Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project

Bericht door Pascal-141 »

munzungulu schreef: 01 nov 2020, 11:57
Multivan Generation schreef: 31 okt 2020, 22:06 Ik vind ze er optisch wat ielig uit zien, bij een massieve auto zoals een T5/T6.
Daar heb ik zelf liever wat velgen onder met wat meer body.

Maar ieder zijn smaak he..
-------------------------------------------
Zoals deze....???
Ik vind die originele 17" staal veel te smal onder de T6.1 .
Ik heb ze er snel weer onderuit gehaald en wat bredere velgen gemonteerd (met AT banden) , die ook wat verder naar buiten komen , dat smoelt toch wel beter vind ik.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Tricolore
Berichten: 205
Lid geworden op: 10 aug 2020, 23:58

Re: VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project

Bericht door Tricolore »

Op zoek naar winterbanden of beetje inzien wat er zoal te koop is ? Deze gast doet info op een leuke manier delen en je bent snel helemaal up to date.

munzungulu
Berichten: 102
Lid geworden op: 25 feb 2009, 15:17

Re: VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project

Bericht door munzungulu »

Pascal-141 schreef: 01 nov 2020, 17:47
munzungulu schreef: 01 nov 2020, 11:57
Multivan Generation schreef: 31 okt 2020, 22:06 Ik vind ze er optisch wat ielig uit zien, bij een massieve auto zoals een T5/T6.
Daar heb ik zelf liever wat velgen onder met wat meer body.

Maar ieder zijn smaak he..
-------------------------------------------
Zoals deze....???
Ik vind die originele 17" staal veel te smal onder de T6.1 .
Ik heb ze er snel weer onderuit gehaald en wat bredere velgen gemonteerd (met AT banden) , die ook wat verder naar buiten komen , dat smoelt toch wel beter vind ik.
----------------------
Ik blijf zoveel mogelijke bij het originele.
Per wiel zit er een Spoorverbreder tussen van 1,5cm. Totale Spoorbreede per as is 3cm. Vindt ik genoeg.
grt
--------
Tricolore
Berichten: 205
Lid geworden op: 10 aug 2020, 23:58

Re: VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project

Bericht door Tricolore »

Tijdje stil geweest maar er was niet veel te melden.

Bus is prettig, in- en uitstappen in een T6 ; ik heb nog steeds geen goede strategie hoe het best erin- en er weer uit te glijden :muur. Ligt het aan mij of...... (?)

We waren gisteren bezig met het monteren van de inmiddels ontvangen Riviera RF108 wheels in 8.5J ET40 20" bronskleurig welke als zomerset gemonteerd gaat worden. Bij de 1e keer passen vorige week, ontdekten we dat de spaak van de velg tegen de BBK remmerij voorzijde aanloopt. Gisteren de velgen met een spacer 8mm. gemonteerd en de spaak van de velg loopt nu 4 mm. vrij van de BBK en staat erg mooi in de kast (heel ver naar buiten) maar we waren bang dat deze zou aanlopen. Na een korte testrit met 2 man bleek na, het nemen van wat hobbels/drempels, dat niets aanliep :jump. Plan van aanpak wordt 6 mm. spacers vóór vastmaken op de velg en achter mogen de wielen wat verder naar buiten met 20 mm. spacers. Wel bizar hoe de Michelin band de set optisch groter doet lijken dan de OZ met de Nokian band.

Het tunen gaan we (denk ik) doen richting het aankomend voorjaar en dan direct over op de zomerset :ikrij ....of ik moet de lentekriebels veel eerder krijgen :wjw

20201125_164332[1].jpg
20201125_164316[1].jpg
20201125_165905[1].jpg
Tricolore
Berichten: 205
Lid geworden op: 10 aug 2020, 23:58

Re: VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project

Bericht door Tricolore »

20201125_165914[1].jpg
20201125_165937[1].jpg
Gebruikersavatar
hugopoley
Berichten: 335
Lid geworden op: 18 okt 2018, 14:54
Locatie: Zeeland

Re: VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project

Bericht door hugopoley »

Staat hem inderdaad goed!
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project

Bericht door Multivan Generation »

Die bus staat laag zo.. :toppie

Heb nu die kleur een paar keer live gezien, en zou niet mijn smaak zijn(vind dat er mooiere kleuren zijn), maar je hebt er een fraaie combinatie van gemaakt .
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Tricolore
Berichten: 205
Lid geworden op: 10 aug 2020, 23:58

Re: VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project

Bericht door Tricolore »

Dank je.

