Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

trip hongarije 18/12 tot ?

Reisverhalen verslagen die de weetjeweller meegemaakt hebben. Foto verplicht en een leuk verhaal natuurlijk. Moet wel de moeite waard zijn, geen ritje naar de buurman enz.
Plaats reactie
pixie
Berichten: 134
Lid geworden op: 10 nov 2018, 16:15

trip hongarije 18/12 tot ?

Bericht door pixie »

na een paar testritjes is het dan tijd om er eindelijk eens echt op uit te trekken.

Mijn nicht heeft een huisje in Hongarije en ze brengt kerst daar door dus dachten we in die richting te gaan.


dag 1, 18dec:

Ik had nog een omvormer besteld maar wegens de kerstperiode kon het zijn dat het niet op tijd ging aankomen.
Dus was ik er al helemaal op voorbereid ons vertrek uit te stellen ...... tot er plots een postnl busje op de stoep kwam aanrijden :-)

Het busje stond klaar om te vertrekken dus hopla: on the road :-)
met de teller op 222.559 km vertrokken richting Hongarije en na 600km diep in Duitsland en een bijna lage tank hield ik het voor bekeken.
We hebben dan maar op een snelwegparking geslapen en dat viel best mee... ook Pixie vond het geweldig (ookal lijkt dat niet zo op de foto).
jes.jpg
Laatst gewijzigd door pixie op 26 dec 2018, 08:09, 2 keer totaal gewijzigd.
One life, live it !
pixie
Berichten: 134
Lid geworden op: 10 nov 2018, 16:15

Re: trip hongarije 18/12 tot ?

Bericht door pixie »

dag 2, 19dec

geslapen tot 9u en dan een lekker ontbijtje (typische spek met ei ;-) )
eerste keer op het spiritusvuurtje. Had er geen branderpotten bij maar deze waren wel op tijd geleverd.
Merk dat het wel wat langer duurt en het busje echt pas pas moet staan om een mooi vuurtje te krijgen.


dan wandeling met Pixie en hopla tankstation zoeken maar.

Het pompstation waar we sliepen 1.63€/l benzine :groteogen
dus even appje checken en van 1.57€ dan uiteindelijk een Supol-station gevonden: 1.29€

first victory of the day dus :-)

al bij al, volgeladen, 60l water bij en veel te veel eten, drinken en kleren verbruikt Fonske rond te 13-14l / 100 km (1/7-1/8 als ik me niet vergis ?)
dusja kan er nog mee leven.

back on the road, veel bergop en soms toch even terugschakelen. verder zeer vlotjes en meer en meer sneeuw :-)
na een 300-tal km zag ik alleen maar bos rond me met verschillene paadjes en leuke kronkelpadjes en autostrade was wat saai aant worden.

en ja, de groene jongen die ik ben, het bos riep mij :-) dus eerste afrit eraf en mooi plaatsje gevonden regio Birgland.
Leek wel middel of nowhere :-)

leuk gewandeld en nogmaals: Pixie vond het suuuuuper.

opnieuw een test voor het spiritusvuurtje: aardappelen koken.
En jawel hoor, no problem en tijd viel echt reuze mee !

stikop van de wilderniswandeling lekker op tijd bedje in !
3.jpg
4.jpg
5.jpg
One life, live it !
pixie
Berichten: 134
Lid geworden op: 10 nov 2018, 16:15

Re: trip hongarije 18/12 tot ?

Bericht door pixie »

dag 3, 20dec (vandaag dus :-) )

vroeg slapen, vroeg wakker en niets was minder waar: 5u wakker, niets meer aan te doen :adhd
dus wandelen met pixie, klaarmaken en weer klaar voor een rit.

Deze keer zou het heel anders worden aangezien ik Oostenrijk zou binnenrijden en dus ook meer en meer sneeuw zag komen.
mooie landschappen gezien, jammer dat het moeilijk te fotograferen is als je rijd.

vignetten gekocht, ook maar al direct voor Hongarije dan :-)

dus Oostenrijk binnen en na meer dan 5 uur file en ellende op de weg zie ik een bordje: Almtalcamping =>
pijltje volgen dus en ik hou het weer voor gezien :-)

Camping leek eerst dood, aanmeldhuisje gesloten. Uiteindelijk in het 'campingrestaurant' aangemeld.
Niemand te zien, zal periode van het jaar zijn. zijn nochtans veel staanplaatsen ....

