Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Weekendje Basel

Reisverhalen verslagen die de weetjeweller meegemaakt hebben. Foto verplicht en een leuk verhaal natuurlijk. Moet wel de moeite waard zijn, geen ritje naar de buurman enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
eaglebear
Berichten: 96
Lid geworden op: 18 dec 2016, 23:13
Locatie: Marknesse

Weekendje Basel

Bericht door eaglebear »

Mijn dochter en haar man wonen sinds december in Basel Zwitserland. Na haar bevalling van een tweeling in mei is zij in november 2016 getrouwd met een prima kerel van Zwitserse origine. Toen beiden begin oktober bekend maakten dat ze wilden emigreren, begonnen mijn radertjes in een ongewoon hoog tempo te malen, resulterend in de verkoop van auto en caravan, om mijn T4 California 2.5 TDI te kunnen financieren. Vanaf de aanschaf eind oktober stond alles in het teken van deze T4 van een goede uitrusting te voorzien voor o.a.
mijn komende reizen naar Basel. Afgelopen weekend werd de teerling geworpen en werd de reis naar het jonge gezin ondernomen.
IMG_0025.JPG
Om 2 uur vrijdagnacht vertrokken en met ruime rustpauzes kwam ik zaterdag rond het middaguur aan. Voor deze gelegenheid had ik een hotel met vrij parkeren geboekt om de eenvoudige reden dat het logeerbed nog niet aanwezig was én omdat parkeren een nogal kostbare zaak is in Basel. Daarom had ik voor het pendelen tussen het hotel en hun verblijfplaats een vouwfiets aangeschaft, die uitstekend voldeed. Wat was de tweeling gegroeid na 2 maanden, dat ik ze voor het laatst had gezien. Het was heerlijk om dochter en haar man weer te zien en om de kleintjes te knuffelen.

Zondag hebben we een prachtige wandeling in Basel gemaakt. Wat een historie en rijkdom in kunst en gebouwen...
IMG_0026.JPG
Na het eten weer vertrokken richting hotel, alwaar ik afgelopen maandagmorgen na het
ontbijt weer met dubbel voldaan gevoel vertrokken ben naar Nederland.
Voor herhaling vatbaar, maar dat wordt vast en zeker op een camping daar in de buurt...!

En wat rijdt mijn "beertje" toch geweldig...! Ben ontzettend wijs met mijn T4... :yes
IMG_0027.JPG
Groet,
Arend
:T44EVER Afbeelding :T44EVER
Gebruikersavatar
brugseb
Berichten: 1156
Lid geworden op: 20 nov 2014, 20:56
Locatie: Brugge (B)
Contacteer:

Re: Weekendje Basel

Bericht door brugseb »

yep, we worden een bende nostalgische zielen maar het blijft toch :T44EVER :yes :yes
:campingT4
T4 altijd een beetje reizen
check https://carobart.wordpress.com
ex T4 cali 2.4D, nu T4 CE 2.5TDI
Blue Star
Berichten: 1087
Lid geworden op: 29 dec 2013, 15:36
Locatie: Den Helder

Re: Weekendje Basel

Bericht door Blue Star »

Hoi Arend en alle :wjw 'ers,

Mooi tochtje even op een neer naar Basel. :ikrij
En uiteraard fijn om je dochter, haar man en kleinkinderen te zien :yes
Dat stuk rij ik ongeveer elke maand, maar dan iets dichterbij, ongeveer bij Freiburg am Breigau.
Vaak vertrek in dan Donderdagavond al en slaap dan onderweg in mein Bulli.
Ook vaak wip ik even langs bij Wilfried und Alex / Airbus one, die wonen in de buurt van Krefeld.
Scheelt in ieder geval al 3 uurtjes :ikrij
Komende vrijdag ga ik eerst even naar Berlin en dan zaterdag naar Andrea in der Schwarzwald.
Ca 1350 km en dan zondag vliegen af Frankfurt naar Thailand :gekte
Even een beetje cultuur en zon opdoen.
Brr Kalt in der Schweiss Alpen
Brr Kalt in der Schweiss Alpen
DSCF2567.JPG (147.64 KiB) 1339 keer bekeken
Grüss Gott,

Fred
Blue Star Bulli XXL :zwaai :zwaai
No road ? Not a problem ! :ikrij
Plaats reactie