Helaas komt de brons kleur totaal niet over op de foto. Toen ik melding kreeg van de leverancier dat de Riviera RF108 binnen waren vergezeld met een foto zei ik dat ik deze kleur niet besteld had :ie ......en dat vindt een leverancier leuk joh, horen dat hij een verkeerde velg heeft aangepast :lach (deze velg ligt op voorraad met ET15 die je op maat kunt draaien tot max. ET40).
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project

Bericht door Multivan Generation »

Ging mij niet om de kleur van de velgen :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Re: VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project

Bericht door Henk250 »

Mooi gedaan,goede verhoudingen in kleur
en velgen.

:yes
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
Gebruikersavatar
MarkV
Berichten: 613
Lid geworden op: 23 apr 2018, 14:33
Locatie: Twente

Re: VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project

Bericht door MarkV »

Lekker dik zo! Paar spacers achter maakt hem wel af inderdaad :yes
Groeten, Mark
2014 T5 California Beach Edition TSI

1986 T3 Westfalia Joker 1.6td
Tricolore
Berichten: 205
Lid geworden op: 10 aug 2020, 23:58

Re: VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project

Bericht door Tricolore »

Multivan Generation schreef: 27 nov 2020, 12:34 Die bus staat laag zo.. :toppie

Heb nu die kleur een paar keer live gezien, en zou niet mijn smaak zijn(vind dat er mooiere kleuren zijn), maar je hebt er een fraaie combinatie van gemaakt .
Ging mij niet om jouw bericht maar die van ervoor van @hugopoley :bifun (was aan het tikken en had je post niet gezien).

Maar ik volg je. Zoals opgemerkt helemaal bij aanvang van dit topic was ik helemaal niet van plan een project te maken van deze T6.1, dus een standaard kleur voldeed. Achteraf bezien eigenlijk best wel een gave kleur icm de aanpassingen. M.n. in de UK is deze Pure Grey een populaire kleur, te oordelen naar hoe vaak je hem daar ziet bij projecten op het T6 forum.
Tricolore
Berichten: 205
Lid geworden op: 10 aug 2020, 23:58

Re: VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project

Bericht door Tricolore »

Sludge / Mayonaise

Deze substantie of emulsie nooit eerder gezien maar deze trof ik vandaag dus aan in hals van de olie vulopening en aan de binnenzijde van de oliedop van onze T6.1.

Blijkt dat het wss gaat om een emulsie van water en olie. Deel van de waterdamp komt via de zuigerveren (VAG issue ??) in het oliecarter.

Hoe erg of schadelijk is dit ? Verstoppingen op termijn, overdruk > olielekkage ? Condens > roestvorming > op termijn kleppen klepveren nokkenassen slijtage ?

Tank altijd de duurdere diesel bij BP met meer additieven die de motor beter reinigen enz..

Iemand die ervaring heeft of iets meer kan vertellen of wellicht een goed advies ? :huilen Ben langs de dealer geweest en die 'komen er volgende week op terug' dus van hen geen zinnige reactie tot dusver.

Screenshot_20210120-184244_Gallery[1].jpg
Screenshot_20210120-184251_Gallery[1].jpg
Screenshot_20210120-184302_Gallery[1].jpg
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project

Bericht door Pascal-141 »

Tricolore schreef: 20 jan 2021, 18:50 Sludge / Mayonaise

Deze substantie of emulsie nooit eerder gezien maar deze trof ik vandaag dus aan in hals van de olie vulopening en aan de binnenzijde van de oliedop van onze T6.1.

Blijkt dat het wss gaat om een emulsie van water en olie. Deel van de waterdamp komt via de zuigerveren (VAG issue ??) in het oliecarter.

Hoe erg of schadelijk is dit ? Verstoppingen op termijn, overdruk > olielekkage ? Condens > roestvorming > op termijn kleppen klepveren nokkenassen slijtage ?

Tank altijd de duurdere diesel bij BP met meer additieven die de motor beter reinigen enz..

Iemand die ervaring heeft of iets meer kan vertellen of wellicht een goed advies ? :huilen Ben langs de dealer geweest en die 'komen er volgende week op terug' dus van hen geen zinnige reactie tot dusver.


Screenshot_20210120-184244_Gallery[1].jpg

Screenshot_20210120-184251_Gallery[1].jpg

Screenshot_20210120-184302_Gallery[1].jpg
Dat heeft de mijne ook , precies hetzelfde .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Tricolore
Berichten: 205
Lid geworden op: 10 aug 2020, 23:58

Re: VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project

Bericht door Tricolore »

O jee ? En wat nu, hoe sta jij erin ? Ben heel benieuwd naar je kijk op deze ontwikkeling.
Plaats reactie