8€/nacht, 6€/ persoon en 3€ voor de hond. toch prijzig voor buiten seizoen eigenlijk ...

ma goed heb een hutje naast het busje staan voor ons alleen, ideaal dus.
De omvormer is nog niet geplaatst en aangezien we hier stroom hebben dacht ik direct: filmavond :-)
laptop aangesloten op de radio, ik waan me echt in de cinema.

ma goed, eerst douchen en wandelen pixie :-)
8.jpg
9.jpg
One life, live it !
pixie
Berichten: 134
Lid geworden op: 10 nov 2018, 16:15

Re: trip hongarije 18/12 tot ?

Bericht door pixie »

Dag 4, 21 dec, Almtel camping

Eerste keer wakker geworden op een camping dus na het ontbijt dadelijk gebruik maken van de douches en even de camping verkennen. Echt weinig te doen hier maar wel zalige douches. Er is zelfs een aparte hondendouche dus denk dat Pixie weer mooi wit gaat zijn voor ik hier vertrek. :)

Even soepje opwarmen en een wandeling maken.

De ene boerderij na de andere, veel velden met winterkool... strange….
Pixie heeft zich geamuseerd in elk geval en het was ook een hele toer.

Na het avondeten beetje op maps aant kijken en beslist een uitstapje te doen naar de Traunsee.
Wel mooi, veel knobbelzwanen op het water. Had ik lang niet meer gezien.

Door het slechte weer maar teruggekeerd naar de camping.

Weer filmpje kijken en slapen. Pixie ook bekaf :-)

11.jpg
12.jpg
10.jpg
One life, live it !
pixie
Berichten: 134
Lid geworden op: 10 nov 2018, 16:15

Re: trip hongarije 18/12 tot ?

Bericht door pixie »

Dag 5, 22 dec, plan Slovenië-Kroatië

Plan was vandaag nog even een wasmachine in te steken op de camping maar dat liep even verkeerd
ook de lokale campeerders hadden hetzelfde idee en 1 droogkas was stuk.

Dus het duurde allemaal veel langer dan ik had gehoopt dus besloot ik tijdens het wachten even naar de omvormer te kijken en deze aan te sluiten.

Ook dat was geen succes: zodra ik hem aansloot gaf de omvormer ‘failure’ wat ‘incorrect voltage’ zou moeten betekenen volgens de handleiding... ma das voor een andere topic :)

Dan back on the road met als plan Slovenië en Kroatië ook te doen. Maar toen ik ging tanken kwam ik een super vriendelijke vrouw tegen die helemaal weg was van pixie en ook honden had. Ik moest en zou haar honden ook eens zien, bleek om een Ierse Setter en een Stafford te gaan. Toen ik zei dat ik naar Kroatië ging sloeg ze in paniek dat ik da echt niet moest doen. Blijkbaar mogen Dogs en 'gevaarlijke rassen' daar niet zomaar binnen ?

In elk geval had ze slechte ervaringen en ne hele uitleg dus heb dan maar besloten over Slovenië rechtstreeks naar Hongarije (mijn nichtje :) ) te rijden en geen risico’s te nemen.

Enorm lang gereden, zeer slecht weer, slechte wegen en vaak files.

Toch nog geslapen in Sankt Pancraz alvorens in één ruk door Slovenië naar Hongarije te rijden.

13.jpg
nog even dag zeggen tegen de buurman :-)
15.jpg
14.jpg
One life, live it !
pixie
Berichten: 134
Lid geworden op: 10 nov 2018, 16:15

Re: trip hongarije 18/12 tot ?

Bericht door pixie »

Dag 6, 23 dec, door Slovenië geen Kroatië

Veel tunnels, veel sneeuw, 2 sanitaire stops gedaan en verder het plan gevolgd:
Kroatië vermijden en rechtstreeks naar Gödre gereden in Hongarije.

Naarmate ik dichter en dichter bij de eindbestemming kwam werd het weer ook alsmaar mooier en mooier. Wel koud maar zonnig en droog!

Bij aankomst zaten mijn nicht en haar vriend buiten in het zonnetje met een Hongaars biertje, zalig dus :)

Ook was hun domein (43are) volledig omheind dus pixie kon even razen na 6 dagen in het busje of aan de leiband. Ge-wel-dig!

16.jpg
One life, live it !
pixie
Berichten: 134
Lid geworden op: 10 nov 2018, 16:15

Re: trip hongarije 18/12 tot ?

