het olieprobleem doet zich nagenoeg alleen voor bij de bi-turbo uitvoeringen , niet bij de versies met 1 turbo . Dat was bij de T5gp en T6 ook al zo .Tricolore schreef: ↑ma aug 17, 2020 10:59 Blij om te lezen dat er zo veel positieve verbeteringen te melden zijn t.o.v.de eerdere uitvoeringen en zo zou het altijd moeten zijn.
Vraag me alleen af hoe deze 110 kW zich motorisch gaat houden op termijn wanneer 'men' er stevig mee gaat rijden terwijl de bus zwaar beladen is eventueel i.c.m. met een aanhanger (i.p.v. je rijstijl aan te passen) ; ik weet eerlijk gezegd niets van de motorische vernieuwingen t.o.v. van de oudere 2.0 TDI. Weet jij iets meer of jij er een gedachte over ? Of denk je dat we het het olieslurp probleem, om er maar eentje te noemen, ook bij deze uitvoering gaan zien ?
Op het gebied van levensduur van deze 2.0tdi blokjes ben ik heel optimistisch , deze lopen makkelijk 5-600.000km zonder enig probleem. Ik heb deze 2.0tdi ook in mijn Amarok , die ik gebruik voor het zwaardere sleepwerk (zware aanhangers) en deze heeft ondertussen ook al meer dan 250.000 probleemloze kilometers , en zonder enig olieverbruik .
In mijn nieuwe Crafter heb ik ook deze 2.0tdi motor , Crafter weegt leeg 3050kg + 3000kg aan aanhanger erachter , en die doet dat ook veel vlotter dan verwacht.