Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Rondreis in Frankrijk 2018

Reisverhalen verslagen die de weetjeweller meegemaakt hebben. Foto verplicht en een leuk verhaal natuurlijk. Moet wel de moeite waard zijn, geen ritje naar de buurman enz.
Plaats reactie
Dantji
Berichten: 90
Lid geworden op: 18 jun 2017, 19:12
Locatie: Rotterdam

Rondreis in Frankrijk 2018

Bericht door Dantji »

Wij wilden in nog een keer samen op vakantie voordat er in Augustus een kleine ter wereld komt.
Met een verse APK op zak besloten we om een rondreisje in Frankrijk te doen, in totaal hebben we 3289 KM gereden.

Dit was de grove route tussen de campings, maar alle tripjes tussendoor staan er niet op.
12/05 vanaf I weer terug naar Rotterdam (766 KM)
Afbeelding
Link naar kaartje

Verbruik:
Lekker op zijn gemak gereden 100-max, het blijft een AAB :) - Ook wel flink geklommen (in zijn 1e-2e versnelling)
Een dag flink door gereden met een max van 120. Jullie mogen raden welke tankbeurt daarbij hoort.
Afbeelding
Datum, Dagteller,Volume, Totaalprijs, Kosten/L, KM/L, Kosten/KM

Afbeelding

Onderweg nog wel pech gehad ...
Ik hoorde wat tikken, stilstaan, kijken ... niks. Weer gaan rijden en weer dat getik.... wat is het toch?
Weer stil staan op een parkeerplaats en kijken...maar niks bijzonders zo snel te zien. Na 200m wordt het nog harder en ineens ....
een geklapte achterband, scheur op de wang aan de binnenkant.


Lekker langs de snelweg in de hitte.
Afbeelding
Afbeelding

Gelukkig binnen het half uur opgehaald en naar een garage gebracht. ANWB heeft dat echt top geregeld.
Bij de garage het reservewiel eronder, maar omdat dit een andere maat was (205/65) ipv de 195/70, en zij die niet op voorraad hadden besloten om niet heel veel verder te rijden en een garage op te zoeken die het liefst de volgende dag twee nieuwe banden kon monteren en dat was gelukt.

Afbeelding
Afbeelding

Nieuwe banden: 2 stuks incl montage, balanceren voor 196,- (2x voor was met de APK gedaan dus nu rondom 'nieuw')
Afbeelding

Mooi momentje:
Afbeelding
Geen VW meer :/
R'dam
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Rondreis in Frankrijk 2018

Bericht door Snautzer »

Bekend kleurtje jouw bus download/file.php?id=39043&mode=view
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Rondreis in Frankrijk 2018

Bericht door Snautzer »

Zou trouwens even de druk in die nieuwe banden controleren. Zien er tamelijk zacht uit.
Dantji
Berichten: 90
Lid geworden op: 18 jun 2017, 19:12
Locatie: Rotterdam

Re: Rondreis in Frankrijk 2018

Bericht door Dantji »

Snautzer schreef: 13 mei 2018, 22:18 Zou trouwens even de druk in die nieuwe banden controleren. Zien er tamelijk zacht uit.

Gaan we morgen even doen, misshcien vertekent het ook een beetje omdat hij hier net op een put staat :)
Snautzer schreef: 13 mei 2018, 09:52 Bekend kleurtje jouw bus download/file.php?id=39043&mode=view
Haha goeie kleur!
Geen VW meer :/
R'dam
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Rondreis in Frankrijk 2018

Bericht door Snautzer »

Als je eens in de buurt bent van Leiden kunnen we een foto momentje doen. Zal je niet heel vaak zien in europa, twee hoogdak met min of meer zelfde kleurstelling. Waarom heb je zelf de reserve band er niet onder gezet?
Dantji
Berichten: 90
Lid geworden op: 18 jun 2017, 19:12
Locatie: Rotterdam

Re: Rondreis in Frankrijk 2018

Bericht door Dantji »

Snautzer schreef: 14 mei 2018, 07:47 Als je eens in de buurt bent van Leiden kunnen we een foto momentje doen. Zal je niet heel vaak zien in europa, twee hoogdak met min of meer zelfde kleurstelling.
:toppie Dat zou wel leuk zijn idd :) Zit niet heel erg ver... maar kom eerlijk gezegd niet vaak met de camper die kant op.
Snautzer schreef: 14 mei 2018, 07:47 Waarom heb je zelf de reserve band er niet onder gezet?
Omdat ik dacht dat er in het opbergvak een krik zat, maar dat niet het geval was :)
Geen VW meer :/
R'dam
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Rondreis in Frankrijk 2018

Bericht door Snautzer »

Ahhhhh.. de truck van de verdwijnende krik. Ja dan word het wel heel lastig.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Rondreis in Frankrijk 2018

Bericht door Multivan Generation »

Ik had gewoon met mijn reservewiel de reis afgemaakt.
Daar heb je dat ding immers voor bij je.. :knipoog
Het verschil merk je ook bijna niet..

En nu?
Nog een reservewielband in de voor jou juiste maat kopen?

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Dantji
Berichten: 90
Lid geworden op: 18 jun 2017, 19:12
Locatie: Rotterdam

Re: Rondreis in Frankrijk 2018

Bericht door Dantji »

Multivan Generation schreef: 14 mei 2018, 11:35 Ik had gewoon met mijn reservewiel de reis afgemaakt.
Daar heb je dat ding immers voor bij je.. :knipoog
Had ik ook gedaan als ik geen oplossing had kunnen vinden, maar het was gelukkig snel geregeld.
en dan zat ik nog steeds met 1 hele ouwe band, die uiteindelijk ook vervangen zou gaan worden.
Multivan Generation schreef: 14 mei 2018, 11:35 Nog een reservewielband in de voor jou juiste maat kopen?
Dat is wel de bedoeling idd, wel zo handig.
Geen VW meer :/
R'dam
Plaats reactie