Bericht door pixie »

Dag 7, 24 dec, Gödre Hongarije

Zalig geslapen in gewoon bed.
Wel weer vroeg wakker ma da zal altijd zo zijn vrees ik.

Broodjes gaan halen in een lokaal buurtwinkeltje en lekker ontbeten.

Gezellig wat bijpraten met tasje koffie en voor ik het doorhad was het al tijd voor middageten.
Zie mijn nichtje niet vaak ( was bijna 2 jaar geleden....) dus zalig om ze dan hier te komen opzoeken.
Maar met al het gebabbel was het al terug donker.

Zon onder om 16u20 ... nog een paar biertjes en slapen.
One life, live it !
pixie
Berichten: 134
Lid geworden op: 10 nov 2018, 16:15

Re: trip hongarije 18/12 tot ?

Bericht door pixie »

Dag 8, 25 dec, busje poetsen

Vandaag busje gestofzuigd en gepoetst. Water afgelaten, olie gecontroleerd, antivries bijgevuld en banden gecontroleerd.
Alles dik in orde.

Heb het hier wel naar mijn zin dus ga nog een dagje blijven :)

Rondleiding in hun huis en andere gebouwen op hun domein.

Verder gewandeld en lokaal dorpje verkend, rijst met kip gemaakt en een filmpje gekeken.

17.jpg
18.jpg
One life, live it !
pixie
Berichten: 134
Lid geworden op: 10 nov 2018, 16:15

Re: trip hongarije 18/12 tot ?

Bericht door pixie »

Dag 9, 26 dec, Balatonmeer

Vandaag zoals altijd weer vroeg op, tasje koffie en naar de zonsopgang gaan kijken in de bergen.
Zeer mooi, zalig zonnig weer !!! Tijd voor een lange wandeling in de bergen. Veel herten hier.

Ook een paar wijngaard huisjes gaan bekijken, staan er hier veel te koop: 15are + klein huisje (met werk aan) 8000€ !!!
Zalig uitzicht en je waant je echt in de wildernis!!

Goed nog een tasje koffie en dan besloten de road trip verder te zetten.
15u30 vertrokken richting balatonmeer, uurtje rijden van hier alleen is het snel donker nu.

De meeste campings zijn open van april tot oktober en diegene die wel open zijn staan me niet zo aan dus...
nachtje tankstation en morgen het meer verkennen.

Pixie nog knock-out van de lange wandeling in Gödre dus daar ga ik vannacht geen last van hebben :)
One life, live it !
pixie
Berichten: 134
Lid geworden op: 10 nov 2018, 16:15

Re: trip hongarije 18/12 tot ?

Bericht door pixie »

Dag 10, 27dec, Balatonmeer

vroeg op, zalig geslapen, ontbijtje tankstation en back on the road :-)

beetje sideseeing door lokale straatjes en oude buurten bekijken.
Veel vervallen en verlaten huisjes. Ook veel te koop …

Even stoppen aan de Spar, wat inkopen doen en dan maar een plaatsje zoeken aan het meer.
Bleek niet zo simpel te zijn … Meeste stranden hier zijn afgesloten en betalend in het seizoen.
Nu gewoon gesloten.

Ook veel zijwegen en op google-maps gevonden locaties.
Alleen zijn deze fotos niet steeds up-to-date wat soms rare dingen kan teweeg brengen :-)
zoals plots midden op iemand zijn erf terechtkomen tussen de koeien en andere beesten :-)

ma goed, dan toch eindelijk een mooie plek gevonden vandaag.
zoals altijd: wandeling pixie en de buurt verkennen :-)

Tis koud, maar droog en zonnig dus kon het niet laten om het tentje open te zetten.


check the view !!!!!
kan bijna niet wachten om hier wakker te worden :jump

19.jpg
waar is Pixie ?
20.jpg
One life, live it !
RonBroere
Berichten: 49
Lid geworden op: 09 okt 2017, 20:24

Re: trip hongarije 18/12 tot ?

Bericht door RonBroere »

Erg leuk om je verhaal te lezen en als het ware mee op reis te zijn. Ik kijk al uit naar de volgende afleveringen.
Gebruikersavatar
Blue Moon
Berichten: 229
Lid geworden op: 25 sep 2013, 20:41

Re: trip hongarije 18/12 tot ?

Bericht door Blue Moon »

:ikrij :proost :winter :jumpklap
<;-)
Plaats reactie