder. Cilinders op bijrijdersportier / schuifdeur is geen standaard klus. De VW-bedrijfswagen-dealer is uiterst behulpzaam, maar onwetend.

-Is het mogelijk cilinders bij te plaatsen op de bijrijdersportier en de schuifdeur? Zo ja, wat bestel je dan?

-Waar kun je tegen acceptabele prijs sleutels (zonder afstandbediening) laten maken + activeren? VW vraagt 130euro/stuk (!) en ik wil er drie.

O ja 1 alleen een Bearlock of toch ook nog een alarm?
O ja 2 iemand een linkje naar een online ETKA met een T6.1? (7zap is down?)

bijvoorbaat dank
VW T6.1 | kastenwagen Ivoor | 7 januari 2022
̷V̷W̷ ̷T̷4̷ | ̷1̷.̷9̷T̷D̷ ̷A̷B̷L̷/̷A̷Y̷E̷ ̷-̷ ̷k̷a̷s̷t̷e̷n̷w̷a̷g̷e̷n̷ ̷-̷ ̷P̷a̷p̷r̷i̷k̷a̷r̷o̷t̷ ̷ ̷-| ̷5̷ ̷s̷e̷p̷t̷e̷m̷b̷e̷r̷ ̷1̷9̷9̷0̷
Gebruikersavatar
Dhpvloeren
Berichten: 57
Lid geworden op: 20 mar 2013, 20:39
Locatie: Eemnes

Re: sleutels en slot-cilinders

Bericht door Dhpvloeren »

Je zou eens naar een slot en portierhendel van een Engelse t6 kunnen kijken, die zitten aan de rechter kant, denk dat het kwa portier niet veel uitmaakt..
Transporter t5 gp 180pk verlengd Candy white. Bouwjaar 2015 :ikrij

Vorige transporters

Volkswagen t5 2.5 TDI 130pk candy white 460.000km
Volkswagen t5 1.9 TDI candy white 165.000 km
Volkswagen t4 2.5 TDI 111kw 560.000 km :adhd
RRider
Berichten: 194
Lid geworden op: 29 jan 2013, 20:12
Locatie: Vijfhuizen

Re: sleutels en slot-cilinders

Bericht door RRider »

Hallo Rob,

Ik moest er een tijdje over nadenken, maar nu heb ik het.

De aansturing van de schuifdeur en achterdeur/achterklep kan omgeleid worden naar een apart aftermarket cv-kastje (met sleutel). Zo heb je weliswaar 2 afstandsbedieningen voor dezelfde bus, maar dit lijkt me nog niet zo gek qua kosten en gebruiksgemak. Mijn vaste leverancier zei dat deze veel bij auto's van Justitie worden gebruikt, zodat de passagiers niet zomaar kunnen uitstappen. Je zou het zelfs zo kunnen aansluiten dat alle deuren tegelijk op slot gaan met de hoofdsleutel, maar de zij- en achterdeuren alleen met de bijsleutel opengaan.
t6zwart
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 jan 2018, 18:31

Re: sleutels en slot-cilinders

Bericht door t6zwart »

Of je koopt een carista dongel , dan kun je instellen wat er op slot moet bij het drukken op de afstandsbediening. Of alles open/dicht of alleen de bestuurdersdeur en bij nog een keer drukken de rest
Plaats reactie