Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

mijn "apart" reisverhaal...

Reisverhalen verslagen die de weetjeweller meegemaakt hebben. Foto verplicht en een leuk verhaal natuurlijk. Moet wel de moeite waard zijn, geen ritje naar de buurman enz.
Plaats reactie
johnny van de voorde
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39

mijn "apart" reisverhaal...

Bericht door johnny van de voorde »

jaren geleden begon ik bij mijn baas aan een nieuwe wending in mijn loopbaan en kreeg daarbij een gloednieuwe Peugeot Partner, het eerste modelletje wat Peugeot toen lanceerde. Mijn reis begon.... die reis werd voortgezet toen ik na 3 jaar en enkele maanden én na heel wat loby'en bij de baas, een transporter T4 (generation 4 )kreeg met dubbele kabine. Snel liet ik bij "Marja" in Nederland een cruise-control inbouwen en de kilometers schoven onder de wielen door zonder problemen, ongevallen en zoveel meer. Ik ontdekte vrij vlug deze webstek weetjewel, bestelde een T4 4 EVER sticker en zat avond na avond achter de pc op het forum. Ik bouwde een eberspacher luchtverwarming in die ik had besteld, een tafeltje voor de pc onderweg, kortom, dit was de auto waarin ik me zo thuis voelde dat ik liever uit werken ging dan thuis verlof te hebben.. ( alhoewel... ). Toen na 2 jaar het bedrijf werd overgenomen en ik voor een andere baas ging werken ( een Nederlander ), heb ik ongelooflijk veel moeite gedaan om hem te overtuigen de T4 over te nemen zodat ik hiermee kon blijven rijden. Dit lukte maar niet en ondertussen had ik van deze nieuwe baas een oude Ford transit met dubbele cabine gekregen, een Patton tank :ie in vergelijking met de T4 comfortline.... ! Tot ik mijn ontslag wou geven, tenzij hij alsnog de T4 zou inkopen. Zo geschiedde. De T4 veranderde van bedrijf en ik kon er na 3 maanden weer op. Gelukkig had hij die 3 maanden stilgestaan en echt niemand had er ook maar 1 km mee gereden. Met de nieuwe baas wou het uiteindelijk niet echt lukken, da's een verhaal apart en ik gaf er mijn ontslag. Het enige waarvan ik ongelooflijk veel spijt had was het achterlaten van "mijn" T4... in het leven moet je soms keuzes maken. Ik werd hartelijk ontvangen bij mijn eerste baas die mij een bestaande wagen gaf, een Opel Vivaro die pas 2 jaar was en nog een vol jaar onder leasecontract was. Ik heb op mijn tanden gebeten en dat jaar niet écht gelukkig geweest. Toen kwam de dag dat ik mijn gloednieuwe leasewagen, een T5 comfortline Dubbele cabine kon ophalen ! De inbouw van de Webasto standverwarming was snel een feit, de kilometertjes schoven onder de wielen door, hij bracht mij uiteindelijk 200.000 km ver. Super auto, geen kras te bespeuren maar ja, de leasemaatschappij is hard en wil de wagen terug op afgesproken tijdstip natuurlijk.... dus, T5 bye-bye...
De crisisjaren waren volop aan de gang en mijn baas vond het geen goed idee om me terug een T5 dubbele kabine te geven, maar deze te vervangen door een Passat Variant. Ook de in Belgie geldende milieuheffing ( in nederland de bijtelling ) viel zwaar uit voor de T5. Het reisverhaal met de Volkswagen busjes kwam alzo tot een einde... De Passat B7 comfortline kwam in maart 2012, een mooie wagen, comfortabel, vol met snufjes alhoewel het een vrij sobere wagen was zonder al te veel optie's, behalve de standverwarming die ik als optie bijbestelde. Goeie wagen , kan er niet slechts over zeggen maar... het was geen bus :huilen
Hoeveel zuchten ik heb gelaten bij het zien van een mooie bus, ik kan het niet zeggen, ik heb honderden kilometers achter busjes gereden, ernaar gekeken en op talloze plekken zoals bvb bij dealer, autoshows enz... nog eens plaatsgenomen achter het stuur.... 3 jaar later en dan spreken we over 4 weken geleden, heb ik mijn 2e passat, het nieuwe model ondertussen, mogen afhalen bij de dealer. Normaal ben je dan supertevreden, dat ben ik ook, maar... het is geen bus. Hij rijd écht lekker, nog vele malen beter dan zijn voorganger maar... het is geen bus. Mijn reis gaat ondertussen voort, op het forum kijk ik nog wel eens en lees dan al die verhalen, dat maakt me soms wel .... ik weet niet echt hoe ik dat moet uitdrukken... maar ik zou durven zeggen , een heel klein beetje jaloers, jaloers op die mooie bussen. Als ik hier iets over zeg tegen collega's of familie dan lijkt het of ze dit helemaal niet begrijpen en zijn ze verwonderd dat ik eigenlijk liever met een bestelwagen zou rijden dan met een klassewagen, want dat is de passat onderhand wel... t' ja... heimwee naar een bus... raar, maar ik wou dat ik er nog steeds met op reis was. Goeie reis allemaal, geniet van elke kilometer.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: mijn "apart" reisverhaal...

Bericht door Multivan Generation »

Mooi verhaal en sterkte met je ziekte.. :gekte

Een bus virus kom je moeilijk vanaf :knipoog

En anders mag je wel een keertje sturen in de onze hoor :knipoog
Plaats